Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
mpdelic

Patch 1.4 i dag ?

Recommended Posts

TK/rez kommer til å bli alt for slitsomt og gi alt for lite. Poenget med å gjøre det her må være å bytte kit, men du vet sjeldent at du trenger å bytte kit før du er oppe i situasjonen som krever det. Og da er det for sent.

Seriøst, jeg ser virkelig ikke bruksverdien i dette.

(men gi meg noen dager, jeg pleier å være treg)

"Jo, du skjønner, Commander...

I det vi spawnet så var både Johnson, Henderson og McClay medics. Så kom det en tank og Johnson TK-et Hendie og Maccern så de fikk velge AT. Dessverre rakk ikke Maccern å velge AT før han ble reviva, han endte opp med å trykke på sniper ved en feil. Men Hendie får sendt avgårde et skudd mot tanken som trakk rykende tilbake. Det var da det skjedde, skjønner du, for da kom det en klynge inf stormende over haugen på flanken! Vi trengte åpenbart medics og assault igjen, så Johnson tk-et oss og spec-open som ikke hadde rukket å legge ut c4 uansett, slik at vi tre kunne spawne som medics og assault.

Men da ble han skutt, skjønner du, så han fikk ikke reviva oss.

Ja, så da tok de flagget Commander, for da var det ingen igjen til å forsvare..."

Joda, men tenk deg infkamp da... medic only f.eks så kan man nadespamme som det skulle vært support.... og du trenger ikke velge kit etter du ble drept og før du ble revivet, kan velge før dør ^^

tenk du du får fiendens tank i en 8on8 så trenger du ikke respawne engi du bare får noen til å TK'e deg ^^

Abuse uten grenser <3

Joda, men tenk deg infkamp da... medic only f.eks så kan man nadespamme som det skulle vært support.... og du trenger ikke velge kit etter du ble drept og før du ble revivet, kan velge før dør ^^

tenk du du får fiendens tank i en 8on8 så trenger du ikke respawne engi du bare får noen til å TK'e deg ^^

Abuse uten grenser <3

1532994[/snapback]

Uten grenser? Var da svært begrensede situasjoner du nevnte nå. Nadespamming? Joda, men du ender i effekt med å kaste nades for to mens en reviver, altså kunne begge kasta nades istedet. Og hva skjer i det du har en død, en som skal revive og der kastet fi en granat tilbake?

Oooooh, du kan få en engie i tanken. Får du først tanken i sikkerhet til slik at du trygt kan la noen TK-revive deg, så kunne hvem som helst av de som garantert spawnet innen da vært engie uansett. Får du først den stjålne tanken i sikkerhet, så får du en engie i den også. Det blir kanskje mer effektivt med TK-rez, men det er ikke akkurat store forskjellen.

Som sagt, det er kun når du har full kontroll på situasjonen at du kan drive å TK egne, og har du full kontroll på situasjonen er det sjeldent behov for å bytte kit. I tillegg endrer slagmarken seg raskt i bf2, så med mindre du skal ha en egen våpendrager til å tk-revive deg hele tiden så du konstant er klar med nytt kit (og husk at han må sitte og vente på et "ok" fra deg, hvis ikke blir du revivet før du rekker å velge) så vil du før eller siden ende med et kit som ikke nødvendigvis er optimalt.

Jamen les nå hva mannen skriver da pusn :(. Du kan velge kit _før_ du blir drept. Det blir som med squadhopping der man må velge squad før man dauer!

Skifte kit, eller få deg et helt nytt av samme. Statshore? Hva har stats med klansammenheng å gjøre? (det er nemlig her vi diskuterer det)

Jamen les nå hva mannen skriver da pusn  :(. Du kan velge kit _før_ du blir drept. Det blir som med squadhopping der man må velge squad før man dauer!

1533004[/snapback]

Tenk nå på støyen på VT når 4 mann samtidig roper ut om at en forbipasserende medic må stoppe og TK-rev...

Okei, så før man dør skal man altså velge riktig squad OG riktig kit? Jeg har mer enn nok med å skyte på fienden jeg.

Greia er at du ikke bare kan se på hvor lettvint det er å tk-rev for å skifte kit. Det er ikke abuse av en bug å stå og skifte kit halve runden ut i uncap. Det er abuse når du får en reell fordel av det.

Spørsmålet blir altså, når har du behov for å skifte kit? Jeg kan gå med på at det er greit å være engie i tank, så lenge du har annet HW. Bortsett fra det?

For å si det sånn, om klaner har planer om å tk i fiendens flaggsoner for å ha best mulig kit må de gjerne få lov for min del :(

@ Steina: Poenget er ikke at du slipper å dø. Poenget er at du får et nytt kit der og da. Du kan altså skifte kit ut fra situasjonen.

"Pazuzu, jeg er tom for ammo. Drep meg."

"Pazuzu, jeg blir at. Drep meg."

Seff blir det mer støy på vt. Så sånn sett er dette best egnet for klanspilling der det ikke er like høy aktivitet på vt som i 12vs12.

Pazuzu dreper Caboose. Pazuzu blir drept av fi. GfC mister flagget.

EDIT:

Eventuelt kan man gjøre sånt etter at man har rensket flagg, men da sliter jeg med å se den store fordelen som gjør dette verdt å hype. Fi driter da i hvilket kit du har på et flagg de ikke truer der og da.

Nununu. Husk at det tar deg maks 3 sek å utføre da. Du bare kniver meg og reviver meg rett etterpå. Trenger ikke å gjøre det når vi ser at det er 10 fi på uav'en rett i rompa på oss..

Nununu. Husk at det tar deg maks 3 sek å utføre da. Du bare kniver meg og reviver meg rett etterpå. Trenger ikke å gjøre det når vi ser at det er 10 fi på uav'en rett i rompa på oss..

1533056[/snapback]

Hva er poenget med å bytte kit, da?

Så langt er bruksverdien i dette:

1. Man trenger ikke support for å få ammo.

2. Man sikrer at man er engie når man har stjelt en tank, noe en annen ville gjort uansett. Du står derimot friere på hvor på kartet du kan gjøre det.

Forskjell på å ha de i rompa på seg og å ha tid til å sette av 3 sek til å bytte kit.

Altså

3. Man kan bytte til AT når man trenger det. (krever at du ikke står midt i siktelinjen til t-90'en når du dreper kameraten din ja)

Eller hva med

4. t-90'en kverker kameraten din, som var medic; du reviver han og han spawner at!

Pazuzu dreper Caboose. Pazuzu blir drept av fi. GfC mister flagget.

EDIT:

Eventuelt kan man gjøre sånt etter at man har rensket flagg, men da sliter jeg med å se den store fordelen som gjør dette verdt å hype. Fi driter da i hvilket kit du har på et flagg de ikke truer der og da.

1533049[/snapback]

ja jeg snakker ikke om at du skal skifte hvert 4 sekund opp i en situasjon, men i en inf kamp når du wiper US på karkand så kan dere tke for å få nye nades hele gjengen.... Hvis ikke det kommer en hotfix ASAPS så vil dette bli dagligas i infkamper....

Forskjell på å ha de i rompa på seg og å ha tid til å sette av 3 sek til å bytte kit.

Altså

3. Man kan bytte til AT når man trenger det. (krever at du ikke står midt i siktelinjen til t-90'en når du dreper kameraten din ja)

Eller hva med

4. t-90'en kverker kameraten din, som var medic; du reviver han og han spawner at!

1533066[/snapback]

Men er dette en big deal? Synes faktisk dette virker som et morsomt tillegg. Dessuten skal man alltid straffes for at man lar fi revive folk. For tanken sin del så kunne kameraten din ha vært at hele tiden (bare at han ikke rakk å skyte før tanken skjøt). Det spiller egentlig liten trille, det er de færreste av oss som bryr seg om hvilket kit motstanderen har (annet enn specops i nærheten av flaggstanga, da).

ehm.. eller bare fjerne det?

uansett enig med pazuzu, tviler på at dette blir brukt så veldig ofte, mer stress en det er nyttig.

så klart wiper du andre laget i inf match kan det seff brukes og være veldig nyttig men ellers, njaaa skeptisk

Problemet er vel hvordan man skal legge opp regler mot det, det er en bug som ikke kan ungås, men likevel utnyttes.

Feks. er spent på hvordan admins kommer til å legge opp reglene i diverse infladdere.

enig der taken.. kan være vanskelig å skille mellom en uheldig nade og en med vilje for ny ammo :/

Tror det blir vanskelig å påvise. Tror ikke det blir noe regel imot det. Dessverre, sier mange. Jeg tror ikke det kommer til å dominere så mye. Man har rett og slett sjeldent tid til det, og man avslører også posisjonen sin ved å bli revivet.

Vanskelig, det der.

Vel hvis det blir vanlig og lovlig kommer jeg helt klart til å lage initaltaktikker med cpkits inital for å så bytte til medic feks. etter å ha kastet 3 ammobags for dobbelnadespam.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...