Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Dan-Hakon

Stasjonær spill-pc til 7-9000

Recommended Posts

Hei!

Jeg vil gjerne ha noen gode råd angående kjøp av ny pc!

Den skal koste ca 7-9k.

Leste i retningslinjene at jeg skulle skrive navnet på hver enkelt del, og ikke linke, men jeg har laga meg en tråd som jeg poster på 2-3 forum, så jeg orket ikke å bry meg med å skrive navnet på hver del i og med at det ikke er så fryyyktelig mye jobb å bare trykke på linken..

Skal ha ny prosessor, hovedkort, strømforsyning, kabinett, skjermkort, minne og vifter/kjølere som eventuelt er nødvendige

Jeg har bestemt meg for dette kabinettet , ellers er alt forholdsvis åpent...

Har satt sammen dette oppsettet

Jeg lurer på om jeg skal satse på dette skjermkortet istedet for det i oppsettet mitt

Dessuten er jeg usikker på hovedkortet og minnet, skal jeg bytte de med noen andre eller? Skal forresten bruke pc'n til spilling av Bf2, pluss diverse skolearbeid, og vil gjerne ha så "pen" grafikk som mulig!

Tror prosessoren er ganske grei, etter hva jeg har hørt skulle den duge i massevis til det jeg har tenkt å bruke den til.

Passer alt med hverandre i oppsettet mitt? Og det går vel å bruke en ide harddisk til det hovedkortet jeg har valgt? Jeg tror ikke jeg skal klokke så mye, så det er ikke mye vits i å ta forbehold i det.

Jeg tar gjerne imot forslag om andre oppsett, hovedsaken er at jeg finner meg ett oppsett som duger :dans:

Håper på gode råd :lol:

ville nok uten tvil gått for x1900 xt ja. Yter ca det samme som 7900gtx.

Så må du huske å bestille ramkjølere og kjølepasta når du skifter vifte på skjermkortet. Ellers ser det vel bra ut.

Edit: Så ikke at det var et 256mb skjemrkort. 200 kr mer så får du xt med 512. viller heller valgt det.

Hei Dan-Hakon

Jeg sitter med samme tankene som deg om dagen, skal bygge meg en PC til rundt 10 000,- og mine planer er som følger:

Socket 775 system med Intel Core2Duo-arkitektur, ATI-grafikk og klokkevillig hardware.

Asus P5W DH Pris: 1900,-

Intel Core2Duo E6300->E6700 Pris: 1500-4500

ATI X1900XT->1950XTX Pris: 2500->4500

Minne, hva som helst med gode timings og klokkevillighet. 2GB 2000-2500

Kabinett Hva som helst bare det er lettvint å bygge i og ikke ser ut som ett fugleskremsel.

Power Hva som helst som ikke lukter svidd og bråker som en Fokker50

Harddisk Seriel ATA med 3Gb/sek, blir vel 2 raptorer på meg, etterhvert.

AMD X2 har jo blitt dumpet enormt i det siste, og mer dumping av prisene er ventet når FX-64 slippes i september(oktober?)

Som du ser av oppsettet mitt er ikke dette umulig å bygge seg "ett moderne og fremtidsrettet" system til under 9000, og det vil slå beina vekk fra de fleste AMD-systemer. Greit nok at det mangler endel i laveste konfigurasjon, men om man er villig til å fikle med litt overklokking, kan man absolutt presse ut mye saft selv av den minste C2D prosessoren E6300. :-) Og det er planen min, om jeg må ta til takke med den.

Jaha, ja jeg hører i mange forumer og tester at jeg burde velge den nye intel prosessor'n istedet for amd sin pga mye bedre ytelse.

I et annet forum ble jeg rådet til dette: VENT! nVidia kommer med sitt nye skjermkort i løpet av en måned, maks to, som heter GeForce 7950GT og har like høy klokkehastighet som 7900GT, men har 512MB ram, og prisen er satt til 300USD, som er roughly 2500-2900 i praksis i norge. Dette er et VELDIG godt valg. "

Hva sier dere til det?

Lønner det seg nok til å vente 1 måned som han sier?

Og tilslutt, hvor får man hjelp til å klokke prosessoren og det andre? Jeg er helt grønn på det området skjønner du :dans: