Sign in to follow this  
-Unabomber-

Har jeg nok strøm ?

Recommended Posts

Hei ! jeg skal gå til innkjøp av.

-nytt skjermkort- Club3D Radeon X1900RX 256MB

-nytt lydkort- Creative SB X-Fi XtremeMusic

-nytt lydannlegg- Creative Gigaworks Pro Gamer G500,5.1THX

Og spørsmålet er: har jeg nok strøm i psu'en min :lol: ? jeg har en LC Power 420W psu !

Er MAX 420W nok til dette :cool: ? kjøpt på microplex.no

gå på netshop.no for å se spesifikasjoner !

PS: kunne ikke legge ut link siden jeg ikke var sikker på om dere kunne bruke kontoen min da :lol: har tatt på sån husk passord ting !

Nei, det er ikke nok. Høytaleranlegget har eget støpsel btw, så den trekker ikke strøm gjennom PSU'en. Burde sikkert ha 700+ watt for at systemet skal ha tilstrekkelig med strøm hele tida, blir mye mer stabilt sånn :cool:

PW er bare lagret på din pc så det kan du trykt gjøre

1504490[/snapback]

Jeg sjkønte ikke svaret ? :cool: noen som kan skrive det i enkel form ?

Nei, det er ikke nok. Høytaleranlegget har eget støpsel btw, så den trekker ikke strøm gjennom PSU'en. Burde sikkert ha 700+ watt for at systemet skal ha tilstrekkelig med strøm hele tida, blir mye mer stabilt sånn :cool:

1504491[/snapback]

Er ikke 700W veldig mye ? trodde 420W skulle holde i massevis jeg :lol:

1504490[/snapback]

1504493[/snapback]

sier bare: les det igjen.

1504490[/snapback]

1504493[/snapback]

jeg tok det nå :lol:

Jeg kom nettopp på at jeg egentlig har tv-kort i pcen . men det har jeg tatt vekk og da tar bare lydkortet den plassen :cool:

Synes du burde øke til 500W egentli mer, det er ikke så store prisforskjellen. Men det er min mening. Du skal ha kraftige saker, å jeg har noe lignende (ikke fullt så bra) men maskinen min var usikker om den ville ta det. På 350W

Bare grafikkortet suser i 350W. Så 450 er litt lite imo.

Har bare 340W i min kasse, og den er proppet opp med 3D-kort m/egen strømkontakt samt stort lydkort og tv-kort og mer enn nok HD-er og CD/DVD-stasjoner. Har ennå ikke merka noen som helst problemer med spenninga.

Btw, skulle ikke denne ligge på helpdesk? :cool:

Og spørsmålet er: har jeg nok strøm i psu'en min :lol:  ? jeg har en LC Power 420W psu !

Er MAX 420W nok til dette  :cool: ? kjøpt på microplex.no

PS: kunne ikke legge ut link siden jeg ikke var sikker på om dere kunne bruke kontoen min da  :lol: har tatt på sån husk passord ting !

1504485[/snapback]

Vel, tror det ville holde, spørs da og hvilke andre ting du har. Men for å være på den sikre siden kunne du kjøpt en 500w eller noe. 200 kr dyrere. Kjenner en som dreit seg på det. Kjøpte en 400w til 599,- og en 500w kostet 799,-. :lol:

Men jeg har ikke lyst å kjøpe ny psu når jeg nettopp har ny :cool: tror 420W holder i massevis jeg :lol: takk for tips ! :lol:

Men jeg har ikke lyst å kjøpe ny psu når jeg nettopp har ny  :cool:  tror 420W holder i massevis jeg  :lol:  takk for tips !  :lol:

1505066[/snapback]

Gå tilbake til butikken (eventuelt send mail hvis det er nettbutikk) og si at de har solgt deg en psu som ikke klarer oppgaven.. Be om å få kjøpe en større, så tar de den andre tilbake.. Du har noe som heter angrerett og kjøpsloven vet du..

Du trenger mye for å passe på at alle delene får nok strøm. PSU'en utgir MAKS 420 watt, men det varierer ganske mye opp og ned(spesielt med billigere merker PSU).

Med en så kraftig PC med mange komponenter er det viktig at du får nok strøm til alle deler konstant, ellers blir systemet ustabilt. Mange PCI-Express grafikkort er avhengige av å ha 360W PSU for å få en stabil strøm hele tiden, når du da har mange andre komponenter er 420W på en billig PSU rett og slett for lite.

Et bra (men ganske dyrt) merke som jeg har gode erfaringer med er Tagan. De leverer tett opp under max output av watt hele tiden og er veldig stabile, støysvake kvalitetsprodukter. Tagan kan kjøpes her.

Selv har jeg 480W og den klarer fint å forsyne systemet mitt med strøm. Specsene mine finner du her. Du burde klare deg fint med en Tagan 480 :cool:

Trist å lese at så mange med så lite peiling svarer.

For det første kan du nevne litt hva resten av dataen inneholder?

For det andre hvilken PSU det er snakk om? Veldig forskjellig fra merke til merke hva de yter.

Kan garantere deg at 420W holder i lange baner hvis det er en brukbar PSU det er snakk om.

Punktum.

Trist å lese at så mange med så lite peiling svarer.

For det første kan du nevne litt hva resten av dataen inneholder?

For det andre hvilken PSU det er snakk om? Veldig forskjellig fra merke til merke hva de yter.

Kan garantere deg at 420W holder i lange baner hvis det er en brukbar PSU det er snakk om.

Punktum.

1505432[/snapback]

Vel, jeg har vært aktiv på den andre posten han hadde. Som du finner her. Der han oppga prosessor og ram osv. :cool:

Det går litt på kvaliteten på PSU'n din. Jeg vil tippe at så lenge du ikke har flere enn ett PCI kort, en minnebrikke og en harddisk så ligger du nok nær hva som er maksimalt tilrådelig for en 350w strømforsyning. Så har du 420 så går det nok greit.

Deretter må du plusse på 20w for hver ekstra harddisk/PCI kort + 10w for minnebrikker.

Og spørsmålet er: har jeg nok strøm i psu'en min ' />  ? jeg har en LC Power 420W psu !

Er MAX 420W nok til dette  ?

PS: kunne ikke legge ut link siden jeg ikke var sikker på om dere kunne bruke kontoen min da  :lol: har tatt på sån husk passord ting !

1504485[/snapback]

Drit i hva dem sier. dette kjører du glatt. tru meg.

har kraftigere pc en deg og bruker en 420W går glimrende.. har testet med måler også. myye t overs.

Kan prøve ut en av disse PSU kalkulatorene. Men de er ikke helt nøyaktige, men bare for å se sånn ca :cool: Finner her

Kan prøve ut en av disse PSU kalkulatorene. Men de er ikke helt nøyaktige, men bare for å se sånn ca :cool: Finner her

1505810[/snapback]

genialt=)

på min fikk jeg at det var nokk med 300W

1505810[/snapback]

genialt=)

på min fikk jeg at det var nokk med 300W

1505821[/snapback]

Som sagt, det er ikke alltid du kan stole på disse. Tror det er det de viser litt for mye. Tviler på de viser for lite, men ifølge sadolf som ga meg råd tidligere og sa de var veldig overdrivende. :lol:

Og spørsmålet er: har jeg nok strøm i psu'en min ' />  ? jeg har en LC Power 420W psu !

Er MAX 420W nok til dette  ?

1504485[/snapback]

Drit i hva dem sier. dette kjører du glatt. tru meg.

har kraftigere pc en deg og bruker en 420W går glimrende.. har testet med måler også. myye t overs.

1505808[/snapback]

Takk for gode og rimelige svar ! :lol: nå kan jeg endelig kjøpe delene mine :lol: