Sign in to follow this  
Kanylen

AMD Dobbel kjerne?

Recommended Posts

jeg har et A8N-SLI Deluxe og har ikke oppgradert biosen. Støtter x2..

1500176[/snapback]

er det min gjør også... så jeg trenger ikke oppdatere.. pløyde mellom allt av bokser og manualer i går. og der står det at det er bare å slenge grom pluggen inn

men trenger sikkert det programme for at den skal funke optimalt og mer strøm :cool:

spurte ikke etter cpu.. Spurte etter psu (strømforsyning)

Edit: Link til forum hvor dem diskuterer dette.. Dette er rett til posten hvor linkene til programvaren befinner seg..

1499683[/snapback]

Jeg har en AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.4GHz Socket 939 Kan noen forklare nærmere det der CPU optimizer? Fatta ikke helt, hvis jeg bruker det programmet vil den yte med begge kjernene?

Den vil lure programmer som ikke støtter 2 kjerner til å tro at det er 1 cpu.

Innstaler begge de to øverste så får du bedre utnyttelse av cpu'en din.. :cool:

1501125[/snapback]

hehe, i spill som bf2, counter-strike source? Vil man merke forskjell?

Edit: 91.33? Ny driver fra nvidia? Finner bare 91.31 på TNT2..?

Dere er helt ute og kjører..

Den Pr-ratingen til AMD må dere ikke henge dere oppi..

en x2 4600+ er ikke 2x 4600+ pr ratete CPUer.. les på antal mhz og se hvilken singelcore som er lik. så blir det f.eks 2x3800+ i realiteten..

1499113[/snapback]

Ja, det stemmer... En X2 4600+ er 2 stk 2.4Ghz 512k cache AMD64 kjerner. Kjøper du 1 stk 2.4Ghz 512k cache heter den 3800+ (uten X2, for en X2 3800+ er i realiteten 2x3200+ osv).

Nå kommer jo også X2 5000+ som er 2.6Ghz med 2x512k cache...

PR Ratingen til AMD er ganske rar, men har diverse rare "regler": om man legger på fra 512k cache til 1MB, legg til 200+. Om man øker hastigheten med 200Mhz, legg til 2-300+. Bytt fra socket 754 til 939 og legg til 200. En 3200+ er en 2.0Ghz/512k prosessor på socket 939, men en 2.2Ghz/512k på 754. 2.2Ghz/512k på 939 heter plutselig 3500+. Rart de ikke la på litt for AM2 også :cool: PR ratingen for 2-kjerner er helt på tur, for en dobbel 3200+ blir X2 3800+, dobbel 3500+ blir X2 4200+, dobbel 3700+ blir X2 4400+ osv... Legg til 6-700+ for en ekstra kjerne så det blir et partall ser det ut som?

OKAY FOLKENS FØLG MED NÅ:

Jeg var plaget med lagging (når jeg skrudde opp grafikkinstillingene)i mitt BF2 spill, men så skrudde jeg av HYPERTHREADING i maskinens BIOS. Resultatet var at jeg kunne skru opp grafikken til det dobbelte og ble kvitt lagg......!!!!!!

Tipper at BF2 ikke har støtte for dual core. Så alle dere som har en tokjerneprosessor bruker bare HALVPARTEN av prosessorens kraft. Skru av dobbeltkjerne teknologien i BIOS og se hva som skjer.........

En grei måte å se hva som skjer på er å skrive {renderer.drawfps 1} i konsollen. Burde ikke dukke under 25 fps.....

Intel Pentium 4 Hyperthreading (3.06 GHz)

1,5 GB ram

Nvidia 6600 GT

M-audio Audiophile 24/96

Grafikkinstillinger: medium - high

lykke til.......

OKAY FOLKENS FØLG MED NÅ:

Jeg var plaget med lagging (når jeg skrudde opp grafikkinstillingene)i mitt BF2 spill, men så skrudde jeg av HYPERTHREADING i maskinens BIOS. Resultatet var at jeg kunne skru opp grafikken til det dobbelte og ble kvitt lagg......!!!!!!

Tipper at BF2 ikke har støtte for dual core. Så alle dere som har en tokjerneprosessor bruker bare HALVPARTEN av prosessorens kraft. Skru av dobbeltkjerne teknologien i BIOS og se hva som skjer.........

En grei måte å se hva som skjer på er å skrive {renderer.drawfps 1} i konsollen. Burde ikke dukke under 25 fps.....

Intel Pentium 4 Hyperthreading (3.06 GHz)

1,5 GB ram

Nvidia 6600 GT

M-audio Audiophile 24/96

lykke til.......

1506739[/snapback]

ja ok men jeg har en dobbelt kjerne som du/dere ser lengere oppe i posten å fulgte de rådene jeg fikk over å den funker som tusan nå ikke noe lagg eller noen ting...

kjører alt på high i bf2 ikke noe som helst lagg

Grafikkinstillinger: medium - high