Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
BcK

Legalisering? For/imot?

Bør cannabis legaliseres?  

288 members have voted

1. 1. Bør cannabis legaliseres?

• For
      72
    • Imot
      139
    • Avkriminaliser det
      50
    • Usikker
      27

Recommended Posts

Hva? Det bør være et absurd, lite gjennomtenkt forsøk på sarkasme

eller ironi. Uansett er det helt ulogisk..

Nå forsvinner jeg, men til slutt:

The average age of heroin addicts in the Netherlands has been increasing for almost a decade. HIV rates among addicts are dramatically lower than in the United States. Police do not waste resources on non-disruptive drug users but focus on major dealers or petty dealers who create public nuisances. The decriminalized marihuana markets are regulated in a quasi-legal fashion far more effectively and inexpensively than in the United States.115 The level of use in the Netherlands is substantially lower than in countries waging a "war on drugs" including the United States, and until recently, Germany. Among Dutch youths 17-18 years old, only 17.7% used marihuana at least once in their lives, compared to 43.7% in the United States. In fact overall, only 4.6% of the Dutch have used marihuana at least once in the past month, compared to 16.7% in the United States.

Hva? Det bør være et absurd, lite gjennomtenkt forsøk på sarkasme

eller ironi. Uansett er det helt ulogisk..

Nå forsvinner jeg, men til slutt:

The average age of heroin addicts in the Netherlands has been increasing for almost a decade. HIV rates among addicts are dramatically lower than in the United States. Police do not waste resources on non-disruptive drug users but focus on major dealers or petty dealers who create public nuisances. The decriminalized marihuana markets are regulated in a quasi-legal fashion far more effectively and inexpensively than in the United States.115 The level of use in the Netherlands is substantially lower than in countries waging a "war on drugs" including the United States, and until recently, Germany. Among Dutch youths 17-18 years old, only 17.7% used marihuana at least once in their lives, compared to 43.7% in the United States. In fact overall, only 4.6% of the Dutch have used marihuana at least once in the past month, compared to 16.7% in the United States.

1480964[/snapback]

nei nei nei, det er HELT SANT.jeg hadde en kompis som putta ei hasjsprøyte i seg.han døde på direkten.

Jeg har hørt at hvis man åpner hodet og tømmer cola light inn så dør man!!! :)

Imot.

Følger "Bedre føre var" prinsippet.

1480992[/snapback]

Gjør du det med alkohol, koffein, sukker, potetgull, hamburgere, pizzaer etc. også?

hvis vi mennesker skulle styrt unna alt som kunne være farlig for oss hadde vi dødd av sult og sykdommer.

Ta alkisene i samme sleng, what do I care.
Med den selvmordstråden din trodde jeg ikke du hadde planer om å legge på røret allerede nå? Som selvutnevnt alkis ville du jo fått kula, syns du staten evt. skal sende regningen for den til familien din slik praksis er østover?

On-T: Er så gøy å se hvordan folk er hjernevasket av "propagandaen" fra gamle dager, hvor cannabis var fy-fy mens det var tøft å røyke Marlboro... *dunke hodet i veggen*

Hadde Oslos befolkning begynt å ruse seg på cannabis i stedet for alkohol hadde det kanskje vært trygt å ferdes downtown en lørdags kveld/natt.

Til Mastiphal..

For å bruke 1920 talls lingo så ble det lagt på narkotika lista fordi det kun var

niggere, degoser og annet innvandrerpakk som røykte det.

Marijuana leads to pacifism and communist brainwashing

Harry Anslinger, commisioner of narcotics, 1948

Reefers [are] habit forming. All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.

Colones Garland Williams, former Head of US Narcotics Enforcement

Marijuana inflames the erotic impulses and leads to revolting sex crimes

Daily Mirror, 1924

Dette var argumentene som drev marijuana debatten i årene før det ble allment

godtatt at mexicanere fikk overmennesklig styrke, og afrikanere ble ville sex-forbrytere.

For ikke å snakke om det siste, mest geniale argumentet;

Marihuana influences Negroes to look at white people in the eye, step on white men's shadows and look at a white woman twice

Hearst newspapers nationwide, 1934

1480942[/snapback]

Høres ut som gode nok grunner for meg.

Imot.

Følger "Bedre føre var" prinsippet.

1480992[/snapback]

Gjør du det med alkohol, koffein, sukker, potetgull, hamburgere, pizzaer etc. også?

hvis vi mennesker skulle styrt unna alt som kunne være farlig for oss hadde vi dødd av sult og sykdommer.

1480998[/snapback]

Tenk rasjonelt nå. Finnes da grenser.

Enkelte ting er mer farlig enn andre ting. Fkatisk, alle ting er farlige, det er mengden vi utsettes for som bestemmer når det blir skadelig. Og jeg personlig dannet meg et bilde av at cannabis er farligere enn sjokoladen jeg nettipp spiste.

Med tanke på at det fører til nedsettende motorikk i kroppen samt øker antall slag hjertet slår så vil jeg si nei. Alkohol er ille nok idag og skaper slagsmål, bilkræsj og liv går tapt i samme slengen. Cannabis er 10x verre om ikke mer og du vil legalisere det ? Aldri om det vil skje. Alt med måte er et ordtak men det er ikke alle som greier det.

Har slektninger som nærmer seg 100 snart som har røykt hele livet. Det gjør ikke røyk ufarlig.

Enkelte ting er mer farlig enn andre ting. Fkatisk, alle ting er farlige, det er mengden vi utsettes for som bestemmer når det blir skadelig. Og jeg personlig dannet meg et bilde av at cannabis er farligere enn sjokoladen jeg nettipp spiste.

1481009[/snapback]

Seff er cannabis farligere enn sjokoladen du nettopp spiste, men det er langt mindre farlig en de allerede lovlige rusmidlene.

Med tanke på at det fører til nedsettende motorikk i kroppen samt øker antall slag hjertet slår så vil jeg si nei. Alkohol er ille nok idag og skaper slagsmål, bilkræsj og liv går tapt i samme slengen. Cannabis er 10x verre om ikke mer og du vil legalisere det ? Aldri om det vil skje. Alt med måte er et ordtak men det er ikke alle som greier det.

1481011[/snapback]

Jeg vil gjerne se dokumentasjonen som sier at cannabis er 10x verre enn alkohol. Er forresten helt enig i alt med måte-ordtaket, er et fornuftig ordtak smile.png

Enkelte ting er mer farlig enn andre ting. Faktisk, alle ting er farlige, det er mengden vi utsettes for som bestemmer når det blir skadelig. Og jeg personlig dannet meg et bilde av at cannabis er farligere enn sjokoladen jeg nettopp spiste.

1481009[/snapback]

Seff er cannabis farligere enn sjokoladen du nettopp spiste, men det er langt mindre farlig en de allerede lovlige rusmidlene.

Ikke påstått det heller, røyker eller drikker ikke selv heller. Tror på at det er en grunn til at det er satt 18 års aldersgrense på alkohol for eksempel.

Hadde det vært opp til meg så kunne røyking av vanlig tobakk gjerne vært ulovlig. Synes det er en plage å ikke kunne unngå å sniffe inn den ekle lukta hver gang jeg går i gata.

Hadde det vært opp til meg så kunne røyking av vanlig tobakk gjerne vært ulovlig. Synes det er en plage å ikke kunne unngå å sniffe inn den ekle lukta hver gang jeg går i gata.

1481020[/snapback]

Det er prisen man betaler for å bo i et fritt land. Hvis det er det eneste du kan klage på så har du det bra smile.png

Det er prisen man betaler for å bo i et fritt land.

1481024[/snapback]

Hva betyr egentlig "et fritt land" for deg?

At alle skal kunne gjøre hva dem vil så lenge det ikke skader andre?

1481009[/snapback]

1481011[/snapback]

Jeg vil gjerne se dokumentasjonen som sier at cannabis er 10x verre enn alkohol. Er forresten helt enig i alt med måte-ordtaket, er et fornuftig ordtak smile.png

1481014[/snapback]

Har sett på Discovery og lest på ulike nettsider om diverse ulemper med det. Det er alt fra fysiske til psykiske problemer man får men den absolutt verste ulempen må være begrenset motorikk. Hvis Cannabis gjør noe med nervesystemet ditt så kan det få alvorlige konsekvenser.

det var ikke et argument, men en påstand uten noe hold i virkeligheten. Prøv igjen

1480899[/snapback]

Et med hold i er at folk som er rusa på cannabis som setter seg i bil er livsfarlig, og det skjer desverre for ofte med utfall som ikke er ønskelig for de som møter dophuene i trafikken.

Sånn egentlig kan de som kjører dopa i trafikken bare dø.

Det er prisen man betaler for å bo i et fritt land.

1481024[/snapback]

Hva betyr egentlig "et fritt land" for deg?

At alle skal kunne gjøre hva dem vil så lenge det ikke skader andre?

1481031[/snapback]

Nå har det seg slik at skadene av cannabis er dokumentert milde og for å få skader må man misbruke det, altså røyke tilnærmet hver dag. Er det samme som med alkohol, hvis man drikker seg drita hver dag så vil man ta skade av det.

Alt med måte som Avean sa lenger opp.

Har sett på Discovery og lest på ulike nettsider om diverse ulemper med det. Det er alt fra fysiske til psykiske problemer man får men den absolutt verste ulempen må være  begrenset motorikk. Hvis Cannabis gjør noe med nervesystemet ditt så kan det få alvorlige konsekvenser.

1481034[/snapback]

Som jeg har nevnt over gjelder dette misbruk noe jeg ikke oppmuntrer til. men jeg tør påstå at alkohol og nikotin hemmer bevegelighet og syn det og. Alt som gir en rus eller en stimulans gjør skade på kroppen når det misbrukes. Det vi har i Norge idag er som regel misbruk og hvorfor? Jo fordi det er ikke noe rammeverk rundt det. Sett det i system, sett grenser, lag rammeverket og man vil redusere misbruket betraktelig pluss at folk kan ta seg en rev uten å være bekymret for rettslig forfølgelse for noe som i praksis ikke er farlig.

det var ikke et argument, men en påstand uten noe hold i virkeligheten. Prøv igjen

1480899[/snapback]

Et med hold i er at folk som er rusa på cannabis som setter seg i bil er livsfarlig, og det skjer desverre for ofte med utfall som ikke er ønskelig for de som møter dophuene i trafikken.

Sånn egentlig kan de som kjører dopa i trafikken bare dø.

1481037[/snapback]

Folk som røyker og kjører er farlig? Seff, men det er jo de som drikker og kjører også og det er et av de største problemene på norske veier idag. Kan ikke huske å ha sett cannabis-påvirket person meide ned fotgjenger spesielt mye i nyhetene.

At STOFFET THC som er rusmiddelet i gress/brunt/sort får folk på "skråplanet" er det største BS jeg noensinne har hørt. Svak karakter/mangel på personlig styrke/ønske om å flykte fra noe/ønske om tilhørelse fører til at man evt. prøver andre ting enn gress/brunt. Forøvrig er det morsomt å se at "hardere stoffer" er en eneste stor betegnelse på de jævlige skumle stoffene som finnes der. Hvis alle på bf hadde tatt ecstasy(sp)/kokain eller pepper skal jeg love deg at de aller fleste hadde a) hatt det helt konge cool.png hatt en opplevelse de ville huske resten av livet. Selvfølgelig på pepper f.eks er det en helt jævlig nedtur som gjør at jeg iaf. holder meg unna, men poenget mitt er at man skal ikke bare tro på den meningen man har by default.

Jeg antar at de 90% av medlemmene her er ganske std. nørder som har ca. 0 peiling på stoffer utover cannabis, da blir det også feil å uttale seg.

On-topic er jeg ikke helt sikker, jeg røyker min hvite enke ca 3-4 ganger i uken, klarer meg vitterlig over all forventning skal jeg tro skremselspropagandaen, men samtidig føler jeg ikke at FLERE rusmidler skal bli tilgjengeliggjort for allmenheten, kjenner flere som ikke klarer seg bra på mæggerus og som derfor ikke bør røyke. For disse blir terskelen litt høyere for å skaffe seg, det er nemlig sånn at hvis man skal ha noe som er verdt å røyke i Norge/Oslo bør man kjenne en OK dealer. Std. Brune hasjen vi får er DRITT og jeg hadde helt ærlig heller ruset meg på peyote enn det der.

Jeg er seff imot legalisering av marihuana, det blir for dumt og bare legalisere bare ett stoff, hvis noe ska legaliseres, så hvorfor ikke da legalisere alle stoffer? Noe som da selvfølgelig blir for dumt!

Og hvis dette eller et eller annet stoff blir legalisert, så vil folk mase om og få legalisert flere osv.. Det kommer til og bli mye bråk ut av dette, så det er ingen god ide.

Fordi forskjellen på marihuana og f.eks amfetamin er ENORM og virkningene er VELDIG forskjellige. Blir som å sammenligne å legalisere spretterter med å gjøre maskingevær til allemanseie.

Altså dop er dop, uansett hvilken type av det man bruker eller vil prøve osv.. Så det går under ett, og ikke ett aleine. Og btw, hvorfor bare legalisere de svake stoffene?

Hva med de som går på de tyngre, som herion og kokain, skal ikke de få noen fordeler med dette her også a? Tror dere ikke at de da blir forbannet, hvis bare de svake stoffene blir legalisert, eller hva?

Trist å se at folk ikke klarer å se/tenke lengre enn det politimannen sa på klassebesøk i 8. klasse.

Jeg har aldri hørt om noen som har gjort noe alvorlig dumt i cannabisrus. Av alkohol blir man opphisset, noe som kan få mange til å havne i slåsskamper osv. mens cannabis gjør en mer "slapp".

Det at cannabis får en over på tyngre stoffer er også bullshit. Problemet er at siden det er ulovlig, så må man oppsøke miljøer som man kanskje ikke burde vanke i for å få tak i det. En dag foreslår kanskje dealeren noe annet siden han er tom for det du ville ha... Hadde det vært lovlig, så hadde man ikke trengt å oppsøke disse miljøene hvor det deales mer enn bare cannabis.

Er allikvel usikker på om legalisering av cannabis ville hatt en positiv eller negativ effekt på samfunnet. Men det som er sikkert er at cannabis ikke på langt nær er så farlig å leke med som andre stoffer, noe dessverre mange ikke vet.

Det er mange som burde finne litt skikkelig info istedenfor all u.skole propagandaen.

Bra side om alle typer rusmidler osv er www.erowid.org

Edit: Solid snake: Å sammenligne cannabis med heroin sier litt om seriøsiteten på innlegget ditt. Å legalisere cannabis handler ikke om å gi junkies fordeler!

Edit: Solid snake: Å sammenligne cannabis med heroin sier litt om seriøsiteten på innlegget ditt. Å legalisere cannabis handler ikke om å gi junkies fordeler!

1481118[/snapback]

Altså samma pokker hva man sammenligner det med, dop er dop uansett, og det er ulovlig sånn som det er nå. Og hvis man plutselig skulle legalisere cannabis, tror dere ikke folk ville ha protestert over at de da vil ha andre stoffer legalisert også, og da de tyngre stoffene. Og det hadde antakelig endt i masse bråk og styr. Så hvis man ska legalisere noe, så heller legalisert alt, sånn at alle kan få de de vil uten bråk. Men jeg er jo imot dette herre uansett, og det kommer neppe til og skje, i hvertfall ikke her i landet, med det første.