Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
BcK

Legalisering? For/imot?

Bør cannabis legaliseres?  

288 members have voted

1. 1. Bør cannabis legaliseres?

• For
      72
    • Imot
      139
    • Avkriminaliser det
      50
    • Usikker
      27

Recommended Posts

Trenger vi virkelig flere muligheter til å ruse oss? Er allerede nok av mine skattepenger som går til å fikse hue på dopvrak som har røykt bønner hele livet.

1480888[/snapback]

VI HAR ALLEREDE MULIGHETEN!

edit: kjenner jeg begynner å få voldelige tendenser. Det er åpenbart at man blir voldelig av å diskutere dette emnet med blockheads

Dill: Canabis er veldig skadelig, sakder mange mennesker nå og kommer til å skade flere hvis det blir lovlig.

Fornøyd nå?

Dill: Canabis er veldig skadelig, sakder mange mennesker nå og kommer til å skade flere hvis det blir lovlig.

1480896[/snapback]

Hvis du klarer å presentere vitenskapelige bevis på at cannabis er veldig skadelig så vil jeg bli meget overrasket.

Jeg ble bedt om argumenter, ikke bevis, hvis man skal ha bevis hver gang man sier noe på et forum kommer det til å gå få debatter her i fremtiden...

Men et argument uten hold er som en sild i bunnen av en tønne....

La oss ikke spore av.

Cannabis er skadelig: Ja. Men ikke i en noen stor grad. Ikke stor nok til at man skal bli arrestert for å være i besittelse av det. Det er hovedsaklig et mildt rusmiddel, med en rus som påvirker motorikk, koordinasjon og fornuft i svært liten grad i forhold til f.eks. alkohol.

La oss ikke spore av.

Cannabis er skadelig: Ja. Men ikke i en noen stor grad. Ikke stor nok til at man skal bli arrestert for å være i besittelse av det. Det er hovedsaklig et mildt rusmiddel, med en rus som påvirker motorikk, koordinasjon og fornuft i svært liten grad i forhold til f.eks. alkohol.

1480907[/snapback]

var bare at han sa det var veldig skadelig, mens alle vitenskapelige tester viser at det er et mildt middel med skader som ikke kommer i nærheten av skadene på mange av tingene vi putter i oss til vanlig.

Du antar at cannabis er dritfarlig siden det er på narkotikalisten, men det er dessverre ikke helt sant. Se på diagrammet jeg postet tidligere.

1480854[/snapback]

Det gjør jeg ikke, men jeg antar det er en grunn til at det blir klassifisert som et narkotikum.

Ai ai ai.. dette var et tragisk forsøk på å spy opp argumenter fra 1950

tallet for å forsvare sitt konservative, alkoholiserte syn på rusmiddler.

Tenker bilder sier mer en tusen ord så vi begynner:

comparecht.gif

New York Times, Aug. 2, 1994 "Is Nicotine Addictive? It Depends on Whose Criteria You Use."

sciam450px.jpg

Tatt fra en artikkel i American Scientist

Men la oss gi faen i statistikk, selv om den støtter mitt synspunkt. Faktum er at

en person som blir tatt for cannabis risikerer å få permanent ødelagt rullebladet

sitt for noe som i utgangspunktet er en kriminell handling uten et offer. For ikke

å nevne at det kun er en kriminell handling fordi det står på narkotika listen, en

liste som ikke er blitt modifisert eller sett på med nye øyne siden 1964. (foruten

når de legger nye stoffer til listen da..)

The authors conclude that over long time periods, in persons under age 65 years, cognitive decline occurs in all age groups. This decline is closely associated with aging and educational level but does not appear to be associated with cannabis use.

Department of Psychiatry and Behavioral Sciences, School of Medicine, The Johns Hopkins University, Baltimore, MD, USA

imot

hvis det skal legaliseres så vil det bli mye mer av det.

scavenger said it

1480924[/snapback]

Mye mer av det? Som det har blitt sagt tidligere så er det ingen som putter en pistol mot hodet til noen og sier "Røyk!". Hver enkelt bestemmer selv hvordan han/hun vil leve livet sitt.

Det blir vel egentlig et spørsmål om fri vilje og retten til å styre sitt eget liv slik man selv ønsker...

1480889[/snapback]

Betaler de medisiner og behandling selv i ettertid? Om ikke sitter jeg med regningen.

Isåfall gir jeg faen i om de så vil kutte av seg ballene.

Det blir vel egentlig et spørsmål om fri vilje og retten til å styre sitt eget liv slik man selv ønsker...

1480889[/snapback]

Betaler de medisiner og behandling selv i ettertid? Om ikke sitter jeg med regningen.

Isåfall gir jeg faen i om de så vil kutte av seg ballene.

1480933[/snapback]

Hvis det er legalt og staten styrer det, så vil man kutte ned antallet som skeier ut og trenger behandling, så i lengden vil dine skattepenger faktisk bli spart.

Men la oss gi faen i statistikk, selv om den støtter mitt synspunkt. Faktum er at

en person som blir tatt for cannabis risikerer å få permanent ødelagt rullebladet

sitt for noe som i utgangspunktet er en kriminell handling uten et offer. For ikke

å nevne at det kun er en kriminell handling fordi det står på narkotika listen, en

liste som ikke er blitt modifisert eller sett på med nye øyne siden 1964. (foruten

når de legger nye stoffer til listen da..)

1480917[/snapback]

Jeg ser et klart offer, min lommebok som betaler for alle de mentale agurkene som røykte seg fra mental stabilitet.

Hvis det er legalt og staten styrer det, så vil man kutte ned antallet som skeier ut og trenger behandling, så i lengden vil dine skattepenger faktisk bli spart.

1480937[/snapback]

I lengden burde man skutt dampende hippier på åpengate, så kanskje vi fikk litt fart i samfunnet.

Til Mastiphal..

For å bruke 1920 talls lingo så ble det lagt på narkotika lista fordi det kun var

niggere, degoser og annet innvandrerpakk som røykte det.

Marijuana leads to pacifism and communist brainwashing

Harry Anslinger, commisioner of narcotics, 1948

Reefers [are] habit forming. All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.

Colones Garland Williams, former Head of US Narcotics Enforcement

Marijuana inflames the erotic impulses and leads to revolting sex crimes

Daily Mirror, 1924

Dette var argumentene som drev marijuana debatten i årene før det ble allment

godtatt at mexicanere fikk overmennesklig styrke, og afrikanere ble ville sex-forbrytere.

For ikke å snakke om det siste, mest geniale argumentet;

Marihuana influences Negroes to look at white people in the eye, step on white men's shadows and look at a white woman twice

Hearst newspapers nationwide, 1934

..og scavvyboy.. det ville neppe blitt en økning i skatt hvis marijuana ble legalisert

da en trolig må betale skatt på tjallen man kjøper og ikke minst at politiet sparer

utrolige mengder med penger da de slipper å løpe etter steine hippier i parken.

1480937[/snapback]

I lengden burde man skutt dampende hippier på åpengate, så kanskje vi fikk litt fart i samfunnet.

1480940[/snapback]

Hvis du skal sammenligne statens utgifter mellom alkohol og cannabis så ville du fort funnet ut at hvis alle byttet ut drammen med en rev så hadde det blitt adskillig billigere.

Litt om kostnader

Yet treatment is seven times more cost effective than prohibition. One dollar spent on treatment of an addict reduces the probability of continued addiction seven times more than one dollar spent on incarceration. Unfortunately, treatment for addicts is not now available for almost half of those who would benefit. Yet we are willing to build more and more jails in which to isolate drug users even though at one-seventh the cost of building and maintaining jail space, and of pursuing, detaining and prosecuting the drug user, we could subsidize effective medical care and psychological treatment.

Det er jo ikke et argument en gang.. troll! Jeg vet jo uansett hva du

egentlig mener om legalisering, så jeg setter pris på at du i hvertfall

prøver å gi noen gode argumenter. .. faktisk de beste argumentene.. ' />