Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Dan-Hakon

Byttet minnefrekvens, nå får jeg ikke bilde

Recommended Posts

Jeg skrudde den først opp fra 100 eller noe til 160, noe som funka greit, så prøvde jeg 200 og da kræsja den.

Dette er hovedkortet og rammen jeg har i den pcn.

Abit NF7-S2 Socket A AMD Hovedkort

Crucial PC2700 DDR-DIMM 1024MB CL2.5

Hva skal jeg gjøre for å få bilde, og få skrudd ned minnefrekvensen?

Eg får som sagt ikke bilde eller starta pcn ordentlig.

Det er en jumper på hovedkortet som du kan bruke for å resette BIOS. Les mer om dette i manualen til hovedkortet.

1474012[/snapback]

eg har funnet ut at eg sku bruke cmos.

det sto en liten diagram greier i bunnen av pcn som viste hovedkortet mitt. der sto det at eg skulle ha en stav på cmos på "1 og 2" og for å restarte på "2 og 3".

eg har no kobla ut strøm, og bytta staven til restart greiern.

skal eg nå skru på pcn, eller skal eg bytte tilbake "cmos staven" til 1 og 2?

1, 2 og 3 er forresten forskjellige metallpinner som stikker opp der d står cmos på hovedkortet.

og etter at eg har restarta cmos, og pcn forhåpentligvis starter, fungerer den som normalt da? eller må eg oppdatere bios eller noe sånt?

Du skal skru den på... da kommer den ikke til å starte, men da slettes bios-innstillingene. Deretter skrur du av igjen, flytter jumperen tilbake, og så starter du på nytt... da skal ting fungere.

Du kan resette BIOSen.

Det gjør du ved å flytte en jumper på hovedkortet. På Abit nf-7 ligger den nede i et hjørne , mellom batteriet og en klase med elektrolytt-kondensatorer. Like under sata-portene.

Se på kartet i manualen. Jumperen heter CCMOS. Den har to mulige stillinger. Flytt den , og så flytt den tilbake.

Edit: Heh smile.png Jeg er alvorlig treig med tastaturet. Måtte også gå å se på et slik kort jeg hadde liggende.

Du kan resette BIOSen.

Det gjør du ved å flytte en jumper på hovedkortet. På Abit nf-7  ligger den nede i et hjørne , mellom batteriet og en klase med elektrolytt-kondensatorer. Like under sata-portene.

Se på kartet i manualen. Jumperen heter CCMOS. Den har to mulige stillinger. Flytt den , og så flytt den tilbake.

Edit: Heh  smile.png  Jeg er alvorlig treig med tastaturet. Måtte også gå å se på et slik kort jeg hadde liggende.

1474023[/snapback]

tusen takk for hjelpen gutter, det redda natta og morgendages bf2 match for meg:) Godt det finnes folk som dere som tar dere tid til å hjelpe nybegynnere som meg, selv mitt på natten.