Sign in to follow this  
frebere

Gainward 7950

Recommended Posts

Du kommer aldri til å kjøpe noe annet en xfx, men de er ditt sist valg? ;)

1492847[/snapback]

Vel, kom litt feil ut :rolleyes: hehe, mente da at jeg lar andre produsenter komme først på lista mi :rolleyes:

Edit: Men tror neppe jeg kommer til å kjøpe noe annet fra XFX lenger, skrev jeg jo da :rolleyes:

Nå var gpu #1 oppe i 84 grader :wub: mens gpu #2 var 66 grader. Det må være noe gale med dette kortet dette skal sendes inn! :thumbsup:

Trenger ikke å være noe med selve kortet. Hvordan er kjølingen i pcen din da ? 7950 krever tross alt litt mer enn normal kjøling.

Trenger ikke å være noe med selve kortet. Hvordan er kjølingen i pcen din da ? 7950 krever tross alt litt mer enn normal kjøling.

1507097[/snapback]

Vel, har da tenkt å skaffe et nytt kabinett som kjøler mer enn nordpolen. Data temperaturen min er:

Temperatures

Motherboard 46 °C (115 °F)

CPU 39 °C (102 °F)

CPU #1 / Core #1 47 °C (117 °F)

CPU #1 / Core #2 48 °C (118 °F)

Aux 43 °C (109 °F)

GPU1: GPU Diode 74 °C (165 °F)

GPU2: GPU Diode 57 °C (135 °F)

SAMSUNG SP2504C 29 °C (84 °F)

Under spilling: Stiger GPU#1: fra 74-84 grader. GPU#2: 57-66 grader

Motherboard: ligger rundt 48-52 grader.

CPU: ligger rundt 42-50

Men som du sier at det kan være at det ikke er kortet mitt som driver og fucker. Men hvordan forklarer det at bare gpu#1 som ligger så jævli høyt oppe? F.eks andre folk som AllFather som har 7950 har begge på en temperatur ved 55 grader. Og vet ikke om dette har noe med temperatur eller driver feil men i bf2 begynner av og til gress å blinke, og forstørre seg som om det var noen slags artifacts. Og en sjelden gang har det skjedd at skjermen ble svart i 0.02 sek og får fps drop som et hellvette i et par sekunder. :wub:

Hvis det er kabinettet som er problemet tenkte jeg på dette pga. de viftene og det var jo ganske stilig :wub: btw. mitt tidligere skjermkort 7900gtx lå på 43 grader i dette kabinettet.

Tenker at 7900gtx har 4 ganger så god kjøling som 7950..

Hvorfor kjøpte du ikke ett til 7900gtx og kjørte sli heller?

1507182[/snapback]

Jeg fikk 3 defekta 7900 gtx kort på rad :/ Så jeg kunne få byttet det i ett, så jeg valgte et 7950 kort :wub: Men dette skal jeg også bytte ut om 6 måneders tid ( ihvertfall når dx10 kommer). :thumbsup:

Fikk mitt 7900gtx kort med det samme det annkom norge.. Har virka siden..

1507202[/snapback]

Mitt første begynte bra, etter 2 timer spilling plutselig kommer det en svær foss av artifacts :/ Sender det inn. Mottar nytt, trodde alt var fiksa og i orden nå. Men da jeg minst venta det stikker det 7 jævlige streker ut av mannen foran meg. Og det 3 lå temperaturen på 68 grader og fikk igjen noe til hellvette av artifacts, bare i større baner denne gang. Svære ruter over hele sjøen i wake :wub: Og at den lå på 68 grader føles ikke så mye akkurat nå, men han i tlf på komplett sa da er det noe definitivt gale med vifta og.

Etter alt det snakka jeg med sjefen over support. (hadde tenkt å sende inn hele pcen med angrerettsloven) og fikk vite masse om at hvis jeg sendte hele driten måtte jeg betale litt penger pga. de har satt sammen deler osv. (ikke en komplett pc de har bygget på sida) Så sa jeg " ja men det er jo ikke mulig å bytte sa han ene hos dere ." Så sa han " Det systemet er ikke oppe enda, men hvis du har fått så mange defekta kort skal du få bytte." Så gikk alt flott, men så begynte de å rote igjen at det tok 2 uker før de sendte kortet? Når jeg snakka med dem, visste de ikke hvorfor det hadde tatt så lang tid :thumbsup:

:thumbsup: