Sign in to follow this  
frebere

Gainward 7950

Recommended Posts

Øh... hva med å lære forskjellen på WinXP 32 bit og 64 bit?

1482723[/snapback]

HAN sa ingenting om x86/x64, jeg sa kun at x86 har en sperre på (ikke 2gb allikevel) 4gb sperre.

Det var heller ikke poenget med innlegget mitt, det var å motsi hva StartIt "teknikeren" sa, du opplever ikke noen ustabilitet ved 4gb ram i Windows.

Ingen problem å få til 4gb ram i Win XP x64, x86 har vel en 2gb limit.

Jeg har ingen "ustabilitet" i Windows, $tartit "teknikeren" er helt på bærtur.

1481938[/snapback]

Øh, så hva mente du da med dette? :) Du dro frem 64-bits Windows, hvorpå jeg prøvde å poengtere at dine erfaringer med det ikke invaliderer andre sine erfaringer med vanlig 32-bits Windows XP...

Det kan godt være at 32-bits WinXP har problemer med 4 gig minne, fordi noe av adresserommet (som rommer, som tidligere nevnt, 2^32 = 4.294.967.296 adresser) kan være brukt til andre formål.

Så med et 32-bits adresserom kan du adressere maksimalt 4 GiB med minne, hvis vi antar at ingen deler av adresserommet er reservert for andre formål enn primærminne.

Ok, fant en ting jeg lette etter: WinXP x64 er begrenset til 128 GiB med primærminne. Altså ikke i nærheten av den teoretiske grensen på 18 milliarder GiB som et 64 bits adresserom gir, men ganske mye mer enn de 4 GiB som 32-bits WinXP er begrenset til.

Øh... hva med å lære forskjellen på WinXP 32 bit og 64 bit?

1482723[/snapback]

HAN sa ingenting om x86/x64, jeg sa kun at x86 har en sperre på (ikke 2gb allikevel) 4gb sperre.

Det var heller ikke poenget med innlegget mitt, det var å motsi hva StartIt "teknikeren" sa, du opplever ikke noen ustabilitet ved 4gb ram i Windows.

1483110[/snapback]

Les innlegget en gang til.. Han sa at du KAN få ustabilitet.. Han har opplevd begge deler!!

Ja, men du "kan" ikke få ustabilitet. Om du har 6gb minne på en x86 vil Windows ikke se de andre 2gb.

weirdo, er du veldig rik eller noe?

Har du/skal du skaffe 2x 7950 GX2, 4 GB RAM og kraftig CPU?

Den maskinen vil jeg gjerne ha isåfall :)

1479838[/snapback]

Hehe ' /> Skal nå en gang oppgradere til am2, men ikke før om ei go' stonn, siden da må jeg kjøpe ny prosessor og :/ Har en amd athlon 64 x2 4800+ 2.4 ghz, og tror(håper) på at den holder til alle next generation spilla p

fy fanken i hellvette, jeg tror jeg er forbannet :boxed: tror nå for faen meg dette kortet her og det er noe gale med :iiiiik: Når jeg spiller fifa er det slike snøflekker utenfor banen osv, de blir helt fargerike som rosa, lilla og lignende :S og rett utenfor mål kan jeg se svake prikker med farger... Har og sikkert noe med varmen å gjøre så det er da sikkert vifta som er komplett ødelagt. forskjellen er ekstrem: 52 grader gpu 0, gpu 1 73 grader. Kabinette mitt er tett ja, men da ville ikke bare den ene gpu'en steget innmari i grader? :)sad.png

Her er et bilde :S Vet ikke om det er noe artifacts feil med skjermkortet men må være noe gale med vifta.

adwjc1.png

legg merke til på sidene der, både hvit og røde flekker... :iiiiik:

edit: av og til kryr det av røde, lilla og av og til gule flekker. Og hvis du ser litt nøye etter noen ganger kan du se små fargeprikker innenfor 16 meteren. (vet ikke hvorfor akkurat innenfor 16 meteren :/ )

Tja, ikke nødvendigvis noe galt med kortet, kanskje driverene. Kommer vel ny release fra nvidia snart.

Merker avogtil noen hvite prikker på mine 7950 XXX kort også, men er sjeldent. FIFA spiller jeg ikke, så hvordan min maskin er der vet jeg ikke.

Tja, ikke nødvendigvis noe galt med kortet, kanskje driverene. Kommer vel ny release fra nvidia snart.

Merker avogtil noen hvite prikker på mine 7950 XXX kort også, men er sjeldent.  FIFA spiller jeg ikke, så hvordan min maskin er der vet jeg ikke.

1489998[/snapback]

Vel, muligens. Men har det noe med temperatur å gjøre den driveren? :S tvile.. Men noe som skjedde for 15 min siden. Skjermen ble helt rar med masse ekle streker og jeg reboota, da fikk den ikke kontakt med skjermen når jeg skrudde den på igjen :S jeg tok ut skjermkortet og satte inn igjen så funka det. Trodde den hadde røket :):iiiiik: Forresten hva ligger temperaturen på dine 7950 kort på?

Her er et bilde :S Vet ikke om det er noe artifacts feil med skjermkortet men må være noe gale med vifta.

SPOILER:
adwjc1.png

legg merke til på sidene der, både hvit og røde flekker... :rolleyes:

edit: av og til kryr det av røde, lilla og av og til gule flekker. Og hvis du ser litt nøye etter noen ganger kan du se små fargeprikker innenfor 16 meteren. (vet ikke hvorfor akkurat innenfor 16 meteren :/ )

1489963[/snapback]

;):rolleyes: det er jo bare ting og tang tilskuerene har kastet på banen.

ta deg en titt på en hvilken som helst ligamatch nedover i europa så ligger det tonnevis med slikt rundt banen etter hver eneste kamp.

55 er da ingenting, må opp i 90+++++ før det event. skal skje noe.

1491424[/snapback]

Ja, men hvis du da har dine som er på 55 grader. Og jeg har den ene på ca. rundt 55 grader - 60 grader, mens den andre ligger konstant på 70 grader - 75 grader. Jeg vet ikke helt, men det vil da trekke ned om jeg putter mer stæsj i dataen, evt fordi det blir trangere og varmere.

Det vil da si det er det tredje eller fjerde defekta/noe gale med kortet jeg har fått av komplett på rad. ;)wink.png

mitt er xfx XXX kort som er overklokka ved default, så burde være varmere en tregere stock kort.

1492479[/snapback]

Men jeg fant jo ut på en annen topic at mitt kort ikke kan kjøre dx10? Har det seg slik? Har jeg seriøst brukt 5000,- og må kjøpe enda et nytt neste år? Skal ha Quad-SLI med disse men det skal jeg jo da ikke hvis jeg ikke kan kjøre dx10 med de. ;)

han eine komplett fyren sa at det da var programmet som kanskje leste litt feil. Og at det ikke var noe å bry seg om. Noen tips til programmer jeg kan sjekke skjermkort temperatur med? Everest tiden min har gått ut.

Aldri testet noe annet program til det ;)

Finnes ikke dx10 kort enda, men du kan bruke kortet ditt i vista ja smile.png

Aldri testet noe annet program til det ' />

Finnes ikke dx10 kort enda, men du kan bruke kortet ditt i vista ja p

1492581[/snapback]

Ja, men kan jeg bruke kortet i dx10? nei? ' /> faen Det

1492596[/snapback]

Crysis støtter DX-10, men krever det ikke. Skal du ha max eyecandy så må du ha et DX-10-kort, men vil tippe at et rått DX-9-kort vil få det til å se minst like rått ut som et midrange-kort som støtter DX-10.

ET:QW - Øh, bruker DoomIII-motoren Direct3D i det hele tatt? Carmack er jo OpenGL-supporter nr. 1...

1492596[/snapback]

Crysis støtter DX-10, men krever det ikke. Skal du ha max eyecandy så må du ha et DX-10-kort, men vil tippe at et rått DX-9-kort vil få det til å se minst like rått ut som et midrange-kort som støtter DX-10.

ET:QW - Øh, bruker DoomIII-motoren Direct3D i det hele tatt? Carmack er jo OpenGL-supporter nr. 1...

1492623[/snapback]

Takk, det var faktisk et veldig nyttig svar tongue.png

Sikkert noe slikt.

Mine kort er dyrere , 6000kr stk.

Selger de vel for en plass mellom 3 og 4,5k per stk om en liten stund ;)

Sikkert noe slikt.

Mine kort er dyrere , 6000kr stk.

Selger de vel for en plass mellom 3 og 4,5k per stk om en liten stund ;)

1492637[/snapback]

Ja ' />

Edit: Ja, jeg hadde tenkt å kjøpe det du har p