Sign in to follow this  
frebere

Gainward 7950

Recommended Posts

Jeg bare lurer, jeg har et 1 gb skjermkort nå et fra Gainward men når jeg går innpå instillinger --> Avansert --> Kort, står det bare at jeg har 512 mb minne. Skal det stå det? Siden det er 1024 mb. Og hvor evt finner jeg den rette/nyeste driver til kortet, husker sadolf nevnte en side men finner den ikke igjen. Han sa aldri dwnl driver fra produsenten.

Det skal være 2 brikker på 512mb, du har sikkert bare sett på den ene.

1473781[/snapback]

Hvor finner jeg den andre? prøvde egenskaper og men der kommer bare noe annet.

Tror dette er riktig. Minnet blir speilet (i mangel av en bedre forklaring) mellom de to kortene (kan vel kalles to kort dette?).

Takk for hjelpen :) Så det var liksom slik at det minne som sto (512mb) det var 2 sånne? greit:) Og det er vel SLI-teknologi på dette kortet og da..?

Kort fortalt er det to skjermkort med 512MB hver som er "limt" sammen med en SLI-bro.

Med å ikke laste ned driver fra produsent av kortet, mener jeg ikke hent ned drivere fra MSI, Asus, Gainward osv. Hent direkte fra Nvidia (eller Ati).

Kort fortalt er det to skjermkort med 512MB hver som er "limt" sammen med en SLI-bro.

Med å ikke laste ned driver fra produsent av kortet, mener jeg ikke hent ned drivere fra MSI, Asus, Gainward osv. Hent direkte fra Nvidia (eller Ati).

1474858[/snapback]

Jaja, forstod det :blush: Men hvordan i hellvette skal jeg kunne spille crysis når tomb raider legend med next generation contents lagger ganske mye av og til? :) Crysis er jo sinnsykt mye bedre. Men skal få et til slikt skjermkort, og 4 gig ram til det kommer. Men tror neppe det holder :)

Tomb Raider: Legend er ikke optimisert nok mest trolig eller ikke støtter nVIDIA fullt ut kanskje. Men grafikken er jo enorm i Legend da.

Tomb Raider: Legend er ikke optimisert nok mest trolig eller ikke støtter nVIDIA fullt ut kanskje. Men grafikken er jo enorm i Legend da.

1474992[/snapback]

Ja men crysis blir enda bedre og enda mer krevende :S trenger noen seriøse deler for å kunne kjøre alt high 1280x1024 :)

Jeg sjekka i everest så viste det at jeg kunne velge 2 skjermkort som jeg hadde :) akkurat som med cpu'en og.

weirdo, er du veldig rik eller noe?

Har du/skal du skaffe 2x 7950 GX2, 4 GB RAM og kraftig CPU?

Den maskinen vil jeg gjerne ha isåfall :)

Crysis kommer til å bruke helt laterlig med ram fra hva jeg har hørt. Rundt 1.5gig minst. Men jeg tror forskjellen på next gen grafikken i Tomb Raider Legends og Crysis er Crysis vil du kunne kjøre med DX10 som hjelper en hel masse.

BF2 spiser også veldig mye RAM, noe slikt som 1,5 gig der og.

1479888[/snapback]

Ikke det jeg tenkte på.. Har forstått det slik at windows xp ikke takler mer en ca 3,8 giga med ram..

Var svar til personen som postet over deg. :)

Men hva menes med at WinXP ikke takler mer enn 3,8 gig? Om jeg putter 4 1gig moduler på hovedkortet, er det slik at maskinen ikke vil virke, eller at dataen bare ikke vil utnytte hele greia?

Var svar til personen som postet over deg. :)

Men hva menes med at WinXP ikke takler mer enn 3,8 gig? Om jeg putter 4 1gig moduler på hovedkortet, er det slik at maskinen ikke vil virke, eller at dataen bare ikke vil utnytte hele greia?

1480098[/snapback]

Vet ikke helt.. Har aldri prøvd. Men det var det svaret jeg fikk når jeg ville bytte ut mine 4x512 brikker med 4x1gig brikker. Tror ikke teknikkerene på en databutikk hadde sagt det hvis det ikke var slik..

Edit: Har snakket med teknikkeren til [email protected] og han sa at du kan få ustabilitet i windows.. Han har opplevd at det skjærer seg voldsomt og at det kan funke. Så dette blir en kanskje situasjon om du får til 4giga i xp..

Edited by DarkSideHunter

Ingen problem å få til 4gb ram i Win XP x64, x86 har vel en 2gb limit.

Jeg har ingen "ustabilitet" i Windows, $tartit "teknikeren" er helt på bærtur.

Selv har jeg 4x1gb Corsair XMS 2 PC6400 ram, bruker 1.5gb som ramdisk.

Prinsipielt kan du med 32 bits adresserom adressere eksakt 4 gigabyte (vel, gibibyte med de nye betegnelsene, 4.294.967.296 byte) med minne. Om det er noen praktiske hensyn som medfører at den øvre grensen blir redusert litt i WinXP sitt tilfelle vet jeg ikke, men det ville ikke overraske meg om en del av adresserommet er reservert til andre oppgaver og dermed ikke er tilgjengelige for minneadressering.

Han har opplevd at det skjærer seg voldsomt og at det kan funke. Så dette blir en kanskje situasjon om du får til 4giga i xp..

1480290[/snapback]

1481938[/snapback]

Hva med å lese skikkeligt før du svarer! :)

1481938[/snapback]

Det er vel ikke så rart, i og med at 64-bits WinXP har et betraktelig mye større adresserom enn 32 bits Windows... Men jeg mener å ha lest at heller ikke WinXP 64 støtter et fullt 64 bits adresserom, men jeg husker ikke detaljene.

Han har opplevd at det skjærer seg voldsomt og at det kan funke. Så dette blir en kanskje situasjon om du får til 4giga i xp..

1480290[/snapback]

1481938[/snapback]

Hva med å lese skikkeligt før du svarer! :)

1482022[/snapback]

Edit: Har snakket med teknikkeren til [email protected] og han sa at du kan få ustabilitet i windows.. Han har opplevd at det skjærer seg voldsomt og at det kan funke. Så dette blir en kanskje situasjon om du får til 4giga i xp..

Lære seg å holde kjeft?

Øh... hva med å lære forskjellen på WinXP 32 bit og 64 bit?