Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
shoegazer

Konstruktiv Kritikk: Foto-tråden

Recommended Posts

5857893507_824510d9d8_o.jpg

Er vel sånn ca 170 bilder _HER_

Men dette var en v de jeg ble mest fornøyd med :D

Ellers er det mye action i de andre bildene på flickr der :tafse:

-Xull

Sykt råe bilder! Fikk lyst til å kjøre! :)

Når vi er først inne på lensflare så synes jeg ikke at det er pent med veldig synlige flares. Slikt som dette synes jeg er fint å se på uten at det blir for forstyrrende:

543367_1280x1024.jpg

Edited by lundern

Vafflus din jævel! :blink: Har tenkt å kjøpe den til 9k, den uten IS. 19k blir litt mye for meg.

Var et spektakulært lysshow på himmelen lørdag kveld/natt til søndag. Fikk tatt dette bildet:

img0811xq.jpg

Vafflus din jævel! :blink: Har tenkt å kjøpe den til 9k, den uten IS. 19k blir litt mye for meg.

Var et spektakulært lysshow på himmelen lørdag kveld/natt til søndag. Fikk tatt dette bildet:

img0811xq.jpg

Hjelper det om jeg sier at den kom i posten i dag??? :blink: :blink: :blink: :blink: :blink::heart:

Gleder meg til å ta en tur og testet den.

Men må først bli bedre vær, regner som tulling nå.

Har testet den litt inne nå, og fokusen er ENORMT kjapp :heart:

Btw, fancy bilde *credz*

Kopierer rett fra ett annet forum. For lat!

Heya.

Been a while, but I had a photoshoot today with my cousin Julie. She wanted some photos that she could show to a magazine she reads in hopes they would recruit her as a model.

I rarely do this kind of things so be gentle. I think they turned out pretty good. We are undergoing some renewing of our house these days and this is actually the kitchen after removing the old walls, pretty cool background to shoot in. There are 2 windows there that we used as light sources, my aunt was my reflector assistant and she did a good job! :)

DSC_3253_liten.jpg

DSC_3307_liten.jpg

DSC_3309_liten.jpg

DSC_3343_liten.jpg

DSC_3353_liten.jpg

Only processing I have done is cloning away some cables etc that came up from the floor, done some shadow/highlight stuff and whitebalance. Pretty normal postprocessing IMO.

Taken with Nikon D300s (ISO ranging from 200-500, Shutter 1/80 to 1/250) with Nikon 50mm 1.8.

Har faktisk bare brukt lys fra vinduet og en 75cm stor reflektor. Bildene ble tatt rundt 9-10 tida på morran idag så det var perfekt posisjon på lyset :)

Digger noen av disse filterprogrammene på iPhone, de kan få et møkkakamera til å ta bilder som ihvertfall ser interessante ut

http://i289.photobucket.com/albums/ll209/m...us/IMG_2108.jpg

http://i289.photobucket.com/albums/ll209/m...us/6ec024fb.jpg

http://i289.photobucket.com/albums/ll209/m...us/IMG_2139.jpg

Ja her var det mye fint og se på ! ;)

Har ikke fått meg flickr. Liker det ikke.

Holder dog på med hjemmeside, men aner ikke hvor mange bilder jeg kommer til og ha på den! :)

2 bilder fra min siste photoshoot sammens med to bekjente smile.png

313039_10150789520775372_811065371_20875515_5188428_n.jpg

312328_10150789519310372_811065371_20875497_2042328_n.jpg

Zenox

- første jeg ville klippet bort litt (ikke mye) av omgivelsene pluss gjort de - men ikke jentene - mer uskarpe.

- andre ville jeg plassert brunetten nærmest - hun ser i utganspunktet litt "nettere" ut - blondinen er vel størst i utgangspunktet og blir enda større når hun er nærmest. Tror også lyssettingen blir finere slik. Også her kan bakgrunnen gjøres litt mer uskarp.

6160164039_da749e1423_b.jpg

6159256817_78f09c0d28_b.jpg

Begynt å leke meg litt med Photoshop, har såvidt begynt med layers :lol:

Dro frem 2 bilder som ble tatt med ett lommekamera fra en Londontur for noen år siden :lol:

Syntes de ble litt kule :lol:

Blir morsomt å prøve mer etterhvert....

Fler morsomme tråder, og utrolige bilder folk tar.

Har ingen relativt nye bilder, men starter som fotograflærling neste torsdag (iik), så håper jo det blir bedre!

Og forsåvidt at jeg blir bedre også!

Uansett her er noen bilder av ei venninne, som er tafset og tuklet med i Photoshop.

Det første er photoshoppet til Oblivion ettersom de uredigerte var tatt med litt dårlige innstillinger. *kremtkremt*

6423603101_7903d7fbda_b.jpg

6433045537_e14225e633_z.jpg