Sign in to follow this  
frebere

problemer med skjermkort

Recommended Posts

Nye Nvidia drivere går greit å installere oppå de gamle. Selv om de fleste noobs pleier anbefale at man av-innstallerer de gamle er dette ingen vits i, har gjort det selv utallige ganger uten problemer. De eneste gangene du må avinstallere drivere, er når du skal nedgradere driver-versjonen.  :)

Kjøp nå i det minste MIST, Seasonic, Enermax, Tagan eller Hiper PSU...

1425338[/snapback]

Vel ja.. tror jeg bør kjøpe ny strømforsyning, trodde buggsa var vekk.. men det kom tilbake. Spilte i 20 min, så kom buggsa, la ikke merke til de vanlige strekene jeg pleier å ha men det kommer bugg i stats menyen, liv menyen, kule menyen osv. Noen veldige anbefalinger til en veldig bra strømforsyning?

Og jeg syntes viftene i mitt kabinett Cooler Master Wave bråkte litt mye, noen anbefalinger om vifter som kjøler veldig bra og ikke lager så mye lyd?

Takk for meg :boxed:

Vel, alle disse bugsa suger! DET HAR FORVERRET SEG MED x10! skal iløpet av noen dager sende inn kortet mitt til komplett.no, men anti statisk emballasje, hvordan ser det egentlig ut? Når du bestiller høytalere er det sånn plastikk pose du får me bassen og høytalerne som er anti statisk, eller når du bestiller en pc det stoffet som er rundt den som er anti statisk?:S ehhe :)

skjermkortet lå sikkert i en antistatisk pose da du kjøpte det.

1436905[/snapback]

hehe.. neppe:S den var inni dataen :tafse: hehe :)

skjermkortet lå sikkert i en antistatisk pose da du kjøpte det.

1436905[/snapback]

hehe.. neppe:S den var inni dataen :) hehe :tafse:

1437119[/snapback]

hehe.. .harddisker, skjermkort og lydkort pleier å ligge i slike poser. :thumbsup:

Kan jo hende han fikk den levert ferdig montert.

1437306[/snapback]

KORREKT! ENDELIG EN SOM FATTER=D men hehe, fikk motatt idag 20:00 ANTI-STATISK EMbALLASJE for FREE! =D av komplett hihi=) grunnen for at jeg trengte det, for dere som ikke fatta det, var at pcen var allerede montert og at da lå skjermkort og resten av delene(PROSESSOR,GPU,BLABLA) montert inni dataen! fatter? :)

Prøvde du foresten med ny strømforsyning?

1437948[/snapback]

Vel neppe, ikke enda.. Er nesten 90% sikker på at jeg skal kjøpe ny, men jeg sender den bare inn, jeg får nytt, hvis det da enda klikker så kjøper jeg strømforsyning. Men uansett om det virker så skal jeg kanskje kjøpe ny strømforsyning, siden nærmere i fremtiden skal jeg nok ha SLI, osv:)

Jaja, det viste seg til slutt det var kortet som var defekta:) Så nå er det i orden, mottar det på mandag eller no ;) Tror neppe det var noe med strømforsyningen å gjøre..

Følger med på hw.no og det er en del rapporter om at den NorthQ'n skaper ustabil pc. Den er ikke anbefalt "av hw.no gutta". Det går igjen på så og si alle anbefalingene.

Dermed kan det jo hende at det er tilfelle her også.

1424433[/snapback]

Doh!

Innstallerte nettopp en flunkende ny NortQ nå :lol:

Følger med på hw.no og det er en del rapporter om at den NorthQ'n skaper ustabil pc. Den er ikke anbefalt "av hw.no gutta". Det går igjen på så og si alle anbefalingene.

Dermed kan det jo hende at det er tilfelle her også.

1424433[/snapback]

Doh!

Innstallerte nettopp en flunkende ny NortQ nå :lol:

1467545[/snapback]

Hvordan innstalerer du en NortQ?

Jeg pleier å montere dem.. Ikke innstalere.. :(

Du må legge inn PSU-drivern før du installerer det, og det er også viktig at den røde overledningen må skrust fast i cassiset på maskinen.

Du må legge inn PSU-drivern før du installerer det, og det er også viktig at den røde overledningen må skrust fast i cassiset på maskinen.

1468424[/snapback]

Men hva med den grønne overledningen da? Skal den til fire wire porten på skjermkortet?

Vil ikke anbefale dette skjermkortet fra XFX:/ har ikke hatt annet enn problemer enn da jeg fikk det. Derfor hoppa jeg til en annen produsent "Gainward" :lol:

FYI: Enkelte produsenter skriver peakwatt på strømforsyningene sine som ytelse. Dette gjør blant annet nortq. Peak vil si det de max kan dra i et nødstilfelle over en kortere tid, feks 30sekunder til 1 minutt.

Mao så kan en 500W fra en luguber leverandør yte like mye som 350W til 450W hos en anstendig leverandør :lol:

FYI: Enkelte produsenter skriver peakwatt på strømforsyningene sine som ytelse. Dette gjør blant annet nortq. Peak vil si det de max kan dra i et nødstilfelle over en kortere tid, feks 30sekunder til 1 minutt.

Mao så kan en 500W fra en luguber leverandør yte like mye som 350W til 450W hos en anstendig leverandør :lol:

1469361[/snapback]

Mange som sier at min northQ 500w suger tongue.png Seasonic 600w s12 (eller muligens den nye mist?)

Mist er vel litt overhypa, men veldig greie strømforsyninger.

Jeg har en thermaltake på 900W som fungerer veldig godt :lol:

Mist er vel litt overhypa, men veldig greie strømforsyninger.

Jeg har en thermaltake på 900W som fungerer veldig godt :lol:

1469392[/snapback]

Overhypa? For gode? smile.png Å, hva ga du for den 900 wattern da?

Overhypa som at det er noe "alle bare MÅ ha", verdens beste, 1337 pwn pwn. Men når det er sagt: de er stillegående, og yter bra :lol:

Husker ikke helt, men et sted mellom 1500-2000kr. Er litt overkill for de fleste, men da jeg kjøpte den så hadde jeg blant annet 2x7800gtx i sli som trakk 400W eller noe, men nå kjører jeg bare 7950 XXX fra xfx, stort sett et, men avogtil 2. Har også 10x500gb disker, så jeg trengte stor strømforsyning. du har ikke behov for så mye smile.png

Overhypa som at det er noe "alle bare MÅ ha", verdens beste, 1337 pwn pwn. Men når det er sagt: de er stillegående, og yter bra ' />

Husker ikke helt, men et sted mellom 1500-2000kr. Er litt overkill for de fleste, men da jeg kjøpte den så hadde jeg blant annet 2x7800gtx i sli som trakk 400W eller noe, men nå kjører jeg bare 7950 XXX fra xfx, stort sett et, men avogtil 2. Har også 10x500gb disker, så jeg trengte stor strømforsyning. du har ikke behov for så mye p

1469399[/snapback]

Å svarte faen. Du driter penger? Jeg som syns jeg betalte mye for en data :wub: (er litt sånn ingenting er godt nok) Skal få meg jobb nå og spare til enten en ny data eller oppgradere den jeg har til det ultimate(senere i tid) Den nye intel prosessoren ser lovende ut. (hvis jeg får meg jobb :lol: ) Jeg tok ikke sjangsen på å velge nå et 7950 fra xfx. Har ikke hatt annet enn problemer med mitt 7900gtx fra XFX :( Men jeg valgte fra gainward, er vel ikke så drit stor forskjell:)

Skjermkortet mitt røk etter 10 dager, men nytt er i posten, får det mandag :lol:

Folk bruker penger på forskjellige ting, så hvis du liker data og har mulighet: bruk penger på det hvis du vil smile.png