Sign in to follow this  
Ravn

940BF med etterslep

Recommended Posts

Jeg har vært en av etternølerene når det kommer til LCD, da jeg har vært livredd for etterslep. Trodde jeg var på den sikre siden når jeg ventet så henge som jeg gjorde. Gikk for 940BF med 2ms responstid.

MEN... jaggu var det etterslep på den. Dette gjør seg spesielt gjeldene i BF2. Merker ikke så mye til det i UT2004.

Noen andre som har denne skjermen, og sliter med etterslep?

Bruker du native oppløsning? Altså det skjermen er konfigurert for? Som mange har brent seg på: lav responstid fører nødvendigvis ikke til at det er null etterslep

Jeg har 930BF, og har ikke merka noe etterslep. Sier som Settepotet, kjører du native (1280x1024)?

Fikk etterslep i 1280x1024 og 1024x756 (med div hz).

Merker det spesielt etter fly oh heli, eller når jeg beveger kjapt på musa.

Antageligvis er dette noe du venner deg til ganske fort.

Selv er jeg også en av etternølerne (jeg sitter fremdeles med en 19" CRT), men det er ikke pga etterslep, men pga dette med oppløsning. Hvis man er avhengig av å kjøre f.eks 1280*1024 for at det skal være bra reduserer det levetiden på øvrig hardware ganske betraktelig, og med to unger og en krevende kjerring så er det ikke sååå ofte jeg har mulighet til å bruke et lass med penger på ny PC...

De nyeste skjermene klarer uten problemer å kjøre ikke-navite oppløsninger uten etterslep...

Skal teste med en annen skjerm i dag for å utelukke at det er skjermkortet mitt som kuker seg.

Har testet BF2, FEAR og UT2004 og finner etterslep i samtlige (minst i UT2004).

Har 930bf og spiller q4 i 800x600 uten å bli plaget med etterslepp.

1402674[/snapback]

Ditto... Eller spilling blir det skuffende lite av :)

Prøvd å skru på vsync?

1402911[/snapback]

Tror dette, men for ordensskyld. Hvor gjør jeg dette?

EDIT: Jo jeg har satt på denne.

Nå er det nå en gang slik at folk har forskjellig etterslep-sensitivitet, dvs hvor mye en merker etterslepet i praksis. Og dette med "ms responstid" er og blir kun tall for markedsføring, da godtroende folk selvsagt vil kjøpe en 2ms skjerm fremfor en 8ms skjerm i den tro at det er mindere etterslep. Igjen vil jeg dra frem min gamle 17" Hyundai Q17s som kron-eksempelet; den var oppgitt til 20ms men det fantes ikke etterslep :)

PS: Bruker du DVI-kabel Ravn?

Bruker DVI-kabel ja.

Testet en Benq FP937s skjerm. Ikke noe etterslep der nei. Ringte support. Der fikk jeg beskjed om at jeg skulle teste med et annet skjermkort. Skal gjøre dette. Det er også oppgitt at skjermen skal støtte 1280x1024 @ 75Hz, noe den ikke gjør. Trodde først det var skjermkortet som laget krøll, men dette gikk fint på Benq-skjermen.

Vel, benytt deg av 14-dagers retur rett om du ikke er fornøyd. Var det jeg hadde planer om da jeg skulle teste ut Dell-skjermen. Men den ble værende.

Såvidt jeg vet har ikke skjermkortet noe å gjøre med etterslep? Men, gjør som de sier så får du sikkert bytte den etterpå.

Vel, benytt deg av 14-dagers retur rett om du ikke er fornøyd. Var det jeg hadde planer om da jeg skulle teste ut Dell-skjermen. Men den ble værende.

Såvidt jeg vet har ikke skjermkortet noe å gjøre med etterslep? Men, gjør som de sier så får du sikkert bytte den etterpå.

1406655[/snapback]

Jepp. Skal teste med et annet skjermkort. Virker snodig hele opplegget. Hvis de ikke vet noe mer blir det retur.