Caelie 0 Report post Posted May 22, 2006 Har nå mekket og fikset med elektronisk musikk i en tre måneders tid og føler meg egentlig moden for litt tilbakemeldinger fra dere på forumet. Dette er vel den eneste "komplette" sangen min enda som har en start, midt og slutt med litt variasjon, har veldig mange mislykkede låter som jeg kanskje en dag gjør ferdig eller poster her om det er interesse for det. Tåke er det navnet jeg har valgt for mitt lille electronica prosjekt til nå, og jeg er 90% selvlært. Sang 01: Morgenlur Vel, denne sangen ble jeg altså nettopp ferdig med. Den ligger foreløpning innenfor sjangeren "Atmospheric dnb" men ligger endel nærmere electronica enn det dnb vanligvis gjør. Sangen varer i fire minutter og beveger seg i en hastighet på 180 bpm. Trommene vil garantert høres jævlig uvant ut med mindre du er, nettopp, vant med å høre slike trommer. Håper du gir det en sjangse likevel. Klikk for å laste ned: Tåke - Morgenlur Sang 02: Fin fart Da var vi tilbake med min siste kreasjon. Dette er en sang litt i samme stil som den forrige men likevel ganske forskjellig. Nok en gang snakker vi altså om rolig avslappende dnb som likevel har sine partier med futt i. Introen er forresten jævlig lang så jeg ber om tålmodighet, særlig hvis du skal kommentere er det av viktighet at du hører hele sangen. Spilletid er seks minutter og hastigheten ligger på 180 bpm. Klikk for å laste ned: Tåke - Fin fart Konstruktive tilbakemeldinger hadde vært toppers. Tilbakemeldinger i det hele tatt hadde egentlig vært toppers. Share this post Link to post Share on other sites
djchange 16 Report post Posted May 22, 2006 Denne tilbakemeldingen er ikke særlig konstruktiv akkurat, men.. Den sangen gikk rett inn på min mp3-spiller både i bilen, lomma og på pc´n. Share this post Link to post Share on other sites
Conkerit 0 Report post Posted May 23, 2006 Veldig fengende, jeg likte den indeed Share this post Link to post Share on other sites
Caelie 0 Report post Posted May 23, 2006 djchange: Telles den som konstruktiv hvis den satte et smil på fjeset mitt? ' /> coNker_it: Hyggelig å høre. Share this post Link to post Share on other sites
Bio 0 Report post Posted May 23, 2006 God aften kjære musikkvenn, jeg har 7 års erfaring med elektronisk musikkproduksjon så jeg er vel en kvalifisert dommer. Konkrete poenger på "morgenlur": -Melodien føles rotete og leder ingen steder. -Padsene trenger reverb. -Teksturen på rytmen er kjedelig, hva med å layere en tynn trommeloop under hovedbeaten? -Ride cymbals er et must for atmofærisk tromme og bass. Dette er ikke det beste jeg har hørt (og jeg har hørt MYE dnb), Men for å bare ha vært i sandkassa i 3 måneder er dette faktisk bra. Fortsett! (Håper det ikke var for strengt vurdert, legg meg til i msn kan jeg hjelpe deg) Share this post Link to post Share on other sites
Caelie 0 Report post Posted May 23, 2006 Fantastisk tilbakemelding Biodroid. Vil gjerne høre mer på msn om det går greit? Share this post Link to post Share on other sites
Kleven 0 Report post Posted May 23, 2006 Enig med: Biodroid. Bortsett fra at jeg ikke har peiling på hva han snakker om. Men som sagt. Men fortsett å jobb med det så blir det sikkert bra Share this post Link to post Share on other sites
torres 17 Report post Posted May 24, 2006 Siden jeg ikke kan en dritt om dette, blir det ikke mye konstruktivt, men jeg likte den Veldig fin ' /> Og om du får biodroid (hørtes flink ut Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted May 24, 2006 Alt var bra utenom trommene som gjorde hele sangen veldig data komponert ut. Resten var derimot veldig bra, atmosfærisk melodi som hørtes profft ut . Share this post Link to post Share on other sites
torres 17 Report post Posted May 26, 2006 Kan melde at nytt materiale kommer fra Fluffier, and it looks good Share this post Link to post Share on other sites
Euroboy(Nor) 0 Report post Posted May 26, 2006 hva bruker du av program og slikt ? Share this post Link to post Share on other sites
Cain 0 Report post Posted May 26, 2006 Man kan bruke Ejay, som er et råtøft program for å lage musikk med ferdig lagde beats. Men tror ikke Fluffier har brukt Ejay? Share this post Link to post Share on other sites
Caelie 0 Report post Posted May 26, 2006 Har ikke det nei. Bruker "Reason studio" og aldri ferdiglagde patcher eller lignende. Instiller alt selv. Share this post Link to post Share on other sites
Euroboy(Nor) 0 Report post Posted May 26, 2006 Har ikke det nei. Bruker "Reason studio" og aldri ferdiglagde patcher eller lignende. Instiller alt selv. 1403282[/snapback] det er et fint program det...man kan jo gå seg vill i en jungel av lyder... Share this post Link to post Share on other sites
Caelie 0 Report post Posted May 27, 2006 Da var førstepost oppdatert med min andre sang "Fin fart". Tar gledelig imot kommentarer. Share this post Link to post Share on other sites
torres 17 Report post Posted May 27, 2006 Fin Fart er veldig fin Liker stilen Share this post Link to post Share on other sites