Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Homer Killsome

C&C Generals: Zero Hour

Recommended Posts

Det er så synd at alle RTS krever rushing. Jeg savner en RTS hvor du virkelig belønnes for å bygge et sterkt forsvar og ikke bare må øve på å være den raskeste byggeren som pumper ut flest enheter på kortest tid og vinner hele greia på 7min og 32sekunder.

1374566[/snapback]

Sjekk dette!

Det går an å sette opp følgende spille regler, vi er som nevnt i følgende tråd en gjeng som spiller dette innemllom slagene i bf2. Vi satser for det meste på konvensjonell krigføring mye artigere og ikke minst mer utfordrende. man får prøv seg mot hverandre på en helt annen måte.

NO SW =Ingen supervåpen.

NO AUR= ingen aurora

NO RUSH (tid)= tid til å bygge seg opp

NO SW =Ingen supervåpen.

NO AUR= ingen aurora

1467856[/snapback]

Hvis dere spiller med sånne koseregler bare for at spillet skal vare en stund og dere kan ta et par øl, greit nok. Men bortsett fra det er sånne "regler" ikke noe annet enn begrensninger satt av spillere som ikke klarer å tilpasse spillestilen sin til forskjellige forutsetninger.

Ingen nevnte det, men å sette opp startpengene man har er det samme. En viktig del av RTS-spill generelt er evnen til å holde økonomien i balanse, og å starte med flere hundre tusen dollar er å ta dette aspektet helt vekk fra spillet.

Supervåpen

Hvis du lar fienden din bygge supervåpen er det fordi du er for passiv, ikke fordi spillet er ubalansert. De pengene du bruker på et supervåpen er penger du kunne brukt på større slagkraft i tanks (eller fly, for den saks skyld). Ikke bare koster supervåpen latterlig mye penger, men de tar laaang tid å bygge og kan bare brukes hvert x-te minutt. I tillegg trenger både USA og Kina sine supervåpen strøm, og kraftverk tåler lite. Da jeg spilte online var det sjelden jeg var i kamper hvor supervåpen ble (forsøkt) bygd, og enda sjeldnere noen faktisk fikk brukt dem. Jeg så supervåpen i noen 2on2-kamper, men også her var det sjelden at den som bygde dem fikk brukt dem til noe fornuftig.

Aurora

Koster mye, og er sårbare etter angrep. Mer nyttige enn supervåpen dog, siden du gjerne har en flyplass du kan bygge dem på allerede. Men de er fremdeles veldig dyre, og du må regne med å miste dem etter ett til to angrep. Auroraen til dame-generalen er vesentlig bedre, men hun har samtidig så mange drawbacks at det ikke lønner seg å spille med henne.

No rush

Igjen, hvis du ikke klarer å forsvare deg mot tidlige angrep er det fordi du er for dårlig til å tilpasse deg. Den enkle måten å forsvare seg mot sånt er å angripe selv, slik at du ikke lar motstanderen låse deg inne i din egen base.

Å spille med no rush-regler er å favorisere spillere som liker å bygge seg inne i sin egen base, men det er samtidig ikke spesielt vanskelig å spille mot turtles. Siden de er passive er det bare å ta full kontroll over resten av mappet (ekstra supplies, oljetårn osv). Når du har mer penger, flere units og flere baser enn motstanderen er det bare å angripe, angripe og angripe til spillet er over. Med litt flaks får turtleren fyrt av noen supervåpen, men siden du har flere baser er du ikke så sårbar for dem uansett.

Det eneste du må ha litt i bakhodet er å ikke kjøre små grupper av enheter inn i forsvarsverkene hans, siden det eneste som kommer ut av det er at han får generalpoeng fortere (og får tøffe våpen å plage deg med). (For en demonstrasjon av dette, spill som turtle mot et par AI-motstandere, sett opp et par bunkere med en blanding av at-enheter og infanteri-enheter og legg merke til hvordan generalpoengene dine triller inn av seg selv.)

Det jeg syns er dumt ved Generals er at det blir bare treigere og treigere jo mere vi bygger og styrer ' />

Hvertfall når vi er på lan og spiller 4v4 så blir det jo så treigt at man kan arangere et angrep så kan man gå spise og styre

og komme tilbake før unitsene har nådd basen til fienden p

Edited by Lihku

Det er så synd at alle RTS krever rushing. Jeg savner en RTS hvor du virkelig belønnes for å bygge et sterkt forsvar og ikke bare må øve på å være den raskeste byggeren som pumper ut flest enheter på kortest tid og vinner hele greia på 7min og 32sekunder.

1374566[/snapback]

Sjekk dette!

Det går an å sette opp følgende spille regler, vi er som nevnt i følgende tråd en gjeng som spiller dette innemllom slagene i bf2. Vi satser for det meste på konvensjonell krigføring mye artigere og ikke minst mer utfordrende. man får prøv seg mot hverandre på en helt annen måte.

NO SW =Ingen supervåpen.

NO AUR= ingen aurora

Spillet blir overhodet ikke mer utfordrende, det tar bare uendelig lang tid å rekke å spille ferdig. fraværet av supervåpen og aurora gjør det i praksis umulig å ta en godt forsvart base. og nei, det er IKKE vanskelig å bygge en godt forsvart base så lenge man har god tid på seg, som man jo har hvis man i tillegg har no rush regler. Disse reglene ødelegger fullstendig spillets balanse og gjør det treigt og kjedelig. Jeg vil anbefale deg å prøve noen skikkelige games noen ganger, så skal du se hvor mye morsommere det er.

slår uansett ikke gammle ærverdige Command and Conquer: Red Alert

RA var bra i sin tid...men iforhold til dagens standard, er det et latterlig dårlig spill.

lug00ber, har du noensinne spilt 3v3?

Ja, jeg har spilt både 3on3 og 4on4 på LAN-parties, og jeg syns ikke slike regler er mer fornuftige/utfordrende der enn i 1on1 eller 2on2.

Som jeg sa tidligere, hvis dere finner noen koseregler for dere selv, i deres egen vennegjeng, som dere liker å spille med er det deres helt egen business og finfint på alle måter. Jeg skal da ikke fortelle dere hvordan dere skal ha det kos :boxed:

Det jeg derimot mener er rent sludder er at det er noe mer utfordrende enn å spille uten andre regler enn de som er gitt av spillmotoren. Jeg syns også det er tullete å påstå at online-spilling uten regler er fordelaktig for de som baserer seg på rush. For å vinne mye kamper må du beherske spill i alle fasene av spillet, hvilket inkluderer starten.

Men for all del, hvis dere syns det er gøy å bygge units i ti minutter for så å ha massive tank-slag må dere bare gjøre det. Hovedpoenget er jo å ha det gøy når man spiller, og hvis tankslag er det dere liker så sett opp regler som gjør at det blir morsomt for dere å spille det smile.png

Folk som hoster slike games med regler som "no rush 30min" eller "no sw" etc... er de som ikke vil bli noe bedre eller lære noe nytt hehe.

Noen som spiller dette spillet for tiden?

Jeg er aktiv selv og vil gjerne spille med noen av dere.

Spiller dere i BsE det enda? Jeg husker å ha vært med et par ganger, men det er et år siden.

Noen som spiller dette spillet for tiden?

Jeg er aktiv selv og vil gjerne spille med noen av dere.

Spiller dere i BsE det enda? Jeg husker å ha vært med et par ganger, men det er et år siden.

har lyst å begynne igjen tongue.png

Liker å spille med en venn på lan mot to eller flere AI bots.. vi bygger oss en base sammen og kontrollerer hele toppen av banen... (tror den heter lost country eller lost ett eller annet.. noe med lost :blush:) så fyrer vi opp med masse air defence (en er kina og en er us) fienden samler seg som regel på midten av banen.. da fyrer en av oss particle cannon eller nuke for å fjerne disse.. det virker fint til fienden kommer med fly:P (Finnes mods til C&C ZH) så skyter air defencere ned flyene.. da fyrer vi begge to på "DOnt push" knappen:P der drar 10 nukes og 12 lasere ned.. game over.. til fienden ' />

Edit: prøvde nettop å stormangrepe med 300 sånn china battlemaster.. blitzkrieg funka konge p