Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Ludvig

Hodetelefoner!

Recommended Posts

Heisann!

Er på utkikk etter noen gode hodetelefoner.

* Minst like gode som Koss Porta Pro

* Ikke så alt for store

* Prislapp på maks 500kr.

Takker for alle forslag!

Hmm, til under 500 kr er det vel ikke stort annet enn PortaPro som gjelder,

i hvert fall ikke som jeg vet om. Hva skal du bruke dem til? Musikk \ spill?

Hva er sykt med det? Har så vidt hørt om Skullcandy, da de er ganske nye (?),

men jeg bruker Grado SR80 og Shure E2c til daglig. Er stålfornøyd med dem smile.png

Er skikkelig sugen på å investere i et par Sennheisere, men mangler $$$ ...

\/ \/ Jepp, Sennheiser har meget god kvalitet, selv i de lavere prisklassene.

Mmm, Sennheiser HD650 ... *sikle*

Har akkurat gått til innkjøp av en hendig hodetelefonforsterker fra denne karen.

Selv om siden ikke er av proffeste slag, stoler jeg på fyren basert på medieomtale.

Fyren har vært sinnsykt hyggelig og hjelpsom hittil, så nå venter jeg på pakken min.

Gleder meg som en unge til jeg kan høre skikkelig godlyd fra ørepluggene mine wub.png

Hmm, til under 500 kr er det vel ikke stort annet enn PortaPro som gjelder,

i hvert fall ikke som jeg vet om. Hva skal du bruke dem til? Musikk \ spill?

1360390[/snapback]

De skal brukes til musikk.

beyerdynamic DT 990 ;)

Ser andre blåser i max-500kr-kravet så.. Pris med dagens kurs: 2 950,-

Edit: Billigere her ja, men da får du ikke velge farger og materialer slik som her.

Edited by djchange

men jeg bruker Grado SR80 og Shure E2c til daglig. Er stålfornøyd med dem smile.png

1360403[/snapback]

SR60 og E2c her. Da har man det man trenger imo.

Har akkurat gått til innkjøp av en hendig hodetelefonforsterker fra denne karen.

Selv om siden ikke er av proffeste slag, stoler jeg på fyren basert på medieomtale.

Fyren har vært sinnsykt hyggelig og hjelpsom hittil, så nå venter jeg på pakken min.

Gleder meg som en unge til jeg kan høre skikkelig godlyd fra ørepluggene mine ' />

1360446[/snapback]

Forventer en fyldig review når du har testa den ut p

Hmmm, bare jeg som lurer på følgende: Hvorfor ikke bare kjøpe Porta Pro?

men jeg bruker Grado SR80 og Shure E2c til daglig. Er stålfornøyd med dem ;)

1360403[/snapback]

SR60 og E2c her. Da har man det man trenger imo.

1360485[/snapback]

Er ikke store forskjellen mellom SR60 og SR80, kanskje med unntak av litt fyldigere lyd i sistnevnte.

Gleder meg som en unge til jeg kan høre skikkelig godlyd fra ørepluggene mine wub.png

1360446[/snapback]

Forventer en fyldig review når du har testa den ut ;)

1360692[/snapback]

Det skal nok la seg gjøres :kermit:

edit: Holy crap, den kom fra Canada idag, og da vant jeg auksjonen for fire dager siden!

Hmmm, bare jeg som lurer på følgende: Hvorfor ikke bare kjøpe Porta Pro?

1360749[/snapback]

enig, har porta pro selv og elsker lyden

Oooh.. Øretelefoner! Jeg selvutnevner meg herved til ekspert på området! Har hørt godt over 10 forskjellige øretelefoner i de fleste prisklasser og har vel eid en 5-6 stykker i løpet av de siste par-tre årene.

Det er mange bra alternativer til rundt 500 spenn, men dobler du beløpet (og litt til) så åpner det seg en ny verden imo. Men kan jo ta de som jeg mener er bra til rundt 500 først:

Sennheiser HD555

Har selv eid disse, og dette er definitivt mye for penga. Klar og ren lyd. Tight over hele fjøla, og kanskje de mest behaglige øretelefonene i bruk jeg har eid (velur FTW!). Mange mener forskjellene mellom disse og storebror HD595 er marginale, men HD595 koster dobbelt så mye.. Potensielt minus: Dette er en såkalt "åpen" konstruksjon, som gjør at mye lyd lekker ut. Ikke ideelle for bussturer for å si det sånn!

Pris: 670,-

Sennheiser PC160

Bruker disse selv til spilling med mic i dag. Ikke på langt nær så bra lyd som i HD555, og mer ubekvemme på mine ører ihvertfall (ikke helomsluttende klokker på dette headsettet.) Men det er det headsettet med mic som har best lyd som jeg har hørt i tillegg til dette:

Pris: 546,-

Beyerdynamic DT234

Dette settet har jeg bare såvidt hørt på, men lyden var evig mye bedre enn Sennheiserene og mye mer behagelige i bruk. Skjønt, de koster litt mer flesk da..

Pris: 790,-

Ellers så er Grado SR-60 og SR-80 gode alternativer, men da må man nesten bestille fra utlandet. Tror ikke de selges i Norge lenger på grunn av den latterlige ekstrakostnaden det medførte å importere de. Ble til at de kosta under halve prisen i USA.

Når det gjelder headsett med mic, så vil jeg gjerne komme med en advarsel også. Icemat Siberia, som er et ganske populært sett i gaming-miljø, har en heller label byggekvalitet som gjør at det er temmelig lett å knekke de dersom man er uvøren. Dette er selvfølgelig ikke noe problem dersom man kun bruker settet fremfor pc'en hjemme og er überforsiktig, men dersom man laner litt så kan det fort bli problematisk.. (Dessuten så fikk jeg være uenig med Kleven nå, og det er alltid en bonus! ;) )

Øretelefoner til rundt 1000(+):

Beyerdynamic DT 770 Pro

Slenger like godt med de dyreste klokkene jeg kommer til å anbefale først, men dette er uansett et kupp dersom du er glad i bass! Og ikke slapp, øredøvende Cerwin Vega bass, nei.. Her snakker vi skikkelig tight og dynamisk bass med punch! Bassgjengivelsen er rett og slett bare fantastisk! Spiller man mye spill og ser en del film, så er disse geniale. Får en ekstra punch i AK'en og eksplosjonene for å si det sånn! For enkelte kan kanskje bassen bli litt dominerende når det gjelder musikklytting, men jeg er bassfreak, så jeg koser meg! ' /> Det er snakk om lukkede øretelefoner, så det blir lite lydlekkasje, og de er meget behagelige i bruk. Ikke noe problem med 8-timers sesjoner..

Pris: 1450,-

Pris: [b'>897,-[/b]

Et siste tips: headfi.org

er en ypperlig ressurs for å finne ut alt man måtte ønske å vite om øretelefoner (og litt til).

Gode anbefalinger, Turd ;)

Støtter den om SR80 og importering. Jeg gjorde det, og endte med å betale litt over tusenlappen

for headsettet og en lengre skøteledning i god kvalitet. I Norge må man ut med 2000kr for samme.

Nå har jeg forresten fått hørt en liten halvtime på musikk med ampen min, og jeg kan ikke annet enn

å måpe over forskjellen, spesielt på Shure E2c. Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg har overlevd uten den.

Mye større kontroll i bassområdet, og diskanten er noe av det crispeste jeg har hørt fra ørepropper ;)

Merkbar forskjell på både PortaPro og SR80. Har litt problemer med sistnevnte, da det har kommet en

liten plastbit inn i høyre klokke, så jeg hører klirrelyder. Må prøve å fikse det med litt selvmekking...

Smokk opp Ebay, søk etter "PA2V2" og legg inn bud. Jeg måtte ut med litt over 400kr for min amp,

inkl. frakt og hele sulamitten. Les mer. Liker du god lyd, kommer du til å elske denne lille boksen!

Sikker på det er en plastbit? Det symptomet du beskriver er 100% det man opplever om man har en skade på spolen eller litt løs spole.