Sign in to follow this  
Fable

The basics of Config.cfg

Recommended Posts

Var nok den første der. Dirle, du er blitt bløt på dine "eldre dager" :)

mat_vsync 0 - Hvorfor skru av vsync?

fps_max 76

rate 50000 - 25000 er maks

cl_updaterate 50 - Sett gjerne til det samme som fps_max for å få oppdateringer så ofte som mulig

cl_cmdrate 50 - Sett gjerne til det samme som fps_max for å sende oppdateringer så ofte som mulig

1481694[/snapback]

1481764[/snapback]

rates: Jeg får 70+ fps i små ganger, men så langt ned som til 25-30 ute i front yard på office only. Jo lavere fps jo mindre respons får jeg fra musa hvilket fører til at jeg suger. Derfor vil har jeg et kompromiss. Dvs updaterate 50

vsync: Jeg hadde denne på før. Men jeg har tv kabel og de gangene jeg glemmer å skru av Clone View så får jeg vsync fps på max 50. Noe som ikke er ønskelig.

Rate 25000: Ok... :)

Den configen jeg har lagt ut er testa omhyggelig på mitt system. Jeg tjener ingenting av fps med å sette ned settings enda mer. Skjermkortet mitt takler css uten problemer, men andre ting ved hardware senker hastigheten. Dvs det er hovedsaklig cpu som sliter. Mao. den cfg'en gir meg så mye som mulig grafikk uten å senke fps.

Hallao!

Har et lite spørsmål her, er vel kanskje litt avansert og vet heller ikke om det faktisk er mulig å gjennomføre.

Uansett; Finnes det en måte å binde "record" (eks Page up tasten), demofunksjonen, og i så fall slik at det lagres som demo1, 2, 3 osv? Og på samme måte som "record", så vil jeg også ha svar på om det kan gjennomføres med "stop" også?

Siden jeg ikke er verdensmester på config og diverse, kan noen som har kunnskap nok lage dette?

Tenker meg det ikke er bare meg selv som vil ha nytte av dette, siden det tar de ekstra sekundene å taste inn i console kontra en enkelt knapp, som i verste fall kan medføre døden i selv den beste gullerunde.

Takk på forhånd.

Flotte greier!

Demoscriptet fra den linken du postet fungerte akkurat slik jeg hadde i tankene, raskt og effektivt.

Tusen takk Dirle, for raskt og fyldig svar! :)

-----------------

EDIT: Etter å bare ha testet dette ut i "Create server", for deretter senere å spille på #6eren, så oppstod det visse problemer grunnet det scriptet.

Buymenu, som var bundet til "B" forsvant, samme med jointeam og av alle ting knappen "6" i buymenu..

Må nok fjerne demo-delen av autoexecen min, med mindre jeg klarer å fikse på det selv..

Min demo-kodesak... Funker fett for meg ' />

alias devoff "developer -1; con_notifytime 0"
alias devon "con_notifytime 3; developer 1"

bind "k" "dem01"
bind "l" "stopp"

alias "stopp" "stop;devon;echo Demo fullfoert;devoff"

alias "dem01" "record dem01;devon;echo Spiller inn dem01;devoff;alias dem01 dem02"
alias "dem02" "record dem02;devon;echo Spiller inn dem02;devoff;alias dem02 dem03"
alias "dem03" "record dem03;devon;echo Spiller inn dem03;devoff;alias dem03 dem04"
alias "dem04" "record dem04;devon;echo Spiller inn dem04;devoff;alias dem04 dem05"
alias "dem05" "record dem05;devon;echo Spiller inn dem05;devoff;alias dem05 dem06"
alias "dem06" "record dem06;devon;echo Spiller inn dem06;devoff;alias dem06 dem07"
alias "dem07" "record dem07;devon;echo Spiller inn dem07;devoff;alias dem07 dem08"
alias "dem08" "record dem08;devon;echo Spiller inn dem08;devoff;alias dem08 dem09"
alias "dem09" "record dem09;devon;echo Spiller inn dem09;devoff;alias dem09 dem10"
alias "dem10" "record dem10;devon;echo Spiller inn dem10;devoff;alias dem10 dem11"
alias "dem11" "record dem11;devon;echo Spiller inn dem11;devoff;alias dem11 dem12"
alias "dem12" "record dem12;devon;echo Spiller inn dem12;devoff;alias dem12 dem13"
alias "dem13" "record dem13;devon;echo Spiller inn dem13;devoff;alias dem13 dem14"
alias "dem14" "record dem14;devon;echo Spiller inn dem14;devoff;alias dem14 dem15"
alias "dem15" "record dem15;devon;echo Spiller inn dem15;devoff;alias dem15 dem16"
alias "dem16" "record dem16;devon;echo Spiller inn dem16;devoff;alias dem16 dem17"
alias "dem17" "record dem17;devon;echo Spiller inn dem17;devoff;alias dem17 dem18"
alias "dem18" "record dem18;devon;echo Spiller inn dem18;devoff;alias dem18 dem19"
alias "dem19" "record dem19;devon;echo Spiller inn dem19;devoff;alias dem19 dem20"
alias "dem20" "record dem20;devon;echo Spiller inn dem20;devoff;alias dem20 dem21"

Min demo-kodesak... Funker fett for meg ' />

alias devoff "developer -1; con_notifytime 0"
alias devon "con_notifytime 3; developer 1"

bind "k" "dem01"
bind "l" "stopp"

alias "stopp" "stop;devon;echo Demo fullfoert;devoff"

alias "dem01" "record dem01;devon;echo Spiller inn dem01;devoff;alias dem01 dem02"
alias "dem02" "record dem02;devon;echo Spiller inn dem02;devoff;alias dem02 dem03"
alias "dem03" "record dem03;devon;echo Spiller inn dem03;devoff;alias dem03 dem04"
alias "dem04" "record dem04;devon;echo Spiller inn dem04;devoff;alias dem04 dem05"
alias "dem05" "record dem05;devon;echo Spiller inn dem05;devoff;alias dem05 dem06"
alias "dem06" "record dem06;devon;echo Spiller inn dem06;devoff;alias dem06 dem07"
alias "dem07" "record dem07;devon;echo Spiller inn dem07;devoff;alias dem07 dem08"
alias "dem08" "record dem08;devon;echo Spiller inn dem08;devoff;alias dem08 dem09"
alias "dem09" "record dem09;devon;echo Spiller inn dem09;devoff;alias dem09 dem10"
alias "dem10" "record dem10;devon;echo Spiller inn dem10;devoff;alias dem10 dem11"
alias "dem11" "record dem11;devon;echo Spiller inn dem11;devoff;alias dem11 dem12"
alias "dem12" "record dem12;devon;echo Spiller inn dem12;devoff;alias dem12 dem13"
alias "dem13" "record dem13;devon;echo Spiller inn dem13;devoff;alias dem13 dem14"
alias "dem14" "record dem14;devon;echo Spiller inn dem14;devoff;alias dem14 dem15"
alias "dem15" "record dem15;devon;echo Spiller inn dem15;devoff;alias dem15 dem16"
alias "dem16" "record dem16;devon;echo Spiller inn dem16;devoff;alias dem16 dem17"
alias "dem17" "record dem17;devon;echo Spiller inn dem17;devoff;alias dem17 dem18"
alias "dem18" "record dem18;devon;echo Spiller inn dem18;devoff;alias dem18 dem19"
alias "dem19" "record dem19;devon;echo Spiller inn dem19;devoff;alias dem19 dem20"
alias "dem20" "record dem20;devon;echo Spiller inn dem20;devoff;alias dem20 dem21"

1487645[/snapback]

Leita etter noe jeg slapp og skrive selv, takk!

-----------------

EDIT: Etter å bare ha testet dette ut i "Create server", for deretter senere å spille på #6eren, så oppstod det visse problemer grunnet det scriptet.

Buymenu, som var bundet til "B" forsvant, samme med jointeam og av alle ting knappen "6" i buymenu..

Må nok fjerne demo-delen av autoexecen min, med mindre jeg klarer å fikse på det selv..

1485040[/snapback]

man lager en cfg som heter feks. demo.cfg, ligger den i cfg mappen og skriver exec demo.cfg i valve.rc.

min erfaring er at det er bare mye man kan ha i autoexec.cfg før det begynner å tulle seg.

Et par spørsmål:

-I den configen jeg bruker, står lydvolumet til fullt - noe som sprenger en stakkars gråhåret manns trommehinner. Hvilken kommando setter dette?

- Hvilken c_ettellerannet må stå til 1 for at jeg skal se sprays? Som admin er det fordel å kunne se hva kidsa sprayer rundt omkring, og dette forsvant med den nye configen.

- om jeg går inn i options og stiller noe, kommer "couldn't write to config.cfg" og av en eller annen merkelig grunn blir cl_crosshairscalen min satt til default. Er dette rett og slett fordi config.cfg er satt til skrivebeskyttet?

Et par spørsmål:

-I den configen jeg bruker, står lydvolumet til fullt - noe som sprenger en stakkars gråhåret manns trommehinner. Hvilken kommando setter dette?

- Hvilken c_ettellerannet må stå til 1 for at jeg skal se sprays? Som admin er det fordel å kunne se hva kidsa sprayer rundt omkring, og dette forsvant med den nye configen.

- om jeg går inn i options og stiller noe, kommer "couldn't write to config.cfg" og av en eller annen merkelig grunn blir cl_crosshairscalen min satt til default. Er dette rett og slett fordi config.cfg er satt til skrivebeskyttet?

1488245[/snapback]

Skal prøve og hjelpe deg så godt jeg kan;

1 dette er faktisk så enkelt som volume. Max er volume 1, halveis volume 0.5 osv.

2 cl_logofile brukes til å velge spray hvis det er det du tenker på. I mange fps fikser fjerner de "decals" eller setter max antall på disse(kuler, tagger etc). Hos meg i allefall er 50 grensen for å ikke få se noen tagger. Hvis du tror det er dette som er problemet hos deg, kan du prøve og sette mp_decals til et høyt nivå(100++) og se om det hjelper.

3 dette er fordi i options går det også ann og skifte på crosshairstørrelse, og har du den som small der og applyer, vil alt som står lista opp i options stå der, så derfor er det lurt og lære deg det du trenger med commandoer:) config.cfg er ikke satt til skrivebeskyttet. Anbefaler deg og bruke autoexec.cfg, gjør det selv på alt fra bindings til grafikk da css ikke bruker denne filen selv.

Håper du får det til:)

Takker så mye! Tenker volumet skal ned til 0.6 for mine sarte ører :iiiiik: Bruker autoexec.cfg til alle settings, og har cl_crosshairscale 2800 der. Problemet er når jeg går inn i options for å stille ned lyden manuelt, hopper crosshairscalen tilbake til "default" når jeg trykker "ok". Men siden jeg nå sikkert klarer å sette volumet i configen, er jo ikke dette et problem lenger. Takk skal du ha :)

Takker så mye! Tenker volumet skal ned til 0.6 for mine sarte ører :iiiiik: Bruker autoexec.cfg til alle settings, og har cl_crosshairscale 2800 der. Problemet er når jeg går inn i options for å stille ned lyden manuelt, hopper crosshairscalen tilbake til "default" når jeg trykker "ok". Men siden jeg nå sikkert klarer å sette volumet i configen, er jo ikke dette et problem lenger. Takk skal du ha :)

1488262[/snapback]

Np, men må du stille volume hver gang du starter CS vil jeg tro at commandoen ligger i autoexec.cfg, siden config.cfg endrer seg etter bruk av options. Bare så du ikke endrer bare i configen og ikke skjønner en kuk av hvorfor den fortsatt er sånn :boxed:

Selv bruker jeg enkel toggle for "volume 1" og "volume 0", men om du trenger jevn volumregulering fungerer det bra med scripts.

//Regulerer volum med musehjulet så lenge ALT holdes inne.

bind "alt" "+alt"

alias "+alt" "bind mwheelup volup;bind mwheeldown voldn"
alias "-alt" "bind mwheelup invprev;bind mwheeldown +jump"

alias "volup" "incrementvar volume 0 1 0.05"
alias "voldn" "incrementvar volume 0 1 -0.1"

Edit: Byttet til min hjemmelagde volumjustering.

Edited by Frikk

Jellow..

Har eit lite problem.. Korleis får du til å bruke ein cfg som ein annen person har lagd istedenfor default_config? Dette er den configen som blant annet z0uless bruker.. Har ikkje peiling på korleis du får til dette..

Takk for all hjelp.. smile.png

Edit: Har forresten EK - Buyscript, hvis det skulle ha noko betydning..

Fjern/rename din egen config.cfg, legg deretter inn en annen config.cfg ohmy.png) Du kan eventuelt overskrive din gamle config.cfg med din nye.

Eller du kan kalle z0uless sin for autoexec.cfg, og kjøre denne ved å legge til:

exec autoexec.cfg i valve.rc

exec autoexec.cfg nederst i config.cfg - filen du allerede bruker. Den vil da overstyre de tilfellene hvor filen behandler de samme settingene, men du får beholde funksjonaliteten til Elvenkind mtp kjøp etc..

Tok å sletta heile cstrike mappa, og la inn z0uless sin cfg uten å ha EK, og då gjekk det heilt fint ;) Takk for hjelp!

Når jeg legger inn cl_ragdoll_physics_enable "0" i config.cfg, spiller, går utav, så er det fjerna igjen, tør jeg spørre hvorfor? :lol: