Sign in to follow this  
Fable

The basics of Config.cfg

Recommended Posts

Et par små spørsmål her folkens..

Har tweeket CS, men har i samme slengen mistet muligheten til å se skygger. Det vil si at hvis en person står bak et hjørne, kan ikke jeg se skyggen hans. Noen som vet hvordan jeg slår det på?

Jeg husker også at i 1.6 så hadde jeg bindet en knapp som slo av alle eksterne lyder som var på mapet. For eksempel regnet på aztec eller sirissene på nuke. Noen som vet kommandoen til dette?

Takk :blink:

Jeg husker også at i 1.6 så hadde jeg bindet en knapp som slo av alle eksterne lyder som var på mapet. For eksempel regnet på aztec eller sirissene på nuke. Noen som vet kommandoen til dette?

Takk :blink:

1415701[/snapback]

stopsound fungerer ikke i source, dessverre. Den var fantastisk nyttig i sin tid.

Edit til djchange: Jeg vurderer CVARs etter om de fungerer på en oppegående publicserver eller ei, oppegående som i sv_cheats 1 :blink: Fint at du presiserer, though tongue.png

Rettelse: stopsound er lagt inn under sv_cheats , det betyr at du må sette sv_cheats til 1 for at den skal fungere.

sv_cheats, er ikke det en kommando som må bli satt av server? Altså at Hellfragger.no må ha sv_cheats 1 for at jeg skal kunne bruke det?

Det stemmer sv = server , cl = client, så sv_cheats må settes til 1 på serveren.

Tusen takk for svar djchange :blink: Synd at det ikke funker lenger, though..

Ja, det er mange som betaler for å få den muligheten. :blink:

Har et lite spørsmål her. Jeg spiller med crosshairscale 2200, og crosshaircolor 0 (grønn). Jeg bruker i tillegg pstrip for å gjøre spillet lysere. Problemet mitt er at jeg ikke ser siktet så godt mot himmelen, lyse ting og på lyse brett. Finnes det en console kommando som gjør siktet mitt lettere å se?

Edit: Tar med et utdrag fra configen min.

crosshair "1"

cl_crosshaircolor "0"

cl_scalecrosshair "1"

cl_dynamiccrosshair "1"

cl_crosshairusealpha "0"

cl_crosshairalpha "9999"

cl_crosshairscale "2200"

cl_observercrosshair "1"

Kan jo lage deg en toggle mellom 2 farger da, kopiér dette inn i din autoexec.

alias greencross "cl_crosshaircolor 0; bind F2 redcross"
alias redcross "cl_crosshaircolor 1;bind F2 greencross"
bind F2 greencross

Da har du en crosshaircolor-bind på F2-knappen.

På lyse kart/steder bare trykker du kjapt på F2. :blink:

Edit: rettet opp til at den startet med grønn...

Edited by djchange

Testet det nettopp Change. Utrolig digg! Jeg la også merke til at cl_crosshairalpha stod på 9999, men cl_crosshairusealpha sto på 0. Forandret det fra 0 til 1, og fikk da et mye mer solid siktet, som var lettere å se!

Tusen takk :blink:

Guest (-1)
Testet det nettopp Change. Utrolig digg! Jeg la også merke til at cl_crosshairalpha stod på 9999, men cl_crosshairusealpha sto på 0. Forandret det fra 0 til 1, og fikk da et mye mer solid siktet, som var lettere å se!

Tusen takk smile.png

1460819[/snapback]

utrolig bra info dette her, har store problemer med å se siktet til tider, jaggu mye instillinger i dette spillet her altså. Håper det blir bedre når jeg endrer dette idag.

Den største forskjellen mellom en god spiller og en middels spiller er kjennskap til dette. Lær deg "teh basics of config.cfg" utennat og ta deg tid til å lage ting som gir deg en fordel. Det er ikke cheat å konfigurere ting bra.

Se for deg hva slags ting du kan lage - f.eks. dj sin crosshair farge skifter er en god ide (for dere som ikke kun spiller på office :blink:).

En annen ting er toggle crouch. Dvs at du har en av og på knapp for å dukke. Kan være praktisk - litt vanesak, men veldig greit på noen kart. Eller kanskje en toggle walk?

Du kan også lage en liten fiffig sak som endrer sensitivity på musa avhengig av hvor mye du zoomer (er avhengig av en bryter som skrur av og på for høyre museknapp - så du f.eks. ikke endrer sens når du skrur på silencer på m4a1)

Jeg er tilbake med et spørsmål angående configen min. Jeg har lastet ned en utrolig bra config, og konfigurert den etter mine ønsker og behov. Men, jeg har støtt på et lite problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

På enkelte map så hindrer tweeken meg å se gjennom gjenstander som ellers er gjennomsiktige for andre. Et eksempel på dette, og det er dessverre det eneste eksempelet jeg kommer på, er på de_port. Jeg kan ikke se gjennom enkelte gjerder. Jeg tok noen screenshots for å bedre illustrere og forklare problemet. Jeg legger også ved et utdrag av configen min, delen som går på grafikk vel og merke. Takk :blink:

SPOILER: Screenshot#1
SPOILER: Screenshot#2

lod_enable "1"
lod_transitiondist "100"
mp_decals "0"
r_occlusion "0"
r_drawdetailprops "0"
r_decals "0"
r_decal_cullsize "0"
r_renderoverlayfragment "0"
r_drawflecks "1"
r_propsmaxdist "0"
cl_detaildist "0"
cl_winddir "0"
cl_windspeed "0"
cl_logofile "0"
cl_ejectbrass "0"
cl_phys_props_enable "0"
cl_phys_props_max "0"
fog_enable "0"
rope_smooth "1"
rope_smooth_enlarge "99"
rope_wind_dist "0"
rope_shake "0"
mat_trilinear "0"
mat_reducefillrate "1"
mat_clipz "1"
mat_mipmaptextures "1"
mat_showlowresimage "0"
mat_picmip "3"
mat_compressedtextures "1"
mat_vsync "0"
mat_antialias "0"
mat_fastnobump "1"
mat_bumpmap "0"
budget_show_history "0"
sv_forcepreload "1"

mat_picmip er kilden til problemet ditt, PzN. Om du endrer den til 2 vil du kunne se gjennom gjerdet, men det vil jo naturligvis endre alt det andre også :lol:)

Guest (-1)
Den største forskjellen mellom en god spiller og en middels spiller er kjennskap til dette. Lær deg "teh basics of config.cfg" utennat og ta deg tid til å lage ting som gir deg en fordel. Det er ikke cheat å konfigurere ting bra.

Se for deg hva slags ting du kan lage - f.eks. dj sin crosshair farge skifter er en god ide (for dere som ikke kun spiller på office :().

En annen ting er toggle crouch. Dvs at du har en av og på knapp for å dukke. Kan være praktisk - litt vanesak, men veldig greit på noen kart. Eller kanskje en toggle walk?

Du kan også lage en liten fiffig sak som endrer sensitivity på musa avhengig av hvor mye du zoomer (er avhengig av en bryter som skrur av og på for høyre museknapp - så du f.eks. ikke endrer sens når du skrur på silencer på m4a1)

1465197[/snapback]

så hvis en skal over 2 i kpd, som jeg syntes er en "god" spiller, så må man tukle med configen? da holder jeg meg til low, eneste jeg har gjort er å legge inn cl_cmdrate, cl_updaterate, cl_crosshairscale og fps max i autoexec, configen er standard foruten player name og walk tasten :lol:

mat_picmip er kilden til problemet ditt, PzN. Om du endrer den til 2 vil du kunne se gjennom gjerdet, men det vil jo naturligvis endre alt det andre også ' />)

1466194[/snapback]

Det var det jeg trodde. "Problemet" er bare det at den configen hjeler meg til å holde en ganske stabil FPS, og vil nødig tukle med det. Nå har jeg ikke prøvd å sette den ned til to, men slenger inn en edit om hvordan det påvirket FPSen min.

Til dere som har sliter med FPS og config, så har jeg utrolig ryddig og flott autoexec. Bare send meg en PM p

Guest (-1)

det som hadde vært flott med denne tråden var om en av dere som har peiling på dette med config kunne lagt ut en, slik at noobs like me også kunne blitt bedre. Ser på andre forum at admins har lagt ut veiledning og tips til config, bedre det enn å si at "forskjell på god og dårlig spiller...", utrolig bra hvis noen kunne bidra med noe slikt her!

hilsen (-1)

:)

Jeg er enig der minus. Men som sagt så er det bare å sende meg en PM, så deler jeg gjerne min. Tror de fleste vil dele configen sin, bare man spør pent :)