Talgmar 2 Report post Posted April 6, 2006 Kilde: Gamereactor PS3 blir dyr i EuropaDen franske Sony-sjefen George Fornay har i et radiointervju kommet med uttalelser ang. prisen på PS3. Prisen vil antakeligvis ligge på rundt 5-600 Euro, og om man legger til den norske momsen på 25% så vil dette bli en prislapp som vil gi unge norske gamere dårlig søvn. Prisen vil kunne ende opp på nærmere 6.000.-, om man velger å tro franskmannen riktignok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bliv1n 0 Report post Posted April 6, 2006 Jeh, om dette er tilfelle så har Sony virkelig skutt seg selv i foten. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gilgamesj 0 Report post Posted April 6, 2006 PS2 kostet ca. det samme da den kom, ser ikke ut til at den salgsstrategien mislyktes. Quote Share this post Link to post Share on other sites
erikstein 0 Report post Posted April 6, 2006 Den salgsstrategien vil ikke fungere fordi en xbox360 koster halvparten. Da ps2 ble lansert fantes det ingenting som kunne konkurrere med den. Nå er det annerledes. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Talgmar 2 Report post Posted April 6, 2006 Vil nå tro at Sony PS har et så sterkt navn at gamere alikevel ville betalt store summer. MEN da hadde man seg samtidig forventet seg en langt bedre maskin enn feks xb360. Så om dette er tilfellet så får vi jo håpe maskinen klarer å rettferdiggjøre prisen. Gamere pr dags dato stiller høye krav, spes når prisen er høy. Quote Share this post Link to post Share on other sites
AllFather 1 Report post Posted April 6, 2006 Nå har prisen lite å si for meg, men jeg tror de kommer til å angre litt på den prissettingen når de skal selge maskinen til Ole Latsmannsstudent. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Quaoar 0 Report post Posted April 6, 2006 Den salgsstrategien vil ikke fungere fordi en xbox360 koster halvparten. 1332121[/snapback] Og Commodore 64 er nesten gratis... Så ja, enig med deg. Vil nok fungere dårlig. Quote Share this post Link to post Share on other sites
erikstein 0 Report post Posted April 6, 2006 Trenger ikke kverrulering. Det har ingenting med c64 å gjøre. Det faktum at konkurrenten koster halvparten er ikke en fordel for sony. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted April 6, 2006 Nå er jo dette rykter men jeg har hørt omkring 4000 for konsollen. Men regner med vi får høre med den 10 april når de skal ha pressekonferanse. PS3 har ikke mye å tape uansett hva de gjør. Sony Playstation har vært en selvfølge i alle sin stue og det er mange som nekter å ha en annen konsoll. Dessuten vil ikke folk kjøpe Xbox360 pga PS3 er så dyrt. Det er to totalt forskjellige konsoller. Xbox360 kunne jeg ha kjøpt for lenge siden om jeg ville men det er ingenting som interesserer meg ved den konsollen. Det er som en miniPC og da bruker jeg heller min kraftige stasjonære PC. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martyrium 0 Report post Posted April 6, 2006 Om den cell cpuen funker så bra som den gjør betaler jeg gladelig 4000-6000 for denne konsollen, skal endelig få tv på rommet etter sommern så da må det bli konsoll også Quote Share this post Link to post Share on other sites
Anax 0 Report post Posted April 6, 2006 avean, du må også huske på at ikke alle er ninjaer som har råd til flyvende biler. f.eks jeg og mine like vil ikke kunne kjøpe en ps3 før etter en god stund hvis dette blir prisen å betale. da blir det lettere å krype til Xbox360 (gud forby)... Quote Share this post Link to post Share on other sites
umhyuk 0 Report post Posted April 6, 2006 Jeg har vanskeligheter å se nyskaping med denne generasjonen, unntaket er selvfølgelig Nintendo med DS og Revolution. PS2 brakte partygaming inn i stua(Eye Toy, DDR og Sing Star). PS/GC fikk 3D inn i stua da slikt kostet mer enn bare blod til PC. SNES/MegaDrive var vel gullalderen i moderne konsollspilling, og NES var oppstandelsen fra de døde etter krasjet. Denne generasjonen? Mer av det samme med mer bling grafikk fra MS og Sony. Nei gi meg noe nytt til en pris som ikke er den samme som en oppgradering av PCen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gilgamesj 0 Report post Posted April 6, 2006 Denne generasjonen? Mer av det samme med mer bling grafikk fra MS og Sony. Nei gi meg noe nytt til en pris som ikke er den samme som en oppgradering av PCen. 1332200[/snapback] WORD! Det går rykter om at Nintendos nye vil havne rett over en tusenlapp i pris Quote Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted April 6, 2006 At the PlayStation Business Briefing 2006, Ken Kutaragi has just added another infamous quote to his belt, this time stating that PS3 games are "live" and that the PS3 concept is "4D".He claims that games have gone from 8-bit to 16-bit planes, to the "space" that you saw on the PS1/PS2, and now PS3 will be "live". PS3 vil nok ikke bli bare en visuell opplevelse nei. De satser jo hardt på nyskapning og med Cell kan de gjenskape en troverdig og levende verden. Planter og omgivelser trenger ikke å bare være en udetaljert tekstur lenger og utvikleren kan faktisk si at denne planten skal vokse. Tatt i en MMORPG setting f.eks som World of Warcraft. Alt av trær og planter vokser som tiden går og ikke nok med det, du kan f.eks grave i omgivelsene for å bygge deg ei hytte f.eks uavhengig av kode. Gjenstår å se om det kommer noen MMORPG til PS3 da men er mange muligheter PS3 har utenom det visuelle. /fanboy out Quote Share this post Link to post Share on other sites
Talgmar 2 Report post Posted April 6, 2006 Hehe.. Men som sagt, OM prisen blir ja.. over 5 lapper - så bør det være nyskapning ala hjulet på gang. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martyrium 0 Report post Posted April 6, 2006 Det er faktisk sant at cell cpuen er helt rå, den er koblet inn i den grafiske prosessen (renderingen) på en helt spesiell måte, noe som gjør at man kan rendere hele byer i enorm detalj (altså millioner av polygoner) på få sekunder. Dette vil ikke bare bety sinnsyk grafikk, det vil bety større verdener, mer livlig verden (trær som gror, masse fysiske objekter) det blir rett og slett helt sinnsykt Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ulvhedin 0 Report post Posted April 6, 2006 "PS3 vil nok ikke bli bare en visuell opplevelse nei. De satser jo hardt på nyskapning og med Cell kan de gjenskape en troverdig og levende verden. Planter og omgivelser trenger ikke å bare være en udetaljert tekstur lenger og utvikleren kan faktisk si at denne planten skal vokse. " Jeg har sett in-game bilder av spill på ps3. kan ikke si at jeg ble sjokkert over grafikken. var akkurat det samme som på 360 =/ med unntak av MGS4 selvsagt^^ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Howitz 0 Report post Posted April 6, 2006 Det er faktisk sant at cell cpuen er helt rå, den er koblet inn i den grafiske prosessen (renderingen) på en helt spesiell måte, noe som gjør at man kan rendere hele byer i enorm detalj (altså millioner av polygoner) på få sekunder.Dette vil ikke bare bety sinnsyk grafikk, det vil bety større verdener, mer livlig verden (trær som gror, masse fysiske objekter) det blir rett og slett helt sinnsykt 1332221[/snapback] Det er nok sant at ps3 har masse power. Men så var det utviklerne da. kommer til å slite en del med å lage spill som er verdig konsollen Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dustn 1 Report post Posted April 6, 2006 ... Sony Playstation har vært en selvfølge i alle sin stue og det er mange som nekter å ha en annen konsoll. 1332165[/snapback] Ps2 var i mange stuer ja, men jeg vil tro at det er fordi ps2 var ett godt alternativ for å få en dvd spiller i stua og billigere alternativ enn en dedikert spill pc. Nå har mange en dvd spiller i stua, så de trenger ikke en ny konsoll. At ps3 har blue-ray spiller tviler jeg på vil friste, siden det ikke har blitt valgt en ny standard til den neste generasjons format. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Talgmar 2 Report post Posted April 6, 2006 Ser ut som blueray toger inn som the HD format.. forvent å se mer BR spillere. Tror PS3 har gjort alt riktig unntatt den jævla bananhåndkontrollen som jeg hørte skulle endres. Quote Share this post Link to post Share on other sites
[wcip]Angel 0 Report post Posted April 6, 2006 Boomerang'en er ute av bildet ja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Talgmar 2 Report post Posted April 6, 2006 *grøss* den virket for jævlig.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
[wcip]Angel 0 Report post Posted April 6, 2006 Forstår ikke hvordan folk kan ha så sterke meninger om ting de aldri har prøvd. Man kan godt dømme den ut ifra bilder man ser på Internet, men man må jo ta det med i betraktning når man dømmer den opp og ned og 5 i mente. For alt vi vet så kan boomerang-kontrolleren være den beste noensinne. Den kan også være helt forjævlig, men det vet vi ikke før vi får prøvd den (noe vi nå aldri får anledning til). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Talgmar 2 Report post Posted April 6, 2006 Jeg personlig bruker én av mine sanser (sansene mine bruker jeg bla til å bedømme ting) til å bedømme mitt inntrykk av kontrollen. Jeg VET av erfaringer hvilke type kontroller som er behagelige å bruke. Og ut i fra bilder og informasjon så har jeg gjort meg opp et inntrykk av hvordan jeg mest sansynligvis hadde likt boomerangkontrollen. Og beregningene mine tilsier at jeg antakeligvis ikke ville likt en sånn håndkontroll. Klart om man skal leve etter regelen der man sier at "alt du ikke har prøvd eller gjort skal man ikke kunne ha noe mening om" så tror jeg man ikke kan si sine meninger særlig ofte, selv om sansynligheten er høy for at man har rett. Kort sagt så tar jeg meg den friheten av at jeg ytrer mine meninger på basis av hva jeg tror. Noe som faktisk ikke er uvanlig. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tatZy 0 Report post Posted April 6, 2006 skal ikke ha den uansett så det er det samme får meg hvor mye den koster. Quote Share this post Link to post Share on other sites