Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Smeagol

Ny stasjonær

Recommended Posts

Prøver å sette sammen en noenlunde ålreit hjemme PC, men

har begrenset med likvide midler (5000 kr).

Hvordan tror folket dette ville tatt seg ut:

Arctic Cooling Silentium T2 Miditower Kabinett Sølv/Sort m/350W Strømforsyning

MSI K8N NEO4-FI,nForce4 Ultra,Socket-939 Raid, Firewire, SATAII, GbLAN, PCI-Ex16

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM

Sony CD-brenner IDE 52x/32x/52x/16x Sort Combo OEM

Jeg har insett at jeg må kjøpe skjermkort ved senere anledning.

(Mulig at det synes i oppsettet mitt, men jeg har ingen eller liten peil med dette med PC-bygging)

All input mottas med takk >D

PS! Er det noe jeg har glemt, kanskje? Listen ser så tom ut... :)

(edit: har skjerm, taster etc fra før)

Tja, det der får du vel ikke til å fungere før du legger til et skjermkort... tongue.png

Og strømforsyningen er vel ikke effektsterk akkurat..

Men velger du et beskjedent skjermkort så får du nok kjørt alt i hop på 350W.

Du har operativsystem?

Du ville jo ha en "budsjettpakke", og jeg synes du får mye for pengene med oppsettet ditt!

EDIT: Du får XP home som "OEM" for 885,- hos komplett.

Og en diskettstasjon er fryktelig billig (79 kroner!), (kan være kjekt å ha for instalasjon av drivere på floppydisk som følger med hovedkortet fx.)

Mister:

Har operativsystem, ja :)

Når du sier at det "ikke vil fungere uten skjermkort", mener du da bokstavlig talt eller

med tanke på spill osv? >D

Hvordan finner jeg ut hvor mange Watt jeg må/bør ha?

Trenger jeg å installere drivere til hovedkort og sånt herk, når jeg bestiller maskinen

ferdig bygget fra komplett?

Tuxflux:

Oops..! Trodde jeg valgte DVD brenner! smile.png

Mange flaue spm. her, gitt! Have mercy..!

EDIT:

Mister:

Leste denne anmeldelsen på komplett:

(...)Strømforsyningen tåler enormt mye. (kjører nå med 3 ekstra vifter, 6800gt Skjermkort med ekstra vifter, athlon xp 3200+, 4stk harddisker, cd rom, og Beetle cpu kjøler) Og strømforsyningen drar det lett!!! Stille!!!(...)

Har langt mindre krevende planer enn dette. Tror du likevel ikke det vil være nok watt?

EDIT:

Mister:

Leste denne anmeldelsen på komplett:

(...)Strømforsyningen tåler enormt mye. (kjører nå med 3 ekstra vifter, 6800gt Skjermkort med ekstra vifter, athlon xp 3200+, 4stk harddisker, cd rom, og Beetle cpu kjøler) Og strømforsyningen drar det lett!!! Stille!!!(...)

Har langt mindre krevende planer enn dette. Tror du likevel ikke det vil være nok watt?

1315983[/snapback]

Ut fra spesifikasjonene på hovedkortet kan jeg ikke se at det har "on board" grafikkort av noe slag. Kortet ditt støtter tvert i mot den nyeste standarden PCI-E for kommunikasjon mellom hovedkort og grafikkort, så du må nok kjøpe ett sånt... Men de behøver ikke å være dyre! Dette kortet, (X800 serien) gir deg mulighet til å spille alle spill som finnes på markedet nå. Får du trøbbel er det andre deler av systemet ditt som er flaskehalsen. Men det finnes kort ned i 400 kroners klassen også! Og du ville jo ha en budsjettmaskin. Så ikke fortvil!

Når det gjelder strømforsyningen så fungerer den sikkert bra! Jeg er nok litt for kravstor. Og skulle du ha behov for flere watt senere, er det en enkel sak å bytte den ut.

(Jeg har en 520W strømforsyning som driver 10 vifter, to vannpumper, P4 prosessor, skjermkort pluss alt det andre som er inni en pc. Og det holder lenge med 520W til dette!)

Jeg likte valget ditt av minne! Gå for to gig, og finn deg et billig PCI-E skjermkort, da kommer du rimelig fra det, men kan ikke spille de heftigste spillene... tongue.png

mister:

Kan jeg bruke dette:

http://www.battlefield.no/forum/index.php?...33;entry1333061

Setter forresten komplett sammen alt rælet sammen før de sender?

1333103[/snapback]

Komplett (og de fleste andre nettbutikker) setter kun sammen de PC-ene som selges som komplette PC-er. Kjøper man komponenter må man bygge selv.

Ohno! Da må jeg drive å fikse oppsett på bios, prosessor osv?! :s

Hjælp! Er ikke det masse stress, for en som stort sett kun har satt inn et Voodoo-skjermkort for maaange år siden...!?

Kan man ikke betale noe ekstra?

Sørg for å legge denne i handlekurven din om du har planer om å kjøpe alt på netshop, og ikke gidder å sette sammen selv.