Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
[aCe]Total

Noen små spørsmål

Recommended Posts

Uansett hvordan du vrir og vender på det så er det ikke rettferdig at de med best og dyrest PC skal få velge fritt, mens andre må ta til takke med det som er til overs. Rifle er ikke det beste i alle situasjoner og man blir nok litt lei av den i det lange løpet.

1314872[/snapback]

"Syns det burde være litt score basert hvem som får velge våpen først, slik som i Americas Army. Ettersom man får 10 poeng for å ta en sone og 1 poeng for å drepe fienden, så promoter jo det at folk får ræva si i gir og faktisk stormer og ikke bare blir liggende bak å skyte pingleskudd (noe de fleste gjør)."

Hvorfor er det mer rettferdig at de som har spilt lengst får velge våpen først?

Det vil jo si at en som er fersk i spillet aldri vil spille med sniper siden de som har spilt lengre enn ham alltid velger det først.

Desutten er det utrolig effektivt med rifle hvis man spiller lurt, noe jeg godt kunne gjøre oftere når jeg tenker meg om.

Ettersom de fleste er nødt til å bruke boltrifler forutsetter dette også i mine øyne at man spiller litt defensivt. Når man spiller defensitvt betyr ikke det at man ligger og camper uten å gjøre noe fornuftig, men å spille på en mer fornuftig måte, uten å leke rambo på egenhånd med smg.

Kort sagt; boltrifler er positivt!

Smg = spray and pray..

Jeg fikk 70 poeng på odessa i dag med klasse Strelok. Saken er at man bare trenger å bytte våpenet sitt med noe annet om man mistrives. Jeg gikk bare inn i første og beste hus og plukket meg stort sett opp enten SVT eller Mp40. :)

Jeg fikk 70 poeng på odessa i dag med klasse Strelok. Saken er at man bare trenger å bytte våpenet sitt med noe annet om man mistrives. Jeg gikk bare inn i første og beste hus og plukket meg stort sett opp enten SVT eller Mp40. :)

1319790[/snapback]

Det at det er "de beste våpna" som er begrensa er relativt. Det hender ofte at jeg velger rifle selv om alt er ledig, dessuten er det som regel et eller annet ledig, folk hopper jo ut og inn.. også dør det jo alltids en mger, sniper eller SMG'er her og der.

I RO er faktisk riflene noe av det bedre, iallefall det mest tilfredstillende våpenet. Jeg er så langt unna stats-jeger som det er mulig å komme, jeg spiller for opplevelsens/teamplayets skyld, ikke for å score mest..

Helt sant, man kan godt gjøre en flott jobb på odessa med bolt action. Det er masse snipere og wide open spaces.

Men de som er mest erfarne bør ta ansvar og cappe flagg, og da er det hensiktsmessig med et våpen med høyere skuddtakt. :) SVT er egentlig fokkings perfekt!

Uansett hvordan du vrir og vender på det så er det ikke rettferdig at de med best og dyrest PC skal få velge fritt, mens andre må ta til takke med det som er til overs. Rifle er ikke det beste i alle situasjoner og man blir nok litt lei av den i det lange løpet.

1314872[/snapback]

"Syns det burde være litt score basert hvem som får velge våpen først, slik som i Americas Army. Ettersom man får 10 poeng for å ta en sone og 1 poeng for å drepe fienden, så promoter jo det at folk får ræva si i gir og faktisk stormer og ikke bare blir liggende bak å skyte pingleskudd (noe de fleste gjør)."

Hvorfor er det mer rettferdig at de som har spilt lengst får velge våpen først?

Det vil jo si at en som er fersk i spillet aldri vil spille med sniper siden de som har spilt lengre enn ham alltid velger det først.

Desutten er det utrolig effektivt med rifle hvis man spiller lurt, noe jeg godt kunne gjøre oftere når jeg tenker meg om.

1315863[/snapback]

Hallo, hvorfor vrir dere dette om til en diskusjon om rifle er bra nok eller ikke. Det har da ingenting med saken å gjøre. Jeg sier bare at jeg mener at det ikke er rettferdig at hvor god PC du har skal begrense dine valg i spillet. Selvfølgelig kan du fotfølge andre folk helt til de dør, men det er fortsatt ikke det samme.

Jeg lider ikke under dette selv ettersom jeg er en av de første som laster kartet og derfor får velge ganske fritt, men jeg kan da fortsatt mene at det ikke er en god løsning.

Hvorfor jeg brukte AA som eksempel er fordi det er et system som fungerer bra. Hvis du gjør en god jobb, så blir du belønnet med å fritt kunne velge våpen.

Hvis du gjør en dårlig jobb, så bedre lykke neste gang.

jeg har noen spørs:

1: når du dauer, spawner du med en gang, eller er du spectator sånn som på CS?

2: hva er maks spillere på en server?

3: er det flagg du tar over, sånn som på bf2 eller er det skyting og dreping hele tiden?

4: finnes det ulike "missions" f.eks. et går ut på at man skal ødelegge f.eks. en viktig del i spiller. Eller er det kun å ta flagg?

takker for svar :) *100 minutes left* *laster ned*

1. man spawner i bølger, dvs. at det kan gå så mye som 20 sek. før du spawner igjen, eller du kan spawne nesten umiddelbart. det kommer helt an på når i spawnbølgen du dør.

2. maks antall spillere på en server er 32.

3. man tar over områder eller "capzones", områdene kan variere i størrelse, men man får opp en progressbar som forteller deg at du er i en capzone, hvor mye man har igjen før man har tatt området og hvor mange medspillere det er i capzone i forhold til motstandere.

4. det er kun å ta over alle capzones, men av og til må man sprenge feks. en kanon for å fullstendig ta over et område.

Spørsmål:

Ofte kan jeg nederst til høyre se en liten brun-grå firkant og teksten "Press 0 to Open".

Hva er dette? Er der ikke hele tiden men kommer og går..

Nei jeg mener ikke ikonet for at man kan støtte våpenet.

hvis commander markerer et felt på kartet vil du få dette ikonet, det er for å minne deg på at du må sjekke kartet.

Noen ting jeg lurer på også.

1. Hvorfor er det så utrolig få servere med folk på? Det meste jeg har funnet er 500 spiller på 25 servere, og det av en serverpark på 650. ???

2. Når jeg forlegger siktemiddlet basert på krombanen til våpenet treffer jeg alltid på 1 eller andre skuddet, men når jeg prøver å annslå avstanden med kikkert eller sikte går granatene konsekvent over. Kan noen hjelpe meg, asap?

3. Er det noen som kan gi meg tips på blodtrykkssenkende medisin? Hver gang en idiot med flaskebunder til briller, som han atpåtil har lagt igjen hjemme kjører stridsvogna, får jeg lyst til å brenne pcen, knuse internettmodemet og spise tastaturet tast for tast.

1. Det er ikke så mange som spiller dette nydlige spillet?

2. Spiller nesten ikke tanks, så der får du ikke noe hjelp i fra meg :)

3. Hopp ut av tanken å se idioten dø!

2. Når jeg forlegger siktemiddlet basert på krombanen til våpenet treffer jeg alltid på 1 eller andre skuddet, men når jeg prøver å annslå avstanden med kikkert eller sikte går granatene konsekvent over. Kan noen hjelpe meg, asap?

Tja, prøve å sikte på tanksen kanskje? :)

Hvis ikke trenger du mer trening på å anslå avstander. Jeg justerer alltid siktet etter avstand, og treffer 9/10 ganger på første skudd uansett avstand.

Sign in to follow this  

• Create New...