Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
[aCe]Total

Noen små spørsmål

Recommended Posts

Vel, jeg har bare spillt RO på singel player. Kjøper spillet med en gang de havner i butikkhyllene.

1) Er det mulig å dele opp i forskjellige "squads" ? Slik som i Battlefield?

2) Medic i RO?

3) De mappene i singelplayer, er de småe iforhold til de i multi?

1. hvis man skal ha squads i RO så må man ordne det med de andre spillerene. det er ikke et system slik som det er i BF2.

2. medic finnes ikke. blir du skadet på en måte som gjør deg ute av stand til å fortsette er du død. forskjellen på skadet og død er så liten i dette spillet at det ikke er bruk for noen medic. blir du skutt i foten går du veldig sakte en liten stund før du er "frisk" igjen, blir du truffet i armene mister du våpenet ditt slik at du må plukke det opp igjen, i begge disse situasjonene vil motstanderen din merke dette og "plugge" deg lenge før du har kommet i orden igjen. mtp. at en direkte treff i overkropp eller hode er dødelig vi ikke medic kunne reagere raskt nok til å hjelpe deg uansett. siden man bare trenger et skudd for å drepe i RO vil en medic som løper rundt i skuddlinjen for å revive bli drept lenge før han får gjort noe nyttig.

3. kartene varierer ganske mye i størrelse ,men mappene i singleplayer er de samme som i multiplayer pga. at singleplayer ikke er annet enn en måte for nye spillere å gjøre seg kjent med spillet på (teste tastaturoppsett, grafikkinnstillinger osv).

Dere som har høy ping i BF2... rundt 80 - 90 ... er det noe form for netlagg? Lagger det mer i multi enn i singel i RO?

RO er mer tilgivende når det kommer til ping en de aller fleste andre spill.

ping opp til 200 er så godt som problemfritt.

Spilte på en tysk server senest istad med over 150 ping iallfall. Ikke noe problem :)

:) Nydelig.

Er det noen som har sett spillet i butikkene???

Isåfall burde det komme snart.

Jeg har 512 MB ram, full grafikk og uten lagg. Var bare litt redd for at det skulle begynne å lagge når jeg får koblet meg opp.

Det tar fryktelig lang tid å loade syns jeg. Sikkert bare fordi ejg har så lite RAM.

Har selv 512mb ram, og loadetiden er vanvittig lang, ja.

Hvor lang loadetid er det med eventuelt 1gb med ram?

:) Nydelig.

Er det noen som har sett spillet i butikkene???

Isåfall burde det komme snart.

Jeg har 512 MB ram, full grafikk og uten lagg. Var bare litt redd for at det skulle begynne å lagge når jeg får koblet meg opp.

Det tar fryktelig lang tid å loade syns jeg. Sikkert bare fordi ejg har så lite RAM.

1314578[/snapback]

Har 2gig DDR ram og loader på 5sec ca.

...blir du truffet i armene mister du våpenet ditt slik at du må plukke det opp igjen...

Har aldri greid å skyte våpene ut av hendene til noen uten at jeg treffer våpene/hånden som holder våpent og har aldri mistet det uten at hånden/våpenet mitt blir truffet. Har greid å slå det ut av hendene til noen, som var veldig tilfredstillene, ettersom han var sperret inne i et hjøre hvor jeg bare banket han opp tongue.png

Jeg får vel kjøpe 2x 1024 DDR RAM dah! :)

Det er ikke noe stats i dette spillet?

Man får ingen ting, samma hvor flink man er? tongue.png

Kommer sikkert senere, som de sa var ikke denne releasen hele spillet, så det kommer nok en patch snart.

Men folkens, si i fra vis dere ser spillet i butikkene!

Finnes det våpen unlocks i RO?

Stats?

1314724[/snapback]

1. nei, heldigvis. den eneste belønningen man får for å være god er at man får leve litt lenger.

2. eneste statsen er scoreboard.

Stats?

1314724[/snapback]

1. nei, heldigvis.

1314762[/snapback]

Hehe, men det hadde vært fint å kunne skaffet andre type våpen etter hvert.

Stats?

1314724[/snapback]

1. nei, heldigvis.

1314762[/snapback]

Hehe, men det hadde vært fint å kunne skaffet andre type våpen etter hvert.

1314766[/snapback]

hvilke våpen skulle det være da?

de aller fleste våpnene som ble brukt av soldater den gangen er med i spillet fra før av.

Desuten blir det utrolig urealistisk hvis man plutselig ser tysker med StG44 på kaukasus.

eller gud forby en G36C.

det er bare å innse at RO er back to basic. ingen squadhopping eller ranks, ingen unlocks eller boosterpacks. man spiller RO hvis man er lei av statshorer og 50 skudd for å drepe motstanderen, bunnyhopping og dolphindive.

RO er: bruk hodet, bevege deg taktisk, samarbeide om å nå målene.

hehe du tar på deg litt av en utfordring hvis du skal krangle med enkelte av disse RO disiplene :)

Men når det kommer til score og våpen, så syns jeg det er en av RO's største svakheter. Første mann til mølla systemet er greit hvis man har en god PC slik at man som regel er en av de første inn på serveren, men for alle andre betyr det bare at de sjelden kommer til å være noe annet enn riflemenn. Syns det burde være litt score basert hvem som får velge våpen først, slik som i Americas Army. Ettersom man får 10 poeng for å ta en sone og 1 poeng for å drepe fienden, så promoter jo det at folk får ræva si i gir og faktisk stormer og ikke bare blir liggende bak å skyte pingleskudd (noe de fleste gjør).

jeg pleier som regel å komme inn på serveren når de "beste" våpnene er tatt, men om jeg må bruke boltrifle en liten stund så gjør ikke det noe siden boltrifler dreper motstandere de også. de med MG og automatrifler kan fyre løs men jeg ligger meg i capzone og hanker inn 10 poeng for å ta "flagg" eller får 5 poeng for å etterfylle ammoen til MG-mannen.

alle våpnene dreper mer eller mindre med et skudd, det er bare et spørsmål om å bruke de på rett måte.

Uansett hvordan du vrir og vender på det så er det ikke rettferdig at de med best og dyrest PC skal få velge fritt, mens andre må ta til takke med det som er til overs. Rifle er ikke det beste i alle situasjoner og man blir nok litt lei av den i det lange løpet.

Lang nok :)

1314667[/snapback]

Sier du det, Nasse?

Jeg har 1,5gb, spiller Golf på mobilen mens loadinga. hehe

Jeg er som regel en av de første inne. I alle fall før runden starter. Jeg har tre fav. kit: Sniper, MG-man og vanlig skytter. Synes disse klassene fungerer best og liker de.

Er jeg en av de som tar de "beste" våpna? Jeg ser på det som krig, de som kommer seint for nøye seg med det de får. :)

Nytt spørsmål :

Er det forbudt med arty inn i main?

Bakgrunn : Spilte som leder (han med kikkerten) på ett kart (flyplass, snø, hangar o.l.). Der vi ble samlet i fronten ved "outer perimeter" tror eg det var. Oppe på en høyde rundt 100 m foran der stod det 2 stridsvogner og skøyt på oss, som eg da merket med koordinater, sprang tilbake til Flak82-posisjonen (?) og sendte arty mot de, og tok de ut.

Fikk da kjeft ingame for å sende "arty inn i main", og lurer på om dette er forbudt, uetisk, slemt gjort eller helt ok?

det har pleid å være ulovlig i moden, det er iallefall uetisk og slemt.

og det var meg som kjeftet på deg. :)

Har forstått det slik at man ikke kan sende artilleri til alle posisjoner. F.eks. så kunne jeg ikke sende artilleri til hovedbasen til tyskerne på Arad. Hvis det er slik at devs har begrenset noen steder, men ikke alle, så syns jeg det burde være tilatt fordi da er det ikke bare en "exploit" devs har oversett (BF2 noen?) men at de har valgt at det er greit å sende artillery der.

Flere steder er arty begrensa sånn at det ikke går ann å bombe spawn. Og det er egentlig helt greit smile.png

Men det er opp til den som har laga kartet å bestemme om spawn skal være en "frisone" eller ikke.

Sign in to follow this  

• Create New...