Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Icenor

Ting som erger meg

Recommended Posts

Spesiell fysikk + høyt fart + bråe svinger = bilen velter.

Hadde aldri i livet mitt kjørt nedover motorenveien, 80km/t og tatt en usving, OG ETTER det klaget over at "bilen min tippet over".

Generell fysikk er heller ikke det enkleste å sette inn i et spill, så, SpookyManooky, enten lagg eller kræsj med trær eller gjerder.

Your choice. RO: Ost som det er nå, pluss generell fysikk ville vært for mye for serveren og deg til å takle. Du kan ihvertfall ikke gjøre det på UT 2.5 motoren, kanskje 3.0

Tja, vi snakker om en relativt smal bil med høyt tyngdepunkt. Jeg tviler egentlig ikke mye på at den godt kan ha vært så ustabil i virkeligheten som den er i spillet. Mitsubishi Pajero anyone?

Det som kanskje er feil med den er at fremkommeligheten er litt for bra i forhold til det som ville vært realistisk... den går for raskt i forhold til det den vanligvis ville klart over den typen terreng vi ser på brettene, og da må det gå galt.

Om du treffer litt skeivt på tanksen kan kula bare sprette av. Dette skjer ofte om man skyter på turret.

1305740[/snapback]

Det er vel ikke en bug, men et fysisk fenomen kalt defleksjon?

1305781[/snapback]

Defleksjonen i RO kan være litt overdrevet noen ganger. I practice mode fant jeg meg en Tiger og stilte meg bak en fiendtlig tanks, 4-5 meter unna, i perfekt vinkel (90 grader). Jeg stod lineært med den jævla tanksen, fronten min pekte mot dens bakende. Jeg sikter midt i ræva på den og fyrer avgårde et skudd, og hva skjer? Jo, tror du ikke det faens skuddet spretter av og fyker rett tilbake og treffer og skader meg!

Har skutt "uttallige" tanks i rompa med Tiger, men kan ikke si at det har skjedd. Klarer du å reprodusere det og ta screenshot?

Nå kjører ikke akkurat den lille bilen i 80 heller. Kjører i 40 eller no tongue.png

Ja den er jo liten men still hehe. Den kan godt velte men den velter litt for lett mener jeg da

Om du treffer litt skeivt på tanksen kan kula bare sprette av. Dette skjer ofte om man skyter på turret.

1305740[/snapback]

Det er vel ikke en bug, men et fysisk fenomen kalt defleksjon?

1305781[/snapback]

Defleksjonen i RO kan være litt overdrevet noen ganger. I practice mode fant jeg meg en Tiger og stilte meg bak en fiendtlig tanks, 4-5 meter unna, i perfekt vinkel (90 grader). Jeg stod lineært med den jævla tanksen, fronten min pekte mot dens bakende. Jeg sikter midt i ræva på den og fyrer avgårde et skudd, og hva skjer? Jo, tror du ikke det faens skuddet spretter av og fyker rett tilbake og treffer og skader meg!

1308237[/snapback]

Nåja.. prosjektilet må få litt avstand til målet da.. oppnår ikkje aktiveringsavstand ..

forsøk på 30m-3000 du..

Men hvorfor får man bare styrt kanonen med piltaster.. sliter med fininnstillingen her..

Og som også tidlegare nevnt irriterande å ikkje kunne klatre over/hoppe over sandsekker og lave murer..

Ellers DIGG >D

(PS: sliter du med att figuren beveger seg uten att du gjør noe, så pass på hvor du la Joysticken.. :) )

En evt armeringsavstand på en stridsvogn-granat har ingenting å si for penetrasjonen, siden det er snakk om en hard klump metall som treffer en annen klump metall.

Piltastene for å styre kanonen er for å simulere hva vognbesetningen faktisk måtte gjøre i WWII for å justere tårnet/kanonen.

hver eneste gang jeg connecter til en server eller at serveren bytter map, må jeg velge mus-sens på nytt.. den stiller seg tilbake på 1 etter hver runde.. noen som vet åssen jeg kan få den til å holde seg slik jeg vil at den skal være?

Skulle ønske han som skjøt med MG hadde hode litt lavere enn det han har i spillet. En MG posisjon skulle være en fryktet forsvarsposisjon, men ettersom folk ikke er redde for å dø i et pc spill så har ikke folk noe problemer med å titte ut og ta et par skudd mot gunneren. Og i de fleste tilfeller så treffer de også.

hver eneste gang jeg connecter til en server eller at serveren bytter map, må jeg velge mus-sens på nytt.. den stiller seg tilbake på 1 etter hver runde.. noen som vet åssen jeg kan få den til å holde seg slik jeg vil at den skal være?

1313916[/snapback]

Har egentlig ikke peiling, men prøver meg allikevel:

Mulig man kan endre dette i en cfg fil ved å velge skrivebeskyttet? Fungerer i en rekke andre spill.. :)

Bare et forslag.

Skulle ønske han som skjøt med MG hadde hode litt lavere enn det han har i spillet. En MG posisjon skulle være en fryktet forsvarsposisjon, men ettersom folk ikke er redde for å dø i et pc spill så har ikke folk noe problemer med å titte ut og ta et par skudd mot gunneren. Og i de fleste tilfeller så treffer de også.

1314282[/snapback]

Vi er ganske mange som har foreslått en lik funksjon med deployed mg som i kjøretøyer. Altså at man kan ta hodet opp fra siktet og kikke seg rundt, uten å undeploye.

Ikke heeeeelt hva du snakket om men :)

Sign in to follow this  

• Create New...