Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Icenor

Ting som erger meg

Recommended Posts

Har nå fått en del timer i RO og har jo da opplevd en del ting som gleder meg og plager meg. Det jeg lurer på er om noen vet om dette er ting som er annonsert at skal bli fikset, eller om noen vet om ting de har sagt til skal implentere i patcher.

Trampoline buggen - Objekter du kan gå på har blitt en slags trampoline. Hvis du f.eks. går på en soldat som ligger på bakken blir du kastet litt oppover. Det samme gjelder lave murer du går inntil. Veldig frustrerende ettersom det gir en siluett alle fiender 1km i alle rettninger ser og venter på at du skal poppe opp igjen. Hvis man reiser seg opp mens man har en teammate på ryggen så teamkiller du han.

Reload - Hvis man reloader, så har man ingen måte å avbryte dette på. Dette er mest frustrerende når jeg bruker MG'er, som tar litt tid å reloade. Jeg syns da det hadde vært veldig naturlig for en soldat å stoppe ladingen hvis det plutselig dukker opp en soldat foran han, men for øyebliket er det ikke mulig.

Skjoldet - Dette er en ganske vanlig ting i spill, men dessverre er ikke RO noe unntak. Rundt objekter som murer, dører og lignende er det et lite usynelig skjold, som granater har en tedens til å sprette på når du kaster dem for nærme. Ikke det alt for store problemet, men veldig irriterende når granaten du kaster, treffer luft og spretter tilbake, tar deg og 3 kamerater.

Samtidig vil jeg si at Deploy funksjonen til MG'er og den generelle featuren at du kan lene våpen på kanter sånn at de er mer treffsikre, er helt genialt og har fungert plettfritt. Spesielt nå som jeg har skjønt hvordan jeg på mest effektiv måte kan raskt deploy MG'er, meie ned grupper av fiender og kaste meg bak dekkning igjen uten at de har tid til å forstå hva som skjedde.

Artillery - Jeg vet ikke om dette er en bug eller om de har forandret det med vilje, men glemt å oppdatere manualen.

SPOILER:
31da64aa4d_artillery_manual.JPG

Dette fungerer ikke ingame. Prøvde flere ganger, men personen som prøver å tilkalle artilleriet etter at noen hadde gitt koordinater fikk bare beskjed om at det ikke var noen koordinater.

Rar rifle - Noen ganger, jeg vet ikke hvorfor, peker riflen min mer mot venstre en vanligvis. Det er ikke fordi jeg ikke har ladet den neste kulen. Og det virker ikke som om det er noen forskjell for jeg kan skyte hvis jeg vil og vanligvis går riflene tilbake til den riktige animasjonen. Men jeg vet ikke om dette er en bug, eller en del av spillet som jeg bare ikke vet hva betyr.

Rar rifle - Noen ganger, jeg vet ikke hvorfor, peker riflen min mer mot venstre en vanligvis.

1305453[/snapback]

Dette er en del av Freeaim systemet de har laget, at rifla peker mot et tilfeldig del av en usynlig flate foran deg. Dette for å unngå at noen kan lære seg å hipshoote like bra som om man brukte IS.

stopper man å lade MG'en midt i prosessen sitter man der uten belte/magasin slik at resultatet ville blitt det samme uansett. reload når du er rimelig sikker på at du får en rolig periode og ikke vent til du går tom for ammo.

Skjoldet - Dette er en ganske vanlig ting i spill, men dessverre er ikke RO noe unntak. Rundt objekter som murer, dører og lignende er det et lite usynelig skjold, som granater har en tedens til å sprette på når du kaster dem for nærme. Ikke det alt for store problemet, men veldig irriterende når granaten du kaster, treffer luft og spretter tilbake, tar deg og 3 kamerater.

1305453[/snapback]

Det opplevde jeg idag, satt i tanks på Arad nært en skog og ofte når jeg skøyt så sprengte kulen i den usynelig "skogen" sykt irriterende.

Er et par andre irriterende feil jeg har merket meg.

1. Tankgranater går som oftest rett gjennom fiendtlige tanker om man treffer litt høyt. Har mange ganger skutt rett gjennom kanontårnet på fiendtlige tanker selv.

2. Om man er utålmodig, og skyter akkurat samtidig som tanken har ladet om forsvinner granaten i løse luften. Man hører smellet, og må reloade, men det kommer ingen granat.

Er et par andre irriterende feil jeg har merket meg.

1. Tankgranater går som oftest rett gjennom fiendtlige tanker om man treffer litt høyt. Har mange ganger skutt rett gjennom kanontårnet på fiendtlige tanker selv.

2. Om man er utålmodig, og skyter akkurat samtidig som tanken har ladet om forsvinner granaten i løse luften. Man hører smellet, og må reloade, men det kommer ingen granat.

1305621[/snapback]

Dette kan komme av lagg på server eller av en eller annen årsak. Selv har jeg aldri opplevd noe av det du forteller her, men jeg vet det er mange som skyter for høyt med tanks. Bruk toppen av trekanten når dere sikter, og sikt på strategisk lure steder på fiendlig panser :tafse:

stopper man å lade MG'en midt i prosessen sitter man der uten belte/magasin slik at resultatet ville blitt det samme uansett. reload når du er rimelig sikker på at du får en rolig periode og ikke vent til du går tom for ammo.

1305511[/snapback]

Jeg mener bare at de kunne gjort det på en bedre måte. Det føles ganske idiotisk å stå der å fikle meg våpenet når en russer plutselig går foran deg. Du vet han kan snu seg når som helst og du trykker som en galing på tastaturet for å skifte til pistol, men nei da, du må absolutt fullføre denne ladingen uansett hva du gjør.

Så snur russern seg, så er du dø...

Jeg vet ikke hvor realistisk damage systemet i spillet er, men ihvertfall i WWIIOnline som var et veldig realistisk WW2 MMO, så kunne AP skudd i teori, gå tvers igjennom en tank uten at det skjedde noen umiddelbar skade, hvis man var så heldig at skuddet ikke traff noen viktig når den gikk igjennom. Dette var uhyrig sjeldent, men det skjedde fortsatt noen ganger.

Er det bare jeg som har lagt merke til buggen der hvis man snur på turret'n og så skifter til driver-posisjon, så peker kanonen alltid fram uannsett hvilken posisjon man forlot den i som skytter.

Om du treffer litt skeivt på tanksen kan kula bare sprette av. Dette skjer ofte om man skyter på turret.

Om du treffer litt skeivt på tanksen kan kula bare sprette av. Dette skjer ofte om man skyter på turret.

1305740[/snapback]

Det er vel ikke en bug, men et fysisk fenomen kalt defleksjon?

Det er jo noe som gjør tanks kampene i RO så spennende, fordi selvom man treffer tanksen, så er det ikke altid den tar skade slik som i battlefield serien. Og skuddene kan sprette unna også, så dette er ikke bug i det hele tatt som gilgamesj påpeker.

De hadde vel defleksjon i BF2 også, men ikke på den skalaen som er i RO.

De hadde vel defleksjon i BF2 også, men ikke på den skalaen som er i RO.

1305831[/snapback]

Har det kommet i en patch elns? kan ikke si at jeg opplevde noe sånt i bf2.

1305740[/snapback]

1305781[/snapback]

og det gjør at hvis man kjører en liten og svak tanks så kan man ta rotta på en tiger hvis man vet hva man gjør.

1305740[/snapback]

1305781[/snapback]

Også kommer det fra han som kaller seg "Mr. Vinkel" :tafse:

Tja, jeg synes det er ganske deilig å sitte i en IS-2, og se eksos som stiger opp bak en ås i det fjerne. Og så følge røyksøylen med siktet inntil siden på en PanzerV kommer til syne over åsen, for så plante en av de store, fine 122mm-granatene rett i siden på tanksen til stakkars l0ki :tafse:

EDIT: Bah, slutt å slett postene dine, Hurricane. Du får meg til å se ut som en dust når jeg svarer deg :tafse:

Tja, jeg synes det er ganske deilig å sitte i en IS-2, og se eksos som stiger opp bak en ås i det fjerne. Og så følge røyksøylen med siktet inntil siden på en PanzerV kommer til syne over åsen, for så plante en av de store, fine 122mm-granatene rett i siden på tanksen til stakkars l0ki :tafse:

Det er ofte veldig smart å gå ut av tanksen og så stikke hodet over en ås mens tanksen står i skjul. :tafse:

Det er ikke BFcrap dette, man kan trygt gå ut av hardware uten at det plutselig popper opp på radaren til alle fi rundt deg.

Noen ting som irriterer meg litt:

1. ironsight toggelen forsvinner når en har gjennomført en sprint, når jeg har sluttet å sprinte så kan den komme tilbake i den modusen den var før jeg sprintet takk, om det tar tid spiller ingen rolle så lenge det skjer automatisk....

2. når jeg sprinter og så trykker ironsight så stopper desverre ikke sprinten slik at siktet kommer opp. Hvis jeg er i en sprint og i forvirringen glemmer å slipe sprint knappen for deretter å trykke ironsight så vil jeg at sprintingen skal stoppe. IRL så fortsetter jeg ikke å springe når jeg skal sikte....

3. Skulle gjerne sett at det ble mulighet for å klatre over hindre som det i den fysiske virkeligheten er mulig å klatre over.

Dette er vel ikke så lett å fikse på, men det er utolig irriterende når du har overtaket på en motstanders tanks og så hopper fyren i tanksen ut og stikker av. Hva i all verden har han tenkt å gjøre? skyte meg med knallpistolen? bruke resten av runden på å løpe tilbake til spawn? Det går jo fortere å dø for så å spawne på nytt, og i tillegg kan det jo hende man får inn et godskudd før man tar kvelden.

1305740[/snapback]

1305781[/snapback]

Også kommer det fra han som kaller seg "Mr. Vinkel" :tafse:

1306085[/snapback]

Hehe :tafse:

Har du ikke hørt utrykket "å klikke i vinkel"? Det er noe jeg gjør av og til...

Men jeg veit det er sånn det skal være, men trodde kanskje ikke alle visste om det. Men de gjør det nå. :tafse::huh:

Irriterer meg litt over at tanksen ikke klarer og renne ned småting som den egentlig burde feid ner lett.

Den lille bilen til russerne velter jo bare man ser på den.

og det som flere andre sier. At man kan klatre over ting osv. COD2 var ganske bra på dette

Sign in to follow this  

• Create New...