Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Herbie

Bruk VOIP!

Recommended Posts

Kan dere ikke vær så snill og også bruke litt Ingame VOIP da :) ? Prøvde virkelig å få til litt taktisk spilling på redorchestra.no nå og fikk "er på TS" som svar osv. Håper folk bruker voipen litt mer aktiv etterhvert.

TS vs VOIP

1. Alle er ikke på samme lag, hvordan planlegge taktikk når fienden hører planene?

2. Hvis man bruker tanks er ikke resten av TS kanalen interessert i å høre kjøreordre.

3. VOIP fremmer teamplay

4. "local channel" ftw!

Men det er greit hvis dere bare vil kompisspille med TS da, jeg bare savner litt mer organisert spilling med skikkelig kommunikasjon sad.png (kan vel bare drømme om det public uansett)

HUSK! Velg "better quality" på Internet Quality på audio settings. Da vil du både sende bedre lyd og motta bedre VOIP lyd fra andre.

Heh. Må sette meg ned og mappe om tastaturet først. Scroll Lock er litt for langt vekke fra resten av handlingen tongue.png

Her er keyboard-layouten snappet fra pdf-manualen, som jpeg-fil. Jeg har to skjermer, og har dette åpent i win pic/fax viewer på skjerm nr 2 mens jeg spiller (tar lite til ingen ressurser). Bare sånn til jeg får til å pugge det. ;) Se til høyre, scroll lock er default "snakke-knapp". Skifte kanal er lett med home(samtlige)-, end(lag)- og delete("local")-knappene.

46914.jpg

"Local-VOIP" er kult, den gjør at alle vennlige innenfor en radius av ca 100 meter hører deg. Testet dette ut med en eller annen svenske på en britisk server.

en ting - "drop weapon" er ikke mappet til "<" knappen på det norske tastaturet, det må du finne ut av. Jeg assignet den slik at layouten er fysisk sett lik med bildet over, funker flott.

Virker forresten som om folka i RO er generelt sett mer vennlige og mer seriøse enn i CS og BF2 der VOIP er helt ræva pga all lamingen. Alle servere jeg har vært på har jeg endt opp med å bruke VOIP aktivt sammen med ihvertfall et par andre (skotter er vanskelige å forstå!! :) ) og da fungerer vi virkelig som en "squad", faktisk enda bedre og mer effektivt enn i BF2.

Men det er lett å mute folk her også hvis nødvendig, du kan gå ut i menyen og gjør det på 123.

Mye artigere å spille ro når folk bruker mic. Så snart taktikkene ligger inne hos alle sammen blir det muligens mer lagarbeid. smile.png

Kryss av på å "Lower ingame sound when VOIP is active" valget hjelper også en del.

Kryss av på å "Lower ingame sound when VOIP is active" valget hjelper også en del.

1301333[/snapback]

Syns det er bedre å bare skru VOIP volum på max og justere effect volum åkkesom. Blir plagsomt at lyden forsvinner hele tiden når folk skal si noe.

Blir alltid så lav i RO av en merkelig grunn :tafse:

Vet ikke hvordan jeg selv høres ut med ingame VOIPen min ser værtfall ut som folk hører meg og jeg hører andre.

Kvaliteten også er meget bra, merker ikke noe forskjell fra VT/TS.

Blir alltid så lav i RO av en merkelig grunn :tafse:

1302944[/snapback]

Bare snakke høyere det :tafse:

VOIPen i RO er mer følsom på inn-lyden enn andre program av en eller annen grunn. For meg var det bare å justere micen litt nærmere brødboksen.

Syns folk er ganske flinke til å bruke micen jeg. I allefall de som leser her på forumet.

Herbie, ironturd,(?) og mange andre spammer med intel og det er bra. Da føler man at man tilhører et lag og man får mer intel sånn at man veit hvor FI er.

Tja, kanskje det var han. Han hadde mic på TS, så er godt gjort å ikke klare å snakke på VOIP. Er vel litt sjenert da sikkert :tafse:

Kobler til mic når jeg kommer hjem.

Men det gikk utover ørene til skvate sist gang jeg brukte mic i RO, det var dog i modden og med en annen mic.

Har nu et eller annet koss headset pluss faitailty kortet til Creative :thumbsup:

Obs! Fikk merkbart bedre lydkvalitet på VOIP med nyeste driveren fra creative. Mener det har noe med bedre driver for lydcodecen som brukes over VOIP (OpenAL)

Sign in to follow this  

• Create New...