Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Rex

MG Deployment og bytte av løp

Recommended Posts

Hva er det som er problemet med MG-deployment egentlig? Har jeg oversett noe?

Er det ikke bare å trykke "F"?(knappen heter "attach bayonet/deploy MG". Hvordan vet man at man er "deployed"?

(Hva er forskjellen på den knappen og iron-sight knappen med MG egentlig? Ser helt likt ut.)

Og når/hvorfor skal man bytte MG-løp egentlig?

Hva er det som er problemet med MG-deployment egentlig? Har jeg oversett noe?

Er det ikke bare å trykke "F"?(knappen heter "attach bayonet/deploy MG". Hvordan vet man at man er "deployed"?

(Hva er forskjellen på den knappen og iron-sight knappen med MG egentlig? Ser helt likt ut.)

Og når/hvorfor skal man bytte MG-løp egentlig?

1298881[/snapback]

Når du har det merke helt nederst til venstre så spiller det ingen rolle om du trykker på "IS" eller "F", men hvis du ikke har det merke og så trykker på IS så hipper du på en måte MG sånn at du kan skyte uten å deploye MG.

Man bytter MG løp fordi hvis du skyter konstant lenge så overoppheter du løpet, du skiffer ved å trykke på B (deafult).

MG deployment er at man stiller opp mg i skytestilling. Dette gjør man enten når man ligger på bakken, eller man kan støtte våpenet på terreng eller møbler/osv.

Skiftig av mg-løp er sykt realistisk i RO. Du har to stk, og røyken kommer raskt når du legger ned mye ild. Skyter du for lenge uten å skifte smelter riflingen i løpet og får kulene til å fly i alle retninger siden de ikke lenger har spinn. Tilslutt sier det bare "klikk" og løpet er totalt ødelagt.

Det som er virkelig genialt laget er at når du skifter et glovarmt løp til et nytt, så holder serveren oversikten over det varme løpet mens det ikke brukes :) slik at det avhenger av temperaturen på kartet når du kan bruke det igjen uten at det fortsatt ryker av det. Tilslutt ender du opp med to veldig varme løp og må søke dekning for å vente til temperaturen på dem går ned.

Dette er hensyn til detaljer man ikke kommer i nærheten av i andre spill.

Siden jeg ikke har fått lekt russisk mg-skytter ennå: har du ekstraløp til DPen? I følge taktikkmanualen var dette ikke vanlig i virkeligheten (det gikk an å bytte løp, men operatørene ble sjelden gitt ekstraløp).

Men hvorfor er det en knapp merket "deploy MG" hvis den ikke kan gjøre noe iron-sight knappen ikke kan?

Og hvorfor har jeg sett flere klager om at mg deployment er for vanskelig? Hva som er vanskelig med det?

Når du har det merke helt nederst til venstre så spiller det ingen rolle om du trykker på "IS" eller "F"

Sa du feil(høyre/venstre), og bare mener det merket nede til høyre som kommer når du støtter våpenet, eller er det et annet merke?

Jeg er ennå RO nabb, og løper rundt med bolt-action rifle, siden jeg ikke kan deply MG.

Men fra gode gamle MG-3 i forsvaret, så har man 2 piper som skal skiftes jevnt og regelmessig, for å ungå å varme de så mye opp at de rett og slett bøyer seg.

At RO holder øye med løpene til spillerene er jo bare RÅTT.

Jeg rett og slett digger stemningen i spillet, synd våren er på trappene, dette skulle kommet på høsten.

Men hvorfor er det en knapp merket "deploy MG" hvis den ikke kan gjøre noe  iron-sight knappen ikke kan?

Og hvorfor har jeg sett flere klager om at mg deployment er for vanskelig? Hva som er vanskelig med det?

Når du har det merke helt nederst til venstre så spiller det ingen rolle om du trykker på "IS" eller "F"

Sa du feil(høyre/venstre), og bare mener det merket nede til høyre som kommer når du støtter våpenet, eller er det et annet merke?

1298951[/snapback]

1. Det er stor forskjell på å bruke MG ved å støtte/"deploye" den og ikke.

2. For å støtte en MG må "deploy"-merket lyse. For at det skal lyse må du enten ligge eller stå ved noe som er høyt nok til at du kan støtte MGen på det. Jeg ville anbefalt å bare bruke F for å støtte MG-34 og DP-28. Dette fordi det også er mulig å skyte fra hofta med dem. Derfor er det lett å bomme på "deploy" og heller trekke MGen til hofta, selv om deply-merket kommer opp.

3. Hvis man ikke har MG og får opp "deploy"-tegnet sier dette bare at "nå støtter du våpenet ditt". Man trenger altså ikke trykke på noe for å støtte andre våpen enn MG.

"Deploy"-merket er akkurat det samme som kommer opp når man støtter alle våpen, ikke sant?

bytte av løp er jo en selvfølge

det gjøres på alle våpen etter et bestemt antal patroner skutt

grunnen til dette er at løpet blir varmt eller slitt

vanlige rifler bør byttes etter 2000 eller var det 10000....husker ikke

når det gjelder MG så er dette for at løpet ikke skal bli helt bøyd som igjen vil føre til blokkering i løpet

og da får ikke eksplosjonen noe utløp (muzzelflash)

som vill enten føre til sprengt lase kammer, hele bolten flyr til skogs eller løpet deles i 4. Da veit du at det er på tide å skifte løp:P

viss du da prøver å skyte vill du bare få små flammer ut av et sprengt løp.

Når det gjelder rifler er ike dette en funksjon i RO på grunn av ganske korte baner. Sjeldent en soldat klarte å skyte 2000 skudd i løpet av en normal kamp, om han i det hele tatt fikk tak i så mange patroner, som er heller usansyneligt.

Det er fakta :lol::tafse:

However, the DP's lower cyclic rate of fire meant a reduced risk of the barrel overheating

Sign in to follow this  

• Create New...