Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Kåre Krigsmaskin

Antitank-våpen

Recommended Posts

Ble SKIKKELIG skuffa når jeg fant ut at det ikke er AT guns i dette spillet :sadolf: Hadde jo sikkert vært gøy i spillet , og det var vel en del av dem i krigen også....

Ble SKIKKELIG skuffa når jeg fant ut at det ikke er AT guns i dette spillet :sadolf: Hadde jo sikkert vært gøy i spillet , og det var vel en del av dem i krigen også....

1260112[/snapback]

Hvem veit...mulig det kommer etterhvert. På lengre sikt så er det planen. Både direkte og inndirekte artilleri. Sjøl så er jeg for rastløs til å bemanne en AT-posisjon. Det blir for kjedelig.....

har du spillt noe RO ennå?

Har ikke vært et stort savn foreløpig. Bør jo ha det hvis de skal satse på mest mulig historisk autentisitet, men bedre at de implementerer en og en bit ordentlig, enn å putte masse middelmådige og uferdige løsninger inn(som i Battlefield serien).

Er jo mobile AT guns med da...som Stug osv.

De hadde et resonnement på det der med AT-guns:

1. Hvis de lager en helt stasjonær versjon, så blir den bare tatt ut med en gang. Styrken til AT-kanoner er jo at de er mobile og lette å gjemme, så de kan vente til helt siste liten med å skyte. (vel, gjelder vel ikke 88mm, men dog :sadolf:)

2. Hvis de skal gjøre det realistisk, så vil det trenges 2-3 personer til å bemanne skiten.

Traad paa forumet:

http://www.redorchestragame.com/forum/showthread.php?t=893

det de kunne ha gjort var å gjøre det sånn at det tok lang tid med å lade hvis man var aleine, og at man ikke fikk fløtta den.

Hvis det står lagkamerater like ved(innafor 1m radius ellerno), så vil ladehastigheten gå opp, og man kan flytte på den.

De som ikke bemanner AT'n, kan fungere som support.

Ang. Antitank.

Ingen av klassene er det, er det slik å forstå. Hvordan får man da tak i f.eks. en panzerfaust? Ligger de strategisk plassert på slagmaken?

Ang. Antitank.

Ingen av klassene er det, er det slik å forstå. Hvordan får man da tak i f.eks. en panzerfaust? Ligger de strategisk plassert på slagmaken?

1262035[/snapback]

På noen maps er det designerte AT-klasser, som bærer på antitankvåpen i utgangspunktet.

Finnes både AT-rifler og Panzerfaust i spillet, liggende som kits på brettene >D

Ang. Antitank.

1262035[/snapback]

På noen maps er det designerte AT-klasser, som bærer på antitankvåpen i utgangspunktet.

Finnes både AT-rifler og Panzerfaust i spillet, liggende som kits på brettene :tafse:

1262050[/snapback]

Me lieks!!

PANZERFAUST!!

EDIT: Ghad, svar meg på PMen jeg sendte din slask >D

Hmm. Er det bare panzerfaust som er tilgjengelig, eller finnes panzerschreck også?

Ingen Panzerschreck (ennå). Men nå er developerne i samme klasse som de i FH, dvs verdens beste, så hvis communitiet whiner litt så kommer det nok i neste patch >D

gi meg en Nashorn eller Hetzer fremfor en stasjonær AT kanon hvilken dag somhelst

Det er Gahd (99% sikkert) som har gjort det første spørsmålet ditt om til en tråd.

Er det bare meg eller virker PTRD vs. Panzerfaust litt uretferdig? Russland fikk jo bazookaer av USA, og Tyskland hadde vel panzerbüchse, en anti-tank rifle de hadde bøffa fra Polen hvis jeg husker rett.

Så mapsene som forefår i starten av krigen, har ikke tyskerne noe infantry anti-tank våpen?

PTRD er noe..........feigt ja, lager ikke bulk i tanksen engang..

Panzerfaust stod til forskjell bak mesteparten a tanks kills i Berlin på slutten a krigen

Det er ikke bare å ta å sikte på en tanke med fausten også fyre av og så kverke den. Det er ganske vanskelig å treffe tanken i forhold til en PTDR, desutten er de to våpnene laget på to helt forskjellig måter med to forskjellig bruksområder.

Bruksområdet er vel ganske likt: Begge er laga for å ødelegge eller inmobilisere tanks. Hvordan de gjør det er vel forskjellig.

Btw: bazookaene til amerikanerne var bortkasta mot tyske tanks(eller tanks i det hele tatt), så det er det ikke noe poeng i å ha med i spillet.

Fungerte vel bare hvis man traff under tanksen ellerno....de pleide stort sett å sprette av på panseret.

Eneste brukbare var panzerfaust og piat(britisk fjærdreven granatspretter)...men sistnevnte var stor og klumpete.

Det er en grunn til at de fleste militærstyrker har designa håndholdte AT-våpen etter panzerfaust-modellen: Bruk og kast.... som f.eks M72.

PTRD er noe..........feigt ja, lager ikke bulk i tanksen engang..

Panzerfaust stod til forskjell bak mesteparten a tanks kills i Berlin på slutten a krigen

1282886[/snapback]

Hmm...det spørs jo helt hvor man treffer. De sikta jo vanligvis på tanken, eller ammolageret....evt på de som satt inni igjennom tittehulla doms.

De nyere tanksene til tyskerne var det værre med ja...men man kunne fortsatt ta dom. Beltene kunne man jo og ta.

Hvis du leser om hvor effektive AT-rifle skvadronene var under kursk, så trur jeg du hadde forandra mening. Var vel eksempler der enkelte folk tok ut 12 tankser osv...men så var jo russerne JÆVELIG godt forberedt da og....massssse anti-tank opplegg.

Kursk: mesteparten a TYSK panser var utestet , herav de største tapene kom fra Panther, som tok fyr da ubrent bensin samla seg i eksos annlegget, og Elephant (senere ombygd og omdøpt til Ferdinand for så og nyte STOR suksess i Italia mot amerikanerne)

Elephant's største feil var at den ikke hadde NOE nerforsvar overhode, et parr vogner ble ombygd etter at de første dagene viste seg at infateri sneik seg nert på dem med letthet, og slo dem ut med en Molotov cocktail i motorens luft intak.

Kursk: Nashorn viste at den nye 88mm kanonen var en suksess ved og slå ut flere T34 på 3 Km's avstand, var også to testvogner der, Nashorn med Jagdtigeren's 128mm kanon, disse ble kreditert med seiere på tro det eller er, avstander på OVER 4.5 KM.

Kursk: russerne hadde faktisk så GIGANTISK mye tanks med i slaget, at SELV om Tigere, Panthere, PZ4 og anet startet og plukke dem ned i bøtter og spann på LAANG avstand, så fant flere russere ut at beste måten og faktisk STOPPE en Tiger tank, var rett og slett og kjøre rett i dem.

Wittman, verdens største tank ess, hadde UTROLIG mye kills ved Kursk.

Wittman døde i Frankrikke etter at en Typhoon jager blåste tårnet rett av tanken, ingen overlevde, Wittman er begravet i byen der han gjorde sin største suksess, tok knerten på en HEL engelsk tank kolonne nesten alene.

Kursk: da slaget var over, tyskernes tap var katastforfale, men det som ikke nevnes er faktisk at russerne mistet nermere 4 ganger mere tanks enn tyskerne, de hadde faktisk tilbaketreknings planer klare, ettersom de VISTE at de ikke hadde sjans hvist slaget varte en dag til.

Kursk: dem som gjorde mest innhogg i Russernes tank kolonner er ren spekulasjon, men jeg vedder og tror at Tiger tanken, sammen med JU87 G Stuka med 2 * 37mm anti tank kanoner var dem som er kreditert med flest seiere

Sign in to follow this  

• Create New...