Sign in to follow this  
Daffy

Intel VS AMD

Recommended Posts

Rivo har du bare 1,8 ghz INTEL?! Uff

Jeg har en 3500 AMD som da tilsvarer 3,5 INTEL. Den eier. CPU er veldig mye innen spilling selvsagt. FART PÅ SAKENE!

1268813[/snapback]

Han har en 1.8 Ghz mobile ja, som er klokka til 2.6 Ghz... CPU' opprinnelig laget for bærbare, både fra AMd og Intel, har vist seg som noen racere i stasjonære også. Dessuten er de helt ekstreme på klokking. :blush:

Ratinga til AMD har i realiteten ikke noe med Intel å gjøre. Når det ble lansert på XP serien så var det kanskje det, men ikke nå lenger. Men som sagt før 1.8 AMD Ghz er langt mer effektive enn 1.8 Intel GHz.

1268852[/snapback]

Mobile fra AMD er ikke noe å skryte av, det er stort sett AMD 64 / Sempron med litt strømsparing på.

Derimot Pentium M er et råskinn. En HELT annen arkitektur enn Pentium 4 "netburst". Så det blir feil å snakke om "AMD MHz" og "Intel Mhz" generelt. Det de fleste mener her, er nok den ekstremt overdrevne Mhz man har på Pentium 4 i forhold til Amd 64. Så vær vennlig å snakk om "Pentium 4 / 900MHz" og "Amd 64 Mhz" osv... Det er faktisk en del forskjell mellom de forskjellige Pentium 4 generasjonene også i ytelse pr Mhz.

Pentium M er langt mer effektiv pr Mhz enn AMD 64. Så det å klokke en Pentium M til 2.6Ghz slik Rivo har gjort vil gi en prosessor ytelse et sted rundt Amd 64 FX-57, m.a.o. helt rå ytelse (prøv super Pi 1M selv og se om du slår ham, du har ikke tjangs!).

Den gode nyheten er at Intel skal lansere ny CPU-arkitektur fra og med sommeren, nemlig Conroe & Merom, hvor de fullstendig skal skrote sin "netburst" arkitektur. Den nye Intel generasjonen vil bygge mer på Pentium M, og derfor kjøre på lavere hastigheter enn dagens Pentium 4, men alikevel ha bedre ytelse. De vil komme med FSB på 1066 og 1333 (Extreme Edition). Skal ikke se bort fra at Intels neste generasjon vil komme til å banke AMD ned i støvlene og bli det naturlige valget for fremtidige gamere som ikke er fanboyz. AMD klarer ikke svare med annet en AM2, som rett og slett er AMD 64 med DDR2 minne, hvilket neppe gir den store boosten i ytelse.

Pentium M er langt mer effektiv pr Mhz enn AMD 64. Så det å klokke en Pentium M

1268912[/snapback]

Nuvel. Les litt på denne.

A64 3200+   PM755

Business Winstone 2004                                22.1 24.2 10% (Pentium M)

SYSMark 2004 - Communication                     134 127 6% (Athlon 64)

SYSMark 2004 - Document Creation               169 187 11% (Pentium M)

SYSMark 2004 - Data Analysis                        133 108 23% (Athlon 64)

Microsoft Office XP with SP-2                          544 546 Tie

Mozilla 1.4                                                     360 321 11% (Pentium M)

ACD Systems ACDSee PowerPack 5.0              553 574 4% (Athlon 64)

Ahead Software Nero Express 6.0.0.3               497 510 3% (Athlon 64)

WinZip Computing WinZip 8.1                         448 396 12% (Pentium M)

WinRAR                                                        566 370 53% (Athlon 64)

Winner                                                             - - AMD Athlon 64 3200+

Også det som betyr noe:                     3200+     PM755

Doom 3                                              90.3 85 6% (Athlon 64)

Halo                                                      87 85.2 2% (Athlon 64)

UT2004                                                58.7 55.2 6% (Athlon 64)

Wolfenstein: ET                                   93.1 85.5 9% (Athlon 64)

Winner                                                    - - AMD Athlon 64 3200+

(huff det var vanskelig å få dette leselig men)

Amd64 har en funksjon som gjør den svært konkurransedyktig i forhold til hvilken som helst intelprosessor, og det er den innebygde minnekontrolleren.

Det står for Anal Mongo Dildo.

SPOILER:
Advanced Micro Devices

Ah.. altså en buttplug med produksjonsfeil?

takk for svar pus .

Du vet hva du har å bestille!

Pentium M er langt mer effektiv pr Mhz enn AMD 64. Så det å klokke en Pentium M

1268912[/snapback]

Nuvel. Les litt på denne.

1268948[/snapback]

Ja les testen du paster her din fjøsnisse! :blush: At du omtrent er like dum som Avean er det snart liten tvil om. :tafse:

Det de tester der er Pentium M platformen på et hovedkort med chipset beregnet for bærbare, og egentlig ikke selve prosessoren med like forutsetninger som de 2 andre. Hastighet på ram, FSB er mye lavere enn P4 og AMD64 prosessorene i testen kjører på. Bærbare chipset er laget for å spare strøm, ikke yte maksimalt, så her er nok Pentium M prosessoren begrenset av flere "flaskehalser". Pentium M prosessoren satt på et desktop hovedkort med ordentlig chipset, FSB og minne er noe helt annet, først da ser man hva den er god for. Og den skalerer mye bedre om man øker hastigheten. Dvs, at forbedringen i ytelse fra 2.0 til 2.6GHz er større på en Pentium M enn en AMD 64.

Som om jeg gidder å diskutere mer hw med deg, håper for din del at prøver å være morsom med usaklighetene dine.

Ok nå behøver man ikke gå på person her :tafse: Det er helg :blush:

Som om jeg gidder å diskutere mer hw med deg, håper for din del at prøver å være morsom med usaklighetene dine.

1271890[/snapback]

Du poster for mye tull og påstander som ikke stemmer og er feilaktige. Fra nå av kommer alle dine innlegg her til å bli fjernet. :tafse:

Ratinga til AMD har i realiteten ikke noe med Intel å gjøre. Når det ble lansert på XP serien så var det kanskje det, men ikke nå lenger. Men som sagt før 1.8 AMD Ghz er langt mer effektive enn 1.8 Intel GHz.

1268852[/snapback]

Jeg mener og ha lest en plass at AMD ratinga er basert på ytelsen målt opp mot den orginal Athlon serien. Feks en barton xp2500+ skal visstnok kjøre like raskt som en orginal Athlon klokket til 2,5ghz.

Lets all hold penises and be friends :tafse:

1272016[/snapback]

Jeg skal til Bergen neste uke, er du klar? :blush:

1271890[/snapback]

Du poster for mye tull og påstander som ikke stemmer og er feilaktige. Fra nå av kommer alle dine innlegg her til å bli fjernet. :tafse:

1271939[/snapback]

:blush:

Du vil ikke bli motsagt, og kjører heller hersketeknikker? Gleder meg.

Jeg synes dere alle er sthøgge!!!

Og dere kan ikke fjærne inlegget mitt! Vi har nemlig ytringsfrihet!!!!! :blush:

SPOILER:
Denne posten holder sånn ca likt nivå som kranglingen mellom sadolf og herbie, man følger selvsagt magefølelsen når man kjøper hw og gir blanke i hva andre mener

og btw: Jeg synes vi skulle hatt mulighet for å snakke om torrents her, ellers så bryter battlefield.no med ytringsfriheten vi har i vårt demokratiske land. Så hvis jeg f.eks linker til torrents så bør ikke jeg få straff!

-------

Edit: Tror nok du må lese deg opp på hva ytringsfrihet faktisk dreier seg om :tafse:

Edited by Kybber

Denne posten holder sånn ca likt nivå som kranglingen mellom sadolf og herbie, man følger selvsagt magefølelsen når man kjøper hw og gir blanke i hva andre mener

Beklager om vi ødela tråden på noen måte :tafse:

Men når noen™ går rett på person og kaller meg dum for å ha en annen mening henter jeg "Tor Milde-tastaturet" og skriver uten å tenke særlig over innholdet blir.

Selvsagt skal man forsvare sitt eget skinn. Det er bare slike ting kan tas på PM.

Jeg synes dere alle er sthøgge!!!

SPOILER:

og btw: Jeg synes vi skulle hatt mulighet for å snakke om torrents her, ellers så bryter battlefield.no med ytringsfriheten vi har i vårt demokratiske land. Så hvis jeg f.eks linker til torrents så bør ikke jeg få straff!

-------

Edit: Tror nok du må lese deg opp på hva ytringsfrihet faktisk dreier seg om :tafse:

1272303[/snapback]

Du har minst tiss av alle på forumet her. Haha. Og den er proposjonal med hjernekapasiteten din. :thumbsup:

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this