Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Beartwo

Singlepilot attackheli

Recommended Posts

Redux,

Har da tilbragt litt tid i Linebacker, IGLA, Stinger, Tunguska for å prøve å stoppe tvg heltene. Jeg må teste litt til, men for meg på bakken er jeg ganske sikker på at lock forsvinner (selv ved "kontinuerlig lock"). Før du får kontinuerlig lock er jeg 110 % sikker på at du mister den.

Dvs at hvis jeg prøver å få lock på en heli skifter piloten til gunner og jeg mister lock.. nå er han advart og snur seg umiddelbart mot faste AA-installasjoner hvis de finnes eller AA-vehicle spawnsites for å lete.. BOOM!.. ikke mer AA.

Når tvg reloader fortere enn AA blir dette rimelig formålsløst i 1v1 konfrontasjoner.

Med fler AA posisjoner øker sjangsen for at en eller annen får lock, men det går bare ikke i 8v8 kamper.

Pazuzu, å spille slik du beskriver krever minimum en 12v12 klankamp eller Bigwar og man kan definitivt glemme det på public tongue.png

Jeg er rookie å regne i BF2 sammenheng, og sliter med heli / fly. Holder meg derfor på bakken.

Det jeg savner er ; man-portable air defense systems (MANPADS) type SA-7 / Stinger. Dere flygutta vet jo hvor alle AA'er er å plukker oss relativt lett.

Med 32 sånne på bakken hadde flyene vært små prikker på himmelen :lol:

Skulla fått pryl ja.

ja , sette seg i hardware skulle hvert det samme som suicide , setter man seg i tank burde man få halvparten av helsen til en infanterist , og infanterister burde tåle tre treff fra en tank.

Helikoptrene sine våpen skulle gitt mindre skade enn AT sine smg'er og tvg skulle kanskje ha drept en inf ved hs...

ja , sette seg i hardware skulle hvert det samme som suicide , setter man seg i tank burde man få halvparten av helsen til en infanterist , og infanterister burde tåle tre treff fra en tank.

Helikoptrene sine våpen skulle gitt mindre skade enn AT sine smg'er og tvg skulle kanskje ha drept en inf ved hs...

1250995[/snapback]

Etter du skifta avatar til en mer 'hjertlig' type syntes jeg mange av innleggene din etil en forandring har vært ganske bra. Begynte neste å like deg litt, i tillegg fikk jeg knerta deg på FuShe forrige uke og fikk se at du var en vanlig dødelig :lol:

Innlegget i quoten gjorde imidlertid at forelskelsen tok slutt, det var i overkant usakelig.

Jeg vet du er en vanvittig god helikopterpilot og ikke aner jeg hvordan du fikser å fly så sinnsykt bra. Din posisjon er helt klart truet i denne tråden og du har selvfølgelig all grunn til å forsvare ditt ståsted på lik linje med andre piloter. Jeg syntes imidlertid du tar litt for lett på hvordan vi på bakken opplever saken. Det er i teorien meget fornuftig å plassere ut to-tre jeeper på strategisk gode steder og beskyte et helikopter koordinert fra flere kanter, men slik funker ikke helt BF2 i praksis. Dessuten blir det nesten for dumt at MG'n på en DVP utgjør en større fare for flygende objekter enn et dedikert AA-HW, det må selv du være enig i.

Det som fikk dråpen til å renne over for Bartemannen var nok scenarioet fra søndag. Vi spilte 8vs8 og et helikopter lå over egen uncap og utenfor rekkevidde av alt vi hadde. Eneste vi så var røyken bak TVG'n som dukket opp fra skyene. Helikopteret opplevdes mao mer som en gud som kom ned med fingeren sin og trykket oss ned i gjørma en etter en :kaare: (at vi sugde og ikke beit bedre fra oss i den kampen er en annen sak)

Uansett hva vi blir enige eller uenige om her så vil utvilsomt situasjonen forandres idet øyeblikket patchen dukker opp i løpet av de nærmeste ukene. Da kan vi evt gjenoppta diskusjonen og krangle mer. Slik det er idag er i alle fall AA-HW den mest udugelige som finnes til å få ting ned fra himmelen. Tror jeg har skutt ned flere BH's og AH's med pistolen enn med Linebacker..

Jeg har nå, sikkert til Daffmanns store store glede, funnet ut at stinger ikke suger.

Det er vanskelig å lære stinger å kjenne, men jeg treffer faktisk ganske bra med den nå, mot fly. Mot singelchopper er dette atskillig værre når piloten kjenner counterlock-triksene. Løsningen hadde blitt meget lettere med en semi-kombinasjon med Robo90-systemet (eller hva en etterfølger heter).

Stingeren burde nesten forbli som den er, men Robo90 burde integreres. Da måtte en styre missilet mot target, kanskje ved rødpunktsikte istedet for inf-knekkeren på Linebackeren. Dette burde vært forlagt likt flakgunner i 1942, og er ikke noe problem for motoren i spillet. Det vet alle jagerpiloter som kommer i mach 1 og blir tatt av arty.

Slik er luft-bakke balansert til en viss grad. Eneste problet er som posten over skriver, nemlig å bli skutt utenfor skuddrange. Men, det fikser også patchen til en viss grad.

Det vi gjør for å få ned heli er å legge enormt press på motstanderens main med inf og sette ut en jeep på litt avstand. Main er hellig for en helipilot , mister man main har ikke pilot noen plass å reparere eller å skaffe ammo. Så Helikopter vil ved slike situasjoner gå lavt for å bruke mg.

Andre metoder er å fore helikopter med hardware og vente til den må reloade , vent ved pad. Legg arty på Supplies osv. Men det krever teamplay uansett.

Eneste minuset med heli som jeg ser det er at man er nødt til å ta hardware fra main og bemanne det 24/7 ellers stjeler fienden det og tar din egen main. Så man tar en sjanse ved å la det forbli igjen i main.

Men i 8vs8 er det ikke nok å bare bruke heli mot hw slik som det er i 12vs12 der man har mer enn nok hw for helien å ta.

Nå er supplycraten ganske essensiell da, og en supplycrate etter fi-arty så har heli full helse og ammo igjen.

Må ta ut mer enn hardware? Det er strengt tatt ikke en nødvendighet, men jeg ser fordelene en kan ha ved å håndtere også mer. Dog er Dalian Plant et map jeg nødig ville gått etter inf etter å ha mistet helispawn.

Helt latterlig resonement spør du meg.

Det skal ikke være noen "easy way" for de som ikke er så gode, for det er her hele problemet ligger. Helikopteret er enormt enkelt å fly og enormt enkelt å drepe med fordi at de som ikke er så gode skal kunne bruke det. Eneste forskjellen fra heli og alle andre ting i bf2 er at helikopteret har nesten ikke fått noen begrensninger i hvor god man kan bli. Resten av spillet er begrenset av random deviation, du kan få så god aim , men ikke bedre. Men uansett er jo Stinger det beste eksemplet på dette , ingenting man kan gjøre for å bli bedre med greia.

1250891[/snapback]

Kan du forklare meg hvordan random devation begrenser hvor god man kan bli? Sånn jeg forstår random deviation, sørger den for at man får en viss spredning av treffene rundt der man sikter, avhengig av størrelsen på den. Den som er best til å sikte vil jo uansett treffe oftere en enn som ikke er det. Det eneste random deviation gjør er å skape forskjeller mellom våpenene og skytestillinger.

ok , når man setter seg i Stingeren så får man automatisk en rute opp på skjermen som sier at man har lock og at man burde skyte. Man skyter og stingeren finner målet sitt selv.

Dette var virkelig en avansert greie , og den krever jo så utrolig mye.

Så skillnivået som kreves for å bruke stinger = null , og folk mener fortsatt at Stinger burde treffe hele tiden ?.

Og for hver patch så er det samme greia om og om igjen, så til slutt vil dere få viljen deres med at Stinger skal treffe alt og alltid.

Jeg har sagt dette 100 ganger før , kom tilbake med flak systemet som var i bf42 istedet for Stinger. Stinger er noobifisert, og den som sier noe annet kan gå ta seg en bolle.

Jeeps funker utmerket mot helikopter , men det KREVER litt.

1250580[/snapback]

Helt enig der. Det er ikke vanskelig å skyte ned et heli hvis 2-3 stk går inn for det, med litt sammarbeid med 2 jeeps så er helien historie, men det betinger at helipiloten er noe uopmerksom :kaare:

hadde AA vært erstattet med flak hadde det vært mer utfordrende for en helipilot, tror jeg da :lol:

Men at EA skal:

- ha 8 missiler i stedet for 14 :I KKE F*** for dumt

- mindre "helse" på heli : de tåler ganske lite fra før

- mindre range på TVG : OK.

- AA mere presis : OK. spørs hvor mye

Hadde det blitt slik etter min mening hadde helikoptre ikke vært så overlegene og ville sansynligvis krevd mere sammarbeid

Det er vell lite mer å tilføye enn det redux sa lenger oppe der, patchene som gjør det letter å drepe (som feks AA vs Heli) er lagd for at folk skal få lettere kills...Greia med bf er samarbeid (tp) og hvis man da bruker biler/arty/AT kits osv, så skal det ikke så ufattelig mye til for og ta ned en mid skilled helipilot...

Edit: det de gjør med patchen nå er at de gjør de gode pilotene bare ennå bedre, mens de low/mid skilled blir trolig mindre skilla

ok , når man setter seg i Stingeren så får man

Dette var virkelig en avansert greie , og den krever jo så utrolig mye.

Så skillnivået som kreves for å bruke stinger = null , og folk mener fortsatt at Stinger burde treffe hele tiden ?.

Jeeps funker utmerket mot helikopter , men det KREVER litt.

1250580[/snapback]

Helt enig der. Det er ikke vanskelig å skyte ned et heli hvis 2-3 stk går inn for det, med litt sammarbeid med 2 jeeps så er helien historie, men det betinger at helipiloten er noe uopmerksom :kaare:

hadde AA vært erstattet med flak hadde det vært mer utfordrende for en helipilot, tror jeg da :lol:

Men at EA skal:

- ha 8 missiler i stedet for 14 :I KKE F*** for dumt

- mindre "helse" på heli : de tåler ganske lite fra før

- mindre range på TVG : OK.

- AA mere presis : OK. spørs hvor mye

Hadde det blitt slik etter min mening hadde helikoptre ikke vært så overlegene og ville sansynligvis krevd mere sammarbeid

1251594[/snapback]

Mindre helse på heli er jo en selvfølge det er jo en flyvende loepard tanks i antall hitpoints. Det tåler jo latterlig mye (med unntak av treff fra MG på jeeps), 2 tank shells, 2 RPGs, det er jo direkte latterlig og gjør at enhver n00b (for å innlemme meg i språket her på forumet) kan fly heli og fragge uten å bekymre seg for hvor han flyr. Heliet blir reparert alt for fort på helipad'en, det burde måtte lande helt og stå der lengre. Heliet er jo feigis verktøyet nr 1 med en gang det blir litt skadd så rømmer det og reparerer på 1-2-3 og vips du kan fly som en tulling nok en gang og komme unna med det.

Å fly heli i dag er ALT for lett, de trenger mottilltak som stringer etc. Da kan de ikke dominere hele brettet men må faktisk passe seg litt, på tide? Synest helipilotene på f.eks sharki peninsula etc. og spesielt andre brett uten fly, har hatt det ALT for lett ALT for lenge. Å fly heli er det enkleste for å sanke både poeng og K/D ratio, og det er tydeligvis det som står i hodet på enkelte.

Så kommer det en patch som lover å fixe på noe av dette og da er det whining fra heli nerdene, dere skal lete lenge etter sympati fra meg enten dere vil ha den eller ei.

jeg valgte å fly helikopter fordi at da kan jeg få best score i en match ,...

:lol:

Jeg hadde aldri tenkt å fly heli i bf2, jeg satt på med Roach public og han sa jeg skulle skyte mot heliet forran oss , hadde aldri brukt tvg før og trodde at det var normalt at man skøyt ned heli med tvg, så dermed var det gjort. Jeg ble satt som gunner i pactum selv om jeg egentlig ikke hadde lyst til å spille gunner. Dette var så tidlig i bf2 at ingen hadde oppdaget noobtube eller blackhawk, og hvertfall ikke AH.

Da Spotty sluttet hadde vi ingen pilot og heller ingen ekstra gunner og vi visste at Lehnitz hadde flydd heli alene i en kamp i Lehnitz cuppen og så ble det slik at jeg trente meg opp i å fly alene.

Men det er helt sikkert som du sier , pga at jeg ville ha best score public...

når fant du ut hvordan man kunne skyte tvg alene da? eller mg?

det skulle også ha vert slik at vist du skulle fly chopper så måtte du velge pilot kit slik som vi velger medic osv, så vist du baila ut så hadde du kun en pistol osv som en pilot har. da kanskje det hadde blitt litt verre og ta fly for og baile ut og ta flagg slik som mange gjør.

Gjett om folk kaster seg forann flyet da da. De må jo spawne på nytt uansett for å få et brukbart kit hvis de ikke får flyet

Gjett om folk kaster seg forann flyet da da. De må jo spawne på nytt uansett for å få et brukbart kit hvis de ikke får flyet

1252879[/snapback]

Haha, du sier noe ^^

Man skulle kunne bytte kit ved egne flagg.. Har sett dette i andre spill.. Da hadde ikke det vært et problem...

Det kunne vært sånn at når du først går inn i et fly eller chopper, så mistet du ditt kit, og ble en designert pilot med bare pistol, helt til du dør, og spawner med nytt kit, eller du plukker opp et annet kit.

Eller det kunne vært sånn at noobs får beskjed om at de heller burde finne på noe annet når de starter opp battlefield 2. Failed to connect, noobness detected by punkbuster. Det skulle jeg likt å sett i en patch.

Det er meningen at man skal ha noe å svare med i forhold til alle våpentyper i spillet, men det er ikke meningen at det skal være stein-saks-papir slik at det alltid finnes noe som er bedre.

1250676[/snapback]

Unnskyld meg men... At det var en stein-saks-papir balanse mellom ting var jo en av tingene EA/DICE sa at var et grunnleggende konsept med hele spillet, som vil således bety at det er meningen at det ikke finnes noen næringskjede. Google

I et intervju sier en av producerene til og med at "Rock, paper, scissors is a mantra for us." :lol:

Sier ikke at jeg vil ha det sånn eller på en annen måte, eller at det ikke har hendt ofte at det EA/DICE har sagt ikke avveket fra det de har levert, bare at det opprinnelig nettopp var meningen at det skulle være slik.

Jeg er sikkert en n00b for dere, men jeg spiller for at det er gøy og har gjort det en måned. Men det er ikke noe kult med alle de heli-nerdene som spiller, for det første er dere sinnsykt gode og dreper meg titt og ofte. For det andre stikker dere av med HW uten co-pilot. Men for all del, for dere er vel stats viktigere enn lagarbeid. Jeg klarer å skyte ned AH, linebacker funker bra den. Dere er gode nok og får gode nok stats uten å hore rundt alene og switche til gunner hver gang det er lock... feigt spør du meg. :lol:

Sign in to follow this  

• Create New...