Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
NTrax

Har jeg PCI-Express 16x kontakt?

Recommended Posts

Med alt på fult?

:ohmy: Vil ha max ytelse.

Kan man ha 2 skjermkort i PCen samtidig?

Slik at det liksom blir "forent"

Hadde vært konge med dette og Radeon X600 kortet.

Nei. Jeg antok du hadde tenkt å kassere x600 kortet, slik at du fikk en ledig pci-e slott.

Ja, det er det jeg skal gjøre(det vil si å bare ha GeForce kortet).

Men bare tenkte litt på om jeg kunne ha to kort :ohmy:

Men noen som vet om jeg kan ha alt på fult(på Battlefield 2 altså)?

Med alt på fult?

:ohmy: Vil ha max ytelse.

Kan man ha 2 skjermkort i PCen samtidig?

Slik at det liksom blir "forent"

Hadde vært konge med dette og Radeon X600 kortet.

1224881[/snapback]

Det går ja, men ikke med de kortene.

Vi har: Nvidia med SLI og ATI med CrossFire.

Nvidia SLI - ATI CrossFire

~Husk du må ha et hovedkort som støtter SLI/CrossFire. Mer info finner du på sidene.

Ok, men det er ikke aktuelt nå, en gang i fremtiden kansje.

Men her er en liste over ting jeg vil være sikre på før jeg kjøper kortet:

At det passer inn i PCen (Har en HP Pavilion t770)

At jeg kan ha det meste av video options på høyt i spill som BF2, FarCry og CS:S

Anyways, det ser ut ti at Komplett (Idiot) har sluttet å selge det jeg ville ha ' />

Så jeg tenkte på dette: [url=Passer det in i PCen?

Nei. Den passer ikke. Den har AGP port isteden for PCI-E. Så jeg anbefaller at du finner et kort med støtte for PCI-E.

Ok, så jeg går bare i PCI og/eller PCI Express kategorien til Komplett og finner ett tafsbart kort, bestiller det. Henter det i postkassen/posthuset skrur opp pcen og setter det inn. Rigth?

lurer paa det samme..

kikket litt ini datan aa der stod det pci 1 pci2 pci3 og agp1 da jeg saa dette ble jeg enda mer forvirret

Generelt kan man si at hvis du har AGP så har du ikke PCI-Express...

(MSI har vel noen socket 754-hovedkort som har en merkelig slot de kaller AGR, men det er det eneste unntaket jeg vet om)

Generelt kan man si at hvis du har AGP så har du ikke PCI-Express...

(MSI har vel noen socket 754-hovedkort som har en merkelig slot de kaller AGR, men det er det eneste unntaket jeg vet om)

1310872[/snapback]

Har sett kort som har begge deler, men de har et elendig rykte på seg p.g.a. driverkaos o.l. :bleh:

Først så tenker man jo at det er drøm for de som vil oppgradere gradvis, men så ser man at kortet ser ut som et leketøy og at det har mange begrensniger og til slutt så ser man seg nødt til å bite i det sure eplet og åpne lommeboka :)

bedre å kjøpe ordentlig enn skrap :bleh:

Har sett kort som har begge deler, men de har et elendig rykte på seg p.g.a. driverkaos o.l. :bleh:
Nå har jeg et slikt (Asrock 939-DUAL), og kan ikke akkurat si at jeg har merket noe driverkaos (bruker AGP foreløpig)... :)

Men det kom riktignok noen kort for en tid tilbake som også hadde både agp og pci-e, men det var en hybridløsning og hadde dårlig ytelse på agp. Mulig det var noe driverkaos med disse korta?

Nå har jeg et slikt (Asrock 939-DUAL), og kan ikke akkurat si at jeg har merket noe driverkaos (bruker AGP foreløpig)... :)

Men det kom riktignok noen kort for en tid tilbake som også hadde både agp og pci-e, men det var en hybridløsning og hadde dårlig ytelse på agp. Mulig det var noe driverkaos med disse korta?

1311508[/snapback]

Det er nok de tidligere jeg tenker på,ja. Ditt HK, hvordan er det? Kunne godt ha tenkt meg en slik en, for da hadde jeg bare trengt å oppgradere HK og CPU og beholdt skjermkortet en liten stund til.

Er ikke sikkert at jeg får bruk for det, får en del cash nå snart,men hvis dét går skeis så er jo AGP og PCI i samme løsning et godt alternativ :bleh:

Synes det fungerer helt greit. Kjører en 3700+ på det og det er stabilt og fint. Bruker agp foreløpig, men har planer om å bytte til et pci-e kort etterhvert. Var derfor jeg kjøpte dette kortet, for at det ikke skulle bli så mye penger ut på en gang. Ytelsen i forhold til f.eks. nforce4 er helt grei, spesielt når prisen tas med i betraktninga.

Jeg har ikke forsøkt å overklokke, men det skal visstnok være greit nok til ok også (iallefall i forhold til prisen).

Har kun 1 sata2 port (i tillegg til 2 sata1) og 100Mbps NIC og ikke firewire, men det plager ikke meg.

sata1 kan settes opp som enten raid eller non-raid i bios.

Har sett kort som har begge deler, men de har et elendig rykte på seg p.g.a. driverkaos o.l. :)
Nå har jeg et slikt (Asrock 939-DUAL), og kan ikke akkurat si at jeg har merket noe driverkaos (bruker AGP foreløpig)... smile.png

1311508[/snapback]

Skulle vel ikke være kort som MSI neo3 og lignende du tenker paa?

Problemet der er hardware implementeringen og ikke driverne. AGP(AGR)porten kjører via 2xpcie(eller noe sånt) slik at båndbredda blir helt ræva. Tilsvarer ca litt under AGPx2 hastighet.

Her er en test av neo3:

http://www.trustedreviews.com/article.aspx?head=58&page=2487

Ok, så jeg går bare i PCI og/eller PCI Express kategorien til Komplett og finner ett tafsbart kort, bestiller det. Henter det i postkassen/posthuset skrur opp pcen og setter det inn. Rigth?

1305726[/snapback]

PCI-E i så fall, ikke PCI. Og ja, det burde holde. Pass på å fest det skikkelig. Etter det bare setter du inn installasjons-CDen som følger med og installerer de nødvendige driverene, noe som burde være enkelt step-by-step.

Nei.

Bare sørg for å ikke "ta" altfor mye på det, så tror jeg det skal gå bra.