Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Kremle

Er det en fordel å ikke ha gunner i heli?

Recommended Posts

Jeg mener det er mest effektivt med 2 stk i heli.

Flyr altid med 1 gunner jeg...

Flyr bare mere aggresivt for å få kills...

Det fører til bedre kills for meg og gunner. Tar gjerne 2dre plass, hvis han har 1ste.

MEN................

Det er utrolig mange IDIOTER som ikke kan å være gunner.

Som skyter med MG i tide og utide..

Gir folk bare 1 tjanse, hvis jeg setter en tanks midt i korset til gunner, og han bruker MG for å si "HEI HER ER VI!!!" Ja da får han ikke sitte på mye lengere.

BF.NO er ikke trenings server.... Gjelder ggunnere like mye som piloter.

Tenk taktisk tenk på laget. Kom på første plass, med mest kills. VINN EN RUNDEN.

og ha det gøy :cool:

har vunnet flere runder på og fly rundt alene som dette  :cry:

1104989[/snapback]

er det liksom det som gjelder?

trodde det var teamwork som gjaldt og få laget eller siden du er på til å vinne, ikke kjøre singelmode som mange gjør bare for å havne øverst...

tror ikke jeg spiller så verst i team og det er kjekkere å se teamet gjør det bra isteden for meg selv på topp alene :bananorama:

1105829[/snapback]

når jeg tar ut Heliet dems og samtlige tanks konstant vil jeg kalle det og hjelpe ganske godt til :cool:

bare sa det for og si at jeg kunne det, for det er ikke så sjeldent jeg får fly alene, alltid en som skal bli med.

1105856[/snapback]

ja, hadde det bare vært rette person i begge seter så skaper de jo et godt team, er jo enig i det.

pilot/gunner som følger med og støtter dem som tar flagg blir nesten alltid en suksess....

hadde min første horing i den gønnern på blackhawken her om dagen, gud hvor mange lettjente kills man får der.

sånn litt offtopic der.. verdt en banana :bananorama:

Har du ikke fått med deg at etter patchen, så kan bare piloten i heli cappe flagg?

Flaggcapping i heli er den sikreste vei til døden, så håper alle piloter lar vær om jeg sitter på i en dobbel heli.

Flyr piloten slik, så hopper jeg heller ut.

hehe satt på i et heli med en mann som på død og liv skulle ta alle flagg i heli.

Tror det kom en teskje vått i boksern et par ganger.

Takk gud for det svampeaktige setetrekket.

Jeg bruker av og til å fly uten gunner, pga at jeg som regle er litt bedre en dem med TVG. Men jeg nekter aldri noen å sitte på. Har man en god gunner som treffer litt med TV missiler så er det veldig morro og fly :cool:

Husker en episode fra Dalian Plant for en stund siden. Jeg spawna ved PLA flystripa i begynnelsen av runden og tok heliet. Venta litt for å se om noen ville være gunner, men det ville ingen. Plasserer meg over det første flagget som China som regel bruker å ta, og plukker ned Blackhawks og Cobra med TV missiler, utrolig gøy. Slik holder jeg på til jeg har noen kills, helt til en fyr joiner squaden min og spawner på meg. Det skulle vise seg å ikke være artig å ha han som co-pilot. Han kunne ikke bruke TVG, tror ikke han prøvde engang. Brukte chaingun konstant, på tanks og på heli. Nå er rektignok chain gun relativt effektivt på andre heli, men ikke når man skyter fra 200 meters hold uten å treffe! Eneste som skjedde var at han pådro sterk oppmerksomheet, og til slutt ble vi skutt ned.

Neste gang blir han Pilot, og fly kan han heller ikke. Kamikazer vel i tanks og sånt noen ganger, han brukte ikke heli effektivt for laget iaf. Siden vi ikke hadde heli støtte de neste to rundene tapte laget begge rundene. Domt med sånne folk som ikke kan lære seg å fly i Single player :cry:

Om du er en så fantastisk god gunner, så hold deg i gunnerposisjon og la noen andre fly... Det er gunneren, ikke piloten, som gjør den viktige jobben uansett.

Er du alene i heli og skal leke både gunner + pilot, og du møter fiendtlig heli med god gunner pluss en pilot som har et minimum av forståelse for flyvning, så taper du. Dere begge slenger ut tvguided, men mens du står i ro og styrer tvguided kan de flytte på sitt heli og slik bli et vanskeligere mål. Et heli som bare snurrer rundt sin egen akse i lufta er et easy target, tross alt.

Jeg har da ikke påstått at jeg er god med TVG, tvert imot. Er mye bedre som pilot en som gunner, men vil hevde at jeg styrer TVG'ene bedre en de fleste av gunnerne jeg har fått æren av å fly.

Selvsagt er et heli med et erfarent crew bedre en et heli med én pilot. Har ikka sagt annet. Men om crewet i heliet med 2 stykker i er dårlig så vil nok heliet med bare en, litt god person gå av med seieren.

Og vil påstå at piloten er viktigere en gunneren. om det ikke var noen pilot, hvem skulle da fly gunneren? :cool:

Men å diskutere det vil bli som å diskutere hva som er viktigst for mennesket av H2O og O2.

Vladimir: Posten min var myntet på trådstarter.

Poenget er at alle klarer å holde heli i lufta. Det er bare å fly høyt og holde snuten oppe. Det er ikke alle som klarer å skyte noe som gunner derimot.

Min erfaring er det stikk motsatte: veldig mange som ikke klarer og holde snuten oppe, men som skal på død og liv skyte folk, tanks og fugler med FFAR.

Min erfaring er det stikk motsatte: veldig mange som ikke klarer og holde snuten oppe, men som skal på død og liv skyte folk, tanks og fugler med FFAR.

1106199[/snapback]

Må si meg litt enig her. Jeg er ikek god nok til å fly så jeg setter meg som regel i gunnersetet eller finner noe annet å gjøre. Mange piloter tror chopperet skal snittfly bakken i 200km og sprute hellfire som en popcornmaskin. I tillegg forventer de at gunner skal få fulltreff med TVG og chaingun..

En gang i blandt treffer jeg en pilot som legger seg på god avstand så jeg får plukke stridsvogner og personel for så under TGV reload å stupe ned med raketter.

Enden på visa er at det finnes mange udugelig gunnere som etter flere måneder enda ikke skjønner hvordan de bytter til TVG, men det finnes like mange udugelige piloter som ikke skjønner hva taktisk flygning innebærer. Vær litt tålmodige med hverandre. Det er i alle fall helt utrolig toskete å tro at du er verdensmester fordi du klarer å bytte sete i lufta. Blir som å slippe rattet på bilen: look no hands! :cool:

Møter man en helt håpløs pilot får man prøve å kommunisere litt. De fleste er villige til å lære seg å bli bedre. Må huske at det er mange som tror heli i bf2 brukes på samme måte som i desert combat.

Det blir uansett feil å forvente at kun gode folk skal få leke seg i heli, når man ikke gjør dette med tanks, apc og jeeps. Jeg kicker ikke folk ut av squaden fordi de ikke er flinke å skyte, og jeg ber folk følge ordre og squad via mic før jeg etterlater dem. Stort sett ender det med at folk faktisk hiver seg med og gjør et realt forsøk.

Jeg kicker folk fra squaden, hvis de dekker meg f-eks hvis jeg skal lette med fly, og så letter jeg så punisher han. Slike folk vil jeg ikke ha i squaden.

Sign in to follow this  

• Create New...