Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
umhyuk

Introduksjon til manga/anime og anbefalinger

Recommended Posts

Ninja scroll, Akura, Ghost in the shell og Streetfighter Alpha er og noen titler som anbefalles, mulig disse er sitert før i denne tråden, men jeg er lat og lubben så skyt meg om jeg repeterer noen :)

Et par jeg vil legge til:

Berserk

Berserk er en heroisk fantasi manga av Kentaro Miura. Hovedfiguren er "Gattsu" (eller "The Black Swordsman"). Foregår i en en verden som ligner på middelalderen i europa. Dette er min foreløpige favorittserie som jeg har fulgt med på i ca 2 år. Temmelig voldelig...men det er ikke derfor jeg liker den egentlig.

180px-Berserk.jpg

Macross serien(e)

Starta i 1982 med Super Dimensional Fortress Macross. Denne var på 36 episoder. Er en sånn sci-fi sak. Transformers skal visstnok være en halveis rip-off av denne serien. Det har kommet flere serier etterpå. De fleste som "mini-serier" på rundt 5 episoder. Siste var "Macross Zero"(anbefales for folk som liker jetfly-action!)

Jeg skal fylle ut med mer info etterhvert....

Ninja scroll, Akura, Ghost in the shell og Streetfighter Alpha er og noen titler som anbefalles, mulig disse er sitert før i denne tråden, men jeg er lat og lubben så skyt meg om jeg repeterer noen :)

1088545[/snapback]

*skyter kristianME* (neida, fleiper med deg jeg :) )

MEN! Det ville vært en fordel at de som kommer med anbefalinger også kommer med hvorfor de anbefaler hva de anbefaler. For den uinnvidde så er et "Du MÅ se Bleach/Naruto/annet" lite informativt. Seff uten spoilere da. Det var derfor jeg åpnet denne tråden fremfor å fortsette i den forrige vi hadde.

[red]Skvate:

ARGH! du møkka til firefoxen min.

/me hater å scrolle sidelengs.

Du har spoiler og unsafe merkelapper som du kan bruke.

Edited by umhyuk

B000929V6S.01.LZZZZZZZ.jpg

Elfen Lied

Tysk for "Alvesang".Uten tvil en av de beste, om ikke beste animeserien jeg har sett.

Det hele dreier seg om en mutantrase, kalt "diclonius", skapt av mennesker,

De har to horn av bein som stikker ut av hodet, og en "sjette sans". Med denne "sjette sansen" har de nok kraft til å utslette menneskerasen,

og derfor holdt i laberatoriumer til forskning.

En av disse klarer å unslippe (hun på bildet), og møter den normale verden.

Forskerene som holder på med disse skapningene vil nesten gjøre alt for å få henne tilbake, hun er en fare, tror de.

Voldelig, grotesk serie, men hvor det finnes både glede og kjærlighet i all denne smerten.

(Og IronTurd på forumet sier seg veldig enig at det er en god serie ' />)

Chobits.jpg

Også en veldig god serie. En av mine første jenteserier, ikke bli skremt av "jenteserie", for denne gav meg smerter i magen av all latteren. Humoren er enkel, men så utrolig bra fremført av de forskjellige rollene.

En bondegutt, hovedpersonen, kalt Hideki, reiser til byen for å studere, verden ligner på hva den er i dag, men en form for roboter har dukket opp, kalt "persocon". Disse ligner utrolig mye på mennesker, sett bort ifra noen spesielle ører.

De klarer å gjøre mange dageligdagse ting, pluss surfe internett og utføre diverse tjenester der.

Hideki finner en slik robot en kveld i søppelet rett utenfor hans nye leilighet.

Han bestemmer seg for å ta den med seg inn og se hva som kan gjøres, en slik persocon kan ikke ligge ute i søppelet og bli kastet bort!

Og snart åpner øyene hans seg for en helt ny verden...

Følger faktisk med på denne akkurat nå. Er vel på episode 11, er det 13 som er den siste? Er skikkeli action nå når hun jenta i rullestol kommer og skal drepe alle, lol :)

EDIT: den er faktisk ikke så veldig voldelig, liksom, det er når det først er voldelig, så blir det gjort skikkelig, men det er jo mange episoder uten vold. Eller så er det så mye vold der jeg husker bare ikke forskjellen, hmm.. unsure.png

Noen burde skrive om bleach og samurai champloo, men jeg er dårli til slikt, så jeg kan ikke.

Great Teacher Onizuka

Handler om ein ungkar med ein berykta fortid som supergangster som bestemmer seg for å gjera noko positivt med livet sitt med å bli lærar.

Han får ein skikkeleg drittklasse med mange store problemer. Blant anna skal dei få han vekk så fort som mogleg og lurer han i fleire gode feller.

Onizuka er ein skikkeleg rampete gladgutt! Han sprer mykje glede og finner på mange sprø ting samtidig så er han utroleg ansvarsful og seriøs når det trengs!

Utroleg flott serie, synd at animen slutter halvveis i historia. Mangaen er ikkje heilt like kjekk men det anbefales sterk å forsetja der!

Han vil bli din nye helt =)