Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
plastfugl

RPG spill

Recommended Posts

jeg har nettopp spilt SWKOTOR og det var veldig morsomt spill, helt til jeg kom til neste planet og jeg gikk ut på slettene, da lagget det så mye at det ikke lenger kunne spilles på min maskin.

Så nå er jeg på leting etter et annet RPG å spille, som ikke er så gammelt og er ganske bra.

kom med forslag og gjerne link til spillets web-side. :cry:

SWKotor 2 du spilte ?

Isåfall, legg dette inn i swkotor2.ini, under [Graphics Option]

Disable Vertex Buffer Objects=1

Er vel ikke tvil om at du burde spille Neverwinter Nights, genialt rollespill. Myyyye bedre enn KOTOR. Hvis du liker fantasy da. Spilte du KOTOR kun pga det var Starwars, og fordi du syntes Starwars er kult, så burde du styre unna.

nei, jeg spilte ikke KOTOR bare fordi det er star wars, jeg er ikke noe stor star wars fan, synes spillet er gøy å spille.

takk for alle gode tips smile.png

har du ikke nok med spillet wow da??

husker på warpzone satt du jo 5 dager nesten i strekk og spilte det.. ' />  p

971736[/snapback]

men nå er jeg lei av wow :cursing:

Ultima 6&7 (Eldgammelt)

Fallout 1&2 (Halvgammelt)

Might and Magic 4+5 (slått sammen) (Eldgammelt)

Might and Magic 6 og 7 (Halvgammelt)

Vet du var på jakt etter litt nyere ting... men dog. Ultimaserien er vel utdatert, men søt for fanatikere. Might & Magic 6 og 7 er nogså gammeldagse, men fortsatt noe av det ypperste innen rollespill...

Falloutserien er brilliant. Selv om den er gammel, er grafikken "OK" for sin tid. Isometrisk 3d. (Sett på skrå ovenfra). Story'en er knall strax man åpner verdenen litt. Turn-based Combat, om du vil ha det.. noe jeg ser som et must i rollespill. (Men kan slippes dersom spillet er fantastisk nok a'la Morrowind.)

Såklart må man ta med morrowind, men det har du spillt... så må vel anbefale de 2 expansionene, og å slenge inn endel mods.

Gothic 2 er et fantastisk spill :boxed:

SWKOTOR2 er bra, men historien i KOTOR1 synes jeg var enda bedre, men likte du 1ern så anbefaler jeg 2ern.

Jeg går ut i fra at du er ute etter et singleplayer RPG og ikke online.

Ett at de desidert beste spillene jeg har vært borti er Gothic II. Pga en elendig distributør så har dette tyske spillet falt litt ufortjent utenfor mainstream massen. Alle kompisene som jeg har overtalt til å teste dette spillet har slukt dette rått. Jeg har spillt Morrowind men Gothic er bedre. Morrowind var kult til å begynne med men jeg klarte aldri å fullføre det. Gothic II klarte jeg omtrent ikke å legge fra meg(eller slutte å spille som det kanskje heter) :boxed:

Det som er enda bedre med Gothic II er at det kommer en Gothic III. Har bare sett en liten video fra denne men guuuud så deilig denne så ut :cursing:

Finnes en expansion til Gotic på tysk, men den helvetes distributøren som har kjøpt opp rettighetene til spillet har ikke giddet å lage en engelsk versjon. Har lest ett sted at denne skal komme snart, men det har de sagt nå ett års tid.

SWKotor 2 du spilte ?

Isåfall, legg dette inn i swkotor2.ini, under [Graphics Option]

Disable Vertex Buffer Objects=1

970776[/snapback]

Du har alltid vært hardcore du, Erik. :lol:

du må bare spille baldur's gate II og fallout 1 og 2. de er relativt gammel, men er dett beste som noen gang er lagd!

Hvis du liker rollespillene dine enkle og i Diablo-genren, så anbefaler jeg FATE. Det er så og si 100% identisk spillmessig som Diablo, men med 3D-grafikk samt at du har med deg enten en hund eller katt som også går opp i level. Dyret kan også sendes til overflaten for å selge stæsj og bruker lengre tid ettersom du beveger deg dypere nedover.

Stilig grafikk, haugevis av items og utrolig stemningsfull musikk.

http://www.playfate.com/