Sign in to follow this  
a-Z-z

UN går for 8vs8

Recommended Posts

Jeg er og for 8vs8. Trist men det har blitt en populær holdning og vere i mot dette og i tilleg kommer me idiotiske utsagn som at det er forlikt css osv osv, vel det er langt i fra noe css, dette er bf2 infaction i beste stil, der squads, hardware og commander kommer til og spille en viktig rolle for og dominere en kamp. Eg vil og spille 12vs12 seff men og utelukke 8vs8 blir feil

968026[/snapback]

Jeg (og de fleste andre som argumenterer nogenlunde saklig her) har ikke klaget over at det likner for mye på CS. Se hva jeg har uthevet fra sitatet ditt. DER er problemet. Det er INFaction. Det er det jeg IKKE vil ha. Jeg vil ha krig, med tanks, helikopter, fly, APC, buggy osv, osv, osv... og naturligvis infanteri.

Forøvrig så ser jeg helt klart et potensiale for BÅDE 8vs8 og 12vs12. Jeg kan godt spille en liten 8vs8-turnering en gang i blant, bare for å vise at jeg er en habil inf....for jeg har faktisk selvtillit nok til å påstå at jeg kan hamle opp med de fleste "progamers" når det gjelder infing. Jeg har spilt Wolfenstein 3D, doom, quake, UT, RtCW, ET, osv, osv i tilsammen rundt 12 år. Både aim og reaksjonstid er ganske bra og etterhvert som jeg får spilt en del (jeg er tross alt familiefar, så å bruke 4-6døgn på spilling i løpet av en måned er uaktuelt) matcher jeg dem på map-kjennskap også. Pga spillene jeg har brukt så mange år på sliter jeg riktignok litt med sniking/tålmodighet men jeg klarer meg bra likevel.

Anyway så er min spillestil mest tilpasset 8vs8, men det er likevel ikke det jeg ønsker å spille. Jeg ønsker meg uforutsigbare kamper, med div hardware av alle sorter. Jeg ønsker meg kamper der taktikk ikke er noe som kan være skrevet ned på en post-it-lapp, men må lages underveis. Jeg ønsker meg kamper der jeg som inf risikerer å møte så mye hardware at jeg må gjemme meg og vente på backup i stedet for å prøve å ta dem ut med granatkasteren (som man kan gjøre med en enkelt tank).

Når det gjelder progamers så har Steiner og Shithead sagt mye klokt! Progamers er noe helt annet enn meg. De kan gjøre hva faen de vil, men de skal faen ikke bestemme hva jeg skal gjøre!

Til slutt: enkelte av argumentene mot 12vs12 kan kanskje (man må nesten spille en sesong for å se) ha noe i seg. MEN... 16vs16 er et mye bedre alternativ enn 12vs12 etter min mening. 8vs8 er sikkert gøy en gang i blant, men det blir så få utfordringer. Til og med 13-åringer kan ha god nok kommunikasjon med kun 8 stykker på VT.

Finnes det egentlig noen pro-gamere i Norge innenfor BF? Tenker da at de lever av å spille (dvs drar inn minimum 250 000 i året og har ikke jobb ved siden av)

968245[/snapback]

Hvor mange pro-gamere finnes det i verden? ...og hvor mange av dem bor ikke i sør-øst-asia?

Finnes det egentlig noen pro-gamere i Norge innenfor BF? Tenker da at de lever av å spille (dvs drar inn minimum 250 000 i året og har ikke jobb ved siden av)

968245[/snapback]

Hvor mange pro-gamere finnes det i verden? ...og hvor mange av dem bor ikke i sør-øst-asia?

968254[/snapback]

nja det er vel en del i sverige. Men alle som tjener penger på data(ikke folk som utvilker ting da) har ikke noe liv. Hvis man jobber med data som progamer og at ens hobby er data så er noe galt med den persjonen. Man trenger ikke bare vere progamer for å slite med dette da :/

Hvorfor kan vi ikke bare lage en ekte krig med sverige så får vi litt trim så slipper alle å kvine over hvor mange vi må vere. Så lipper alle å bruke opp livet sitt på data. En ekte krig ville vere fint for da er team-play like viktig som aim. Da er det bare ikke å bruke ei mus men du må bruke et ekte gevær slik at du konsentrere seg. Og da trenger heller ikke folk å klage over at ting er urealistisk, man vil heller ikke trenge å klage over noobs siden de er i andre avdelinger som feks transport, radar, aa osv X/. Og alle som er flinke soldater vil få ei beløning slik at de som er statshorer blir glade, nemlig ekstra mat. De som blir skutt er også heldige siden de får en medalje som de kan gi familien, ser dere alle blir glade :cry:. Progamerne vil få skyte så mye di vill å leke rambo mens de som er der for følelsen si skyld kan legge seg nedi ei grop å gjeme seg. Fegisene vil få lov til å løpe ut av mappet noe som de ikke kunne før. Og i stede for cpl så har vi potetskreling compo.

:cry: Du burde hatt en strømkabel som du måtte feste til kroppen for å spille BF2. Hver gang du ble skutt så hadde du fått en real kavring. Lover deg at gameplayet hadde blitt totalt annerledes :lovecrazed:

Etter en rask skumming er det mye drittkasting her, men de siste sidene hadde også en god del bra argumenter fra begge sider synes jeg.

Jeg har ikke en mening om hvordan bf2 SKAL spilles. Jeg kunne hatt en mening om hva jeg liker best, men jeg har ikke bestemt meg enda. Hadde jeg bestemt meg vil jeg fortsatt påstå at de to løsningene er så ulike at jeg ikke hadde tatt meg friheten til å si at en av sidene tar feil.

Det går rett og slett på hva man liker best ved spillet.

Detaljstyrte kamper med closequarters infaction og mye vekt på personlige skills eller større maps med store utfordringer til dynamisk teamwork og squadoppsett, og taktikkimprovisering underveis.

Personlig missliker jeg tapet av strategisk kontroll man får ved å ha 12 spillere som i praksisk kan spawne hvor de vil på kartet hvis en person slipper gjennom, noe som er veldig vansklig å hindre på store maps med enorme flankemuligheter samt luftstyrker som kan droppe squadleaders. Dette skaper jo forsovidt variasjon i spillet. Det blir mindre statiske stillingskriger mellom kun to flagg, men jeg synes som sagt det blir litt for lite forutsigbart, og taktikker som jeg er blir det litt for mye lotto for min del.

Med færre spillere, mindre flagg og kortere avstander er det lettere å planlegge defansive linjer og angrepsmønstre, i allefall på noen maps.

Jeg synes begge varianter tilfører noe jeg liker, men jeg skulle gjerne sett at det ble spillt 16v16 hvis det først skal spilles store kriger, fordi flere av kartene er for store for 12v12. Litt for mye hardware, litt for mange flagg og alt for store flankemuligheter. 16v16 blir et nightmare å organisere på et skikkelig aktivt nivå though.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this