Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
GhostRecon

Windows XP 64bit...

Recommended Posts

Føler meg litt som en betatester her jeg sitter.

CD'ene som fulgte med både hovedkort og skjermkort fungerte ikke på OSet, flere fine programmer en finner på nett gjør heller ikke det. Noen av dem er virtuelle cd-rom, de jeg har prøvd, og vet om, fungerer ikke, Deamon Tools og Alcohol 120%.

Er det noen virtuelle cd-romprog som er kompatible med OSet mitt?

Edit: Folk folk som ikke leser topicnavn, OSet er Windows XP 64bit.

Det meste av 32-bits programvare vil være kompatibel med Windows 64-bit. Der hvor det oftest oppstår problemer er hvor programmene er avhengige av å benytte seg av 32-bits drivere for å fungere, som da f.eks virtuelle disk-programmer eller anti-virus er. Men for å svare på spørsmålet ditt:

- Vet både nyere versjoner av CloneCD og CloneDVD er 64-bits kompatible, og regner med det samme gjelder deres "Virtual CloneDrive" (shareware) som jeg antar fungerer rimelig likt Daemon Tools (uten å ha testet det selv).

- WinImage 7.0 (shareware)

- FileDisk

Når det gjelder Alcohol 120% og Daemon Tools som du nevnte: Alcohol-Soft skal visstnok ikke ha planer om en 64-bits versjon av deres Alcohol 120% for øyeblikket, mens utviklerene av Daemon Tools har utgitt en BETA-versjon som støtter 64-bits Windows, men denne BETA'en er dessverre lukket.

Hva skal en med WinXP 64 bit? En bør i hvertfall ikke være så dum at en installerer det som eneste OS på maskinen sin foreløpig.

Tror en at ting vil å fortere etter man har oppgradert til XP64 i forhold til XP32? - FEIL! Med mindere du har MER enn 4GB minne i maskinen din (kjenner ingen som har mer enn 2GB pr. i dag) har du glede av den økte minneadresseringen.

Men om du synes det er moro å lete etter betadrivere og at ting ikke virker 100%, feel free... Det var omtrent sånn det føltes å innstallere windows 2000 i 1999. :lol: