Darkness&Twilight 0 Report post Posted July 3, 2005 Kvær gang eg har spælt så har eg brukt å sprængt artilleri, radarn eller UAVen i lufta... Kor stor vits e d egentli? Har d nåkka massiv inverskning? (bortsett fra d åpenbare da... ) Share this post Link to post Share on other sites
ZaiRoX 0 Report post Posted July 3, 2005 Problemet er jo at en commander kan bare droppe en supply depot ved siden av de, så reparer de seg selv. Pluss at du ikke får noen poeng for å sprenge slike ting Share this post Link to post Share on other sites
FriK 0 Report post Posted July 3, 2005 Problemet er jo at en commander kan bare droppe en supply depot ved siden av de, så reparer de seg selv. Pluss at du ikke får noen poeng for å sprenge slike ting 956509[/snapback] Bu-hu får du ikke poeng, dakal Share this post Link to post Share on other sites
ZaiRoX 0 Report post Posted July 3, 2005 Problemet er jo at en commander kan bare droppe en supply depot ved siden av de, så reparer de seg selv. Pluss at du ikke får noen poeng for å sprenge slike ting 956509[/snapback] Bu-hu får du ikke poeng, dakal 956512[/snapback] Nå spiller jeg mest som Assualt! Men hvis man hadde blitt tildelt poeng for å kjempe seg bak til fiendens linjer og sprenge radar/arti osv så vil kanskje flere forsøkt? Såpass må vel tilogmed du skjønne Share this post Link to post Share on other sites
FriK 0 Report post Posted July 3, 2005 Nå spiller jeg mest som Assualt! Men hvis man hadde blitt tildelt poeng for å kjempe seg bak til fiendens linjer og sprenge radar/arti osv så vil kanskje flere forsøkt? Såpass må vel tilogmed du skjønne 956526[/snapback] Javist skjønner jeg det, jeg bare bryr meg ikke. (Det er ikke alle som er statshorer, med stats i siggen.) Du må skjønne det vennen, det er ikke alt man gjør i et spill, man trenger å få poeng for, noe er bra for laget, noe er bra for selvfølelsen og noe rett og slett bare for å ha det gøy. Nå skal ikke dette bare gå utover deg, men jeg er bare lei av at annenhver post handler om poeng og stats, og at folk tenker mer på det enn spillfølelsen.(Men jeg er gla i dere uansett :gayfight2: ) Tilbake til saken, det er liten vits i å riskere liv og helse på å ta ut arty, uav, og radar, sålenge de blir reparert av en boks som kommer flygende fra himmelen i fallskjerm. Hvem har EA/Dice tenkt seg at sitter inni boksen, en veltrent ape, eller en stakkars menig, kanskje barnearbeidere, ikke vet jeg, men jeg vet at en boks ikke kan reparere noe. Share this post Link to post Share on other sites
Geronimo86 154 Report post Posted July 3, 2005 Om man hadde fått poeng for å sprenge comander stæsjet i main så hadde det blitt sykt mye rape og inf i main. Det er helt greit slik det er nå. Det er best og konse om flagga Share this post Link to post Share on other sites
Ketle 2 Report post Posted July 3, 2005 Du bør sprenge pølsebua først (supply drops funker ikke lenger), deretter tar man radaren (UAV) funker ikke lenger, så tar man artilleriet. Da pølsebua er sprengt så kan kommander ikke droppe supply for å reppe, men må få noen til å gjøre det. Det er svært sjelden at noen andre enn kommander selv gidder å gjøre det på public. Du får ikke noe poeng for å gjøre det, men du kan hjelpe laget ditt. Ganske allright å slippe artilleri når man f.eks bare har noen få flagg på mappet og det regner granater fra oven hvert minutt. Share this post Link to post Share on other sites
|=IRF=|Rufus 0 Report post Posted July 3, 2005 Du bør sprenge pølsebua først (supply drops funker ikke lenger) Speaking of which... Hvor mange C4 pakker trengs det? Én holder ikke, men kanskje to? Vil noen av bombene kunne ta pølsebua? (tenker på jagerfly og forsåvidt helikopteret) Share this post Link to post Share on other sites
Ketle 2 Report post Posted July 3, 2005 Du bør sprenge pølsebua først (supply drops funker ikke lenger) Speaking of which... Hvor mange C4 pakker trengs det? Én holder ikke, men kanskje to? Vil noen av bombene kunne ta pølsebua? (tenker på jagerfly og forsåvidt helikopteret) 956651[/snapback] Hver enhet trenger 2 expacks. En artillerikanon er 1 enhet. Dvs at det er kjekt å ha med seg en support-class ettersom du kun har 5 expacks. Share this post Link to post Share on other sites
Funkydupe 0 Report post Posted July 3, 2005 Engineer og Spec ops skulle fått mer poeng for å gjøre sine "plikter", noe ala medicens poengrush. Share this post Link to post Share on other sites
Loke2k 0 Report post Posted July 3, 2005 spec op kan bare være inni byen og eie da Share this post Link to post Share on other sites
Crowly 0 Report post Posted July 3, 2005 Engineers får "support" poeng for å reparer artilleri. Har løpt rundt å sprengt litt artilleri og radar i ny og ne, men jeg har ikke merket noen stor forskjell. Men artilleri plager meg ikke så veldig mye. Share this post Link to post Share on other sites
holiath 0 Report post Posted July 3, 2005 Nå spiller jeg mest som Assualt! Men hvis man hadde blitt tildelt poeng for å kjempe seg bak til fiendens linjer og sprenge radar/arti osv så vil kanskje flere forsøkt? Såpass må vel tilogmed du skjønne 956526[/snapback] Javist skjønner jeg det, jeg bare bryr meg ikke. (Det er ikke alle som er statshorer, med stats i siggen.) 956548[/snapback] Så man må være statshore hvis man har stats i siggen??uff syntes synd på deg lille gutt. jeg ar stats i siggen fordi jeg ikke har no annen sig å bruke + at jeg syntes det er gøy å vise fram statsen min til andre folk.men det sier jo ikke en dritt om folk om de bruker denna siggen med stats eller ikke, så du kan ikke kalle folk statshore bare pga en dum sig. jeg driter egentlig hvor mye score jeg får hver runde, jeg er mer opptatt av å spille som et bra team med squaden min. men hvis man har et bra teamwork med squaden sin så kommer statsen av seg selv uten at du trenger å tenke på det, å det må jo være lov å være stolt over statsen sin uten å være en statshore? Share this post Link to post Share on other sites
FriK 0 Report post Posted July 3, 2005 Jeg har bare inntrykk av at noen, (ikke deg da) er mer opptatt av statsen sin enn det som er normalt sunt for et gjennomsnittsmenneske. Mente på ingen måte å såre noens følelser. Share this post Link to post Share on other sites
Ghad 8 Report post Posted July 3, 2005 Problemet er jo at en commander kan bare droppe en supply depot ved siden av de, så reparer de seg selv. Lol, har jeg ikke tenkt på en gang. ^^ Share this post Link to post Share on other sites
holiath 0 Report post Posted July 4, 2005 Jeg har bare inntrykk av at noen, (ikke deg da) er mer opptatt av statsen sin enn det som er normalt sunt for et gjennomsnittsmenneske. Mente på ingen måte å såre noens følelser. 956894[/snapback] haha da er det greit Share this post Link to post Share on other sites
Crowly 0 Report post Posted July 4, 2005 Problemet er jo at en commander kan bare droppe en supply depot ved siden av de, så reparer de seg selv. Var spec.op i går (som vanlig) og tok ut en radar. Løp så en runde rundt ett hus for å "gjemme" meg litt. Så kommer en kasse dalenes ned ved siden av radaren. Så jeg løper bort og fyller opp med litt C4 og sprenger kassa og radaren en gang til for så å ta artilleriet etterpå. Hadde tenkt å ta UAV i stedet, men fant den merkelig nok ikke Ikke alltid helt trygt å plassere en kasse i nærheten hvis spec.op'en fortsatt lurer i buskene..... Share this post Link to post Share on other sites
Raaby 1 Report post Posted July 4, 2005 Kasser finnes det altid mer av. Share this post Link to post Share on other sites
Henrix 10 Report post Posted July 4, 2005 Nå er jeg en skikkelig newbie i forhold til mange her, men ett par ting har jeg lagt merke til når jeg spiller specops: SPECOPS og COMANDER: 1. Hvis du skal være comander, spawn som specops og forflytt deg til ett område der få ferdes, og der det er liten sjangs for at motstanderens comander benytter seg av uav. En død comander er definitivt en dårlig en.. (Jeg er suporter av at comander skal gjøre en ting, nemlig å komandere troppene, man får IKKE tilfredstillende tid til dette hvis man løper rundt og er rambo eller sprader rundt i fiendens skuddlinje ) Jeg tror ikke specops kommer opp på radarscaningene til motstanderen, og dette er hovedankepunktet for valget. Jeg har også hatt rimelig hell med kombinasjonen sniper/comander når jeg tenker meg om, så mulig de har samme usynlighetsgrad på scanninger. (korriger meg hvis jeg har missforstått noe her ) 2. Bruk beina, svømmeføtter eller hurtiggående kjøretøy(jagerfly, gummibåt, jeep eller buggy) når du forflytter deg mot dine mål. a) Jagerfly er absolutt å foretrekke for å komme seg langt bak frontlinjen tidlig i spillet eller når frontlinjen er veldig langt fra motpartens hardware, men det er ikke sikkert comander kan avse et fly til dette formålet. Jeg pleier å kapre ett fly hvis ingen åpenbart venter på det, det respawner uansett kort tid etter at jeg har droppet det. Jeg flyr så i bue rundt alle flagg for deretter å fly over stillingene jeg skal ta ut, 50-300 meter unna målet hopper jeg ut av flyet og ofrer det til moder jord, hehe. Så lar jeg meg falle mot jorden helt til jeg ikke tørr vente mer, og drar i snora. På denne måten minsker jeg faren for at noen av fiendens menn ser fallskjermen, den er tross alt mange ganger større og ett synligere mål mye lenger enn en frittfallende filledokke. Sjøveien: På kart der det er mye vann mellom deg og målet ditt kan gummibåt være ett godt alternativ, tingen er da og ikke kjøre i en rett linje. Hold deg helt i utkanten av kartet eller unna alfarvei, når du er fremme ved målet dumper du båten i nærheten av en god sniperposisjon eller på motsatt side av dit du skal, dette for å avlede oppmerksomheten til eventuelle oppvakte sjeler som ser båten som dukker opp på minikartet. Hvis det er skyting og sprenging i området kan også det å sprenge båten umiddelbart være en god løsning. Jeg pleier alltid å legge 1 C4 i båten før jeg kjører slik at jeg har anledning til dette umiddelbart etter ilandstigning. 4 C4 holder til mine primærmål(UAV og suplycontaineren), og jeg må uannsett ha resuplies for å ta ut flere mål. c) Jeep og buggy: Sier seg vel egentlig selv, fort inn og fort ut, akkurat som en engelsk gjennomsnittsmann, hehe. Her er blandingen 1 medic, 1 support og 1 specops knall, man kjører frem til målet med full support og egen lege, gjør det man skal og kjører fort vekk igjen. Hvis man er alene så parker bilen sammen med andre kjøretøy, så tror folk at det er kjøretøy som respawner. d) Apostlenes hester(beina) og det våte element: Min favoritt, krabbe, gå og løpe taktisk og svømme over lange avstander for å komme sneaky-sneaky på målet. Det betaler seg dårlig i poeng, men men. På hele runden rekker man kanskje ikke stort mer enn å raide en eller to mål/ganger. Når man har brukt så mye tid/energi og spenningen har bygd seg opp, er det veldig frustrerende å bli drept rett før man har fullført sitt oppdrag, men desto mer tilfredstillende å klare det. 3. 1 Sniper og 1 eller 2 specops i en squad er snus for ikke-motoriserte comandoraid mot motpartens stasjonære hardware, hvis man finner noen som samarbeider godt. Sniperen er squadleader og legger seg i utkanten med claymoreminer som kringvern, godt skjult og er primært spawnepunkt og raporterer alle fiendtlige bevegelser til sine undersåtter, sekundært tar ut trusler med rifla, dog med fare for å oppgi sin posisjon til fienden. Ta ut resuplycontaineren og uav først, dette forhindrer motparten å bruke den automagiske fallskjermflygende boksmekanikeren, og å se hvor specopsene befinner seg i målområdet. Det er helt essensielt at man ikke eksponerer begge specopsene på samme sted til samme tid, hvis de spottes så risikerer man massespawn fra motpartens side. Merkelig det der, hvis man er alene, tenker tydeligvis motparten -> Lonely Wolf, men hvis man er to eller flere tenker de -> SpetNatz/SEAL, hehe. Videre så er det genialt som det ble nevnt tidligere i tråden å legge claymore ved spawnepunktet til motstander og ved artilleri og andre stasjonære hardware, dog med fare for at en eller annen lompe på laget ditt løper inn i den ->TK. I tillegg er vel spawnkilling i UCB lite poppulært, selv om man er specops på C4-raid. Jeg ble kicket når jeg brukte C4 rundt flagget i motpartens UCB på en engelsk server, hehe. 4. Når jeg spiller specops i vanlig squad hopper jeg ut/stopper opp før squadden når frem til målet, jeg legger C4 på innfartsveien/e og legger meg som observasjonspost og sikring litt unna flagget. Hvis det dukker opp et fiendtlig kjøretøy på veien vi kom inn sprenger jeg det i fillebiter, og hvis det kommer fiender til fots melder jeg de "spotted" og tar de ut hvis de stopper opp. Specops-våpnet til USMC funker fint som sniper, men krever som regel to-tre singleshots, så man er avhengig av at offeret står stille, men hvis det er en umiddelbar trussel for laget, så skyter jeg villt, de fleste fiender forsøker da å komme seg i skjul, slik at laget får tid til omorganisering. 5. Som specops er man prisgitt at comander forstår nytteverdien av dine handlinger, det hjelper lite å ha krabbet og krålt 300 meter eller klart mesterstykket å havne helt syd på kartet når den eneste basen man har igjen er UCB'n. Hvis man får avslag på resupplies og uav når man trenger det, så kunne man liksågodt spilt medic og harva inn poeng eller gjøre annet som gir deg muligheten til å unlocke våpen. 6. Hvis en tanks/APC eier laget mitt, så pleier jeg å spurte mot det å kaste 2-3 C4 på den og sprenge den i fillebiter. Hvis forsøket mitt blir oppdaget sprenger jeg før jeg har kommet meg unna, viktigere å redde SL og laget enn seg selv. Nå har jeg skrevet så mye svada, så nå skal jeg holde fred. Håper det var nyttige tips/forslag, dette er i allefall mine tankemåter og taktikker som specops. PSS: Hvis jeg skal få lov til å "statshore" litt, vil jeg si at det er veldig umotiverende å spille specops slik jeg gjør, når det betaler seg så dårlig. Jeg har nå spilt syv og en halv time og har fått den voldsomme poengsum av 312 poeng, det kjipe er ikke at jeg ikke har så mange poeng, men at jeg ikke får anledning til å unlocke våpen før i 2011, og at jeg ofte taper comanderavstemninger til inkompetente ramboer som er på jakt etter 2X'en som comander får. Det er rett og slett frustrerende at man ikke bedømmes etter andre kriterier enn battlefield experience når man skal være comander, man behøver ikke være en god soldat for å være en god offiser, eller omvendt. Videre hadde det ikke skadet om man fikk poeng for å ta ut stasjonære mål, det hadde ikke gjort spillet nevneverdig anderledes, bortsett fra at comander hadde blitt mer obs på å sikre sine ressurser og at de som spiller specops hadde fått muligheten til å henge med i rank-systemet og fått samme mulighet til å unlocke våpen som de andre. At jeg har så lav poengsum er nok også ett resultat av mine voldsomme ferdigheter, så dere skal slippe å påminne meg det, på forhånd takk. Hilsen K.I.Henrix Edit: Rettet noe gramatikk og syntax. Jeg har lagt merke til at jeg ofte ser flere folk på uav enn på radarscan, så jeg tror og håper at specops er usynlige på scan, ikke ødelegg illusjonen min da folkens, buhu. Share this post Link to post Share on other sites
Habitats 0 Report post Posted July 4, 2005 dette var en bra guide.. og det er bra noen skjønner hva en spec ops skal gjøre , tøft at folk gidder å skrive sånt ps. legg den inn i guide forumet, folk vil få mer nytte av den der -Stå På :santa: Share this post Link to post Share on other sites
Exinic 0 Report post Posted July 4, 2005 Er rimelig sikker på at både Spec-Ops å Snipere blir oppdaget under Radar-scan. Share this post Link to post Share on other sites
Stian0 0 Report post Posted July 4, 2005 Er rimelig sikker på at både Spec-Ops å Snipere blir oppdaget under Radar-scan. 958257[/snapback] De blir det ja Share this post Link to post Share on other sites
Henrix 10 Report post Posted July 4, 2005 I så fall har mine motkomandører ikke gjort jobben sin, jeg har kun ved ett fåtalls anledninger blitt utsatt for angrep når jeg har ligget stille hele kampen i utkanten av lagets baser. Har funnet flere kilder der det skrives at SpecOps ikke dukker opp på radar-scans, men at de er synlige på uav-overflights. Så folkens, jeg tror jeg hadde rett... Kilde: http://dr.ausbattlefield.com/forum/lofiver....php/t1784.html Sitat: Spec-Ops: This is one of the most interesting classes in the game. As mentioned in Freewheelin?s review, Spec-Ops soldiers are invisible to Commander ?scans?. They are also the only class to be equipped with C4, which coincidentally is the only weapon that will destroy a Commander?s radar hut, or artillery emplacement. I think we?re all seeing the true purpose behind the Spec-Ops now?.that is, to sneak into enemy territory and cut the legs out from under the Commander. Share this post Link to post Share on other sites