Sign in to follow this  
Raffen

Dere som skal kjøpe 2*1gig minne

Recommended Posts

Forskjellen er vel at enkelte kingston hyperx når hastigheter på 300MHz, mens patriot 2*1gig maksimalt klarer 240MHz. Dette klarer også kingston med bedre timings, eller hvilken som helst moduler med TCCD og brainpower .

Corsair XMS2 Xtreme Performance TwinX Matched 1 GB DIMM 240-pin - DDR II

Lagringskapasitet 1 GB ( 2 x 512 MB )

Teknologi DDR II SDRAM

Produktformfaktor DIMM 240-pin

Minnehastighet 1 GHz ( PC2-8000 )

CAS Latency CL 5

Egenskaper Svart varmesenke

Spenningsforsyning 2.2 V

Tenkte jeg skulle kjøpe 2 av disse, burde vel være bra nok ??

Ellers har jeg ikke peil på CL på brikker...

CL 5 bra eller dårlig ? Lavest best ? f.eks. CL 2 ??

(-N.S.F-)uNiStar

Jeg kan garantere at 2*1gig geil value er minst like bra som 4*512MB ocz premier. Husk at minnet ikke overklokker like bra med 4 moduler, og du må i tillegg kjøre med 2T som også reduserer ytelsen.

977425[/snapback]

Du kan kjøre 1T på 4 brikker om du har intel-chipset/prosessor.

Men om du har Asus A8N SLI hovedkort må du kjøre 2T samme faen om du klokker over 215-220Mhz (x2 = 430-440Mhz DDR).

Fikk disse brikkene i posten i dag. Så får vi se hvordan de lar seg klokke. Håper på 260Mhz (520DDR).

Edit: Jeg kan bare si en ting: 1Gb brikker er BÆSJ å overklokke i forhold til 512. Lusetreget. Usj.... 512KB 2-2-2-5 kontra 1024KB 2-3-2-5 er MILEVIS forskjell i reell ytelse... :lol::cursing:

Det er bare en ting å si. 1Gb ram brikker et trege og dårlige i forhold til 512Mb brikker. OCZ brikkene mine tok kvelden (ja, seriøst døde med ulyder og det hele) ved 217Mhz / 2.9v. Godt OCZ har livstidsgaranti da :lol:

Etter det jeg har lest finnes det bare en type brukbare 1GB DDR rambrikker til hastigheter over 220Mhz (og knapt nok det), riktig nok med rimelig høye timings. Crucial PC4000 BallistiX Tracer 1024MB. Men da er du nærmere 3.500 fattigere v/ kjøp av 2.

Xtremesystems.org 2x1GB/1x1GB OC Database

Hva slags OCZ-brikker var det? Hvorfor hadde du så høy spenning på de? :lol: (mine defaulter til 2.6, jeg dyttet dem opp til 2.7 når jeg klokket FSB til 219).

Dog uansett: du og denne ram-krigen :lol: hehe.. jeg er (hvis du ser bort ifra at moboet mitt skulle ta kvelden) strålende fornøyd med mine brikker. :offtopic:

OCZ 2-3-2-5 "Enhanced Latency". ligger vel rundt 2.600 for 2 hos netshop. Trodde det skulle være bra saker. Men neida. ustabile på 2.7v var de også v/ 217Mhz.

Ja.. samme brikkene som jeg har, men nå ligger de til pynt på skrivebordet (de er jo ganske dekorative da) inntil Netshop får ut fingern å gir meg et RMA-nr. Ser du kjører ørlitt granne slappere timings enn meg. Men uansett er ikke hastigheter under 220Mhz noe å rope hurra for. :cool: Har sikkert bare hatt litt uflaks. Bytter uansett prosessor i løpet av uka, så da ender jeg nok opp med å kjøre RAM på hastighet nær 200 uansett.

OCZEBDDRPC3500DualChannelPlatinumkit2x256.jpg <- pynte-RAM

Jepp! På 2-3-2-5 så nektet de plent å være med oppover på FSB'en... når jeg økte til cas 2.5 var de med på notene igjen. Testingen jeg gjorde ga meg ganske like resultater på [email protected] og [email protected] i form av responstid, men såklart bedre båndbredde (og da var jo cpu'en litt over 2.6ghz istedet for 2.4ghz :cool: ). Voltage var da 2.7.

Hvilken memory-test kjører du når du tester settingene dine?

Pleier først bare kjøre benchmark med enten SiSoft Sandra eller Everest (som har både latency og bandwidth tester) for å se at det ikke klikker og at hastigheten er grei.

Så setter jeg i gang med en Prime95 TortureTest for å teste stabilitet. La den stå å "godgjøre" seg en times tid. Prime95 egner seg også godt til å teste CPU-stabilitet også. Om du har dual core eller hyperthreading må en starte 2 instanser av Prime 95. De må ligge i hver sin katalog, og når de er startet, må man sette CPU-affinity i taskmanager.