Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
BeerBringer

Mistet gleden ved å spille.

Recommended Posts

Heisann.

Er ny her så bær over meg, men må bare blåse ut litt frustrasjon.

Etter å ha blitt en lykkelig eier av BF 2 og nytt skjermkort og minne så har jeg kost meg veldig med BF2.

Har hatt mange gode timer,

Bortsett fra de gangene jeg spiller på BF.no sine servere.

Warping, bungie, lag, kicket fra server før eg overhodet har kommet inn.

Blir skutt og drept og bytter lag for kvar gang, hmmm, teambalance er greit, men den virker litt overivrig her, ikke noe problem andre plasser.

Ping limit på 75!!! Hallo!!! Nok at du nyser det så bryter du, folk blei jo kicka inne på servern heile tida for det.

Har spillt en del på en norsk stor server, aldri problemer på den, hmmm.

Veit at noken av problema har vert diskutert før her, og at noen vil løse seg når EA kommer med en oppdatering, men trur nok det server-admins må skjerpe seg litt også.

BeerBringer

så ikke spill der da...det finnes 10000 vis av servere som du kan spille på....

Og det er ikke BF.NO sin feil, men EA/DICE som ikke kan å gjennomføre det de har begynnt på...

BF.NO har alt som trengs for gode server...men de prøver å fikse laggen ved å sette ned ping limiten, noe som funket etter min mening...

Så slutt å whine :(

Edit...glemte ordet IKKE i setningen "så ikke spill der da"

Støtter GoToS fullt og helt her, har ikke sett antydninger til lagg siden i ettermiddag før fixen, så pinglimit på 75 synes å ha løst den biten. Knall at autobalancen virker igjen. Den burde ikke vært nødvendig, men folk er folk.. :(

Warping, bungie, lag

Bugs i serverprogrammet. Patch er på vei. http://www.battlefield.no/forum/index.php?...ndpost&p=952546

kicket fra server før eg overhodet har kommet inn.

Javel? Snodig.

Blir skutt og drept og bytter lag for kvar gang, hmmm, teambalance er greit, men den virker litt overivrig her, ikke noe problem andre plasser.

Vår autobalance er hjemmesnekra. Potensielt er den langt bedre enn den som følger med spillet,

men den ble slått sammen i dag og inneholder nok et par bugs. En har nettopp blitt funnet, og

det vil bli fikset når serverne kræsjer/restarter neste gang.

Ping limit på 75!!! Hallo!!! Nok at du nyser det så bryter du, folk blei jo kicka inne på servern heile tida for det.

http://www.battlefield.no/forum/index.php?...ndpost&p=954024

Veit at noken av problema har vert diskutert før her, og at noen vil løse seg når EA kommer med en oppdatering, men trur nok det server-admins må skjerpe seg litt også.

Det høres ut som om du er en skikkelig ressurs på området som sikkert kan hjelpe oss inkompetente

slitere hos Battlefield.no med mye. Kom gjerne med konkrete forslag til hvordan ting egentlig bør

gjøres slik at vi kan forbedre oss.

Som først sagt, postet for å få blåse ut litt.

Men hadde ikke helt venta dei svara eg fikk.

En liten forklaring, kicket før eg kommer inn betyr som følger, laster spillet ferdig, kommer til skjermen hvor du velger våpen, pang ut med melding om exesive team killing.

Leste posten om pinglimit, grei nok grunn, men veit av erfaring at 75 i ping ikkje holder sjøl på norske brukere, sjøl i disse breibåndstider.

Anngående autobalance, oki, veit sjøl kor eg hylte TEAMS når eg spillte SOF eller FarCry, men å bli kicka fra sin egen squad, spes når du er i siget, det suger.

Burde absolutt mjukest opp litt,

Og til GoToS, ikke whiner jeg, og for min del så funket det ikke å sette ned pinglimiten, har spillt på BF sine servere både før og etterpå, same shit, different wrapping.

Anngående det andre, trur noken er litt hårsåre, men det får vere.

Ser ut som BF sine admins er kompetent nok, står no tross allt 7 servere pluss 4 demo servere oppe

Skal heller ikke legge meg oppi driftingen av BF sine servere, veit kor pes det er å drifte en server, har selv vert admin på en av Norges største SOF2 servere for en tid tilbake, men da under et annet nick.

Når dette er sagt, så er det ikke måten jeg ønsket å møte BF.no sine brukere for første gang, men som sagt før, frustrasjonen måtte ut.

Jeg kommer til å fortsette å spille på BF.no sine servere, bla anna pga ranking.

Jeg kommer til å bruke nicket mitt, så vil noen "ta" meg, kom og prøv.

Og jeg håper virkelig at alle problemene vil bli fiksa, både for min egen del, og for BF miljøet sin del.

BeerBringer

Både jeg og IronTurd ble kicket fra bf.no #5 i dag for "Excessive Teamkilling" uten å ha drept et eneste menneske. Jeg var inne i ca 1 minutt før jeg ble kicket. Dette skjedde hver gang jeg connectet serveren. Bf.no#5 er også forøvrig den eneste bf.no serveren uten lagg.

skjønner deg jeg...man blir villt irritert når man ikke kommer inn på favoritt servern sin...

En liten forklaring, kicket før eg kommer inn betyr som følger, laster spillet ferdig, kommer til skjermen hvor du velger våpen, pang ut med melding om exesive team killing.

Og dette er til alle som vet at de ikke har Teamkilla, men alikavell blir kicka...Det er samme beskjed uansett når du blir kicka, i dette tilfelle så gjelder det for høy ping til å komme inn på serveren, og dermed kommer den meldingen opp...

Og dette er til alle som vet at de ikke har Teamkilla, men alikavell blir kicka...Det er samme beskjed uansett når du blir kicka, i dette tilfelle så gjelder det for høy ping til å komme inn på serveren, og dermed kommer den meldingen opp...

954379[/snapback]

Greit nok, men når gamebrowseren viser 39 i ping for servern og du alikevel blir kicka i det sekundet du kommer inn?

BeerBringer

Edit, hmmm, :( quote?????? Argh :(

Edited by BeerBringer

En boks der grunnen for kicket oppgis å være enten Excessive teamkillng eller noe annet (husker ikke

i farta) kommer opp uansett hva du kickes for. Tipper kanskje du ble kicka for ping i dette tilfellet?

Hvis du sier hvilken server det var, samt hvilket nick du spiller med, så kan jeg kanskje få sjekka det.

Hvis det ikke var pingkick, så aner jeg ikke hva det kan ha vært.

Leste posten om pinglimit, grei nok grunn, men veit av erfaring at 75 i ping ikkje holder sjøl på norske brukere, sjøl i disse breibåndstider.

Enig i at det ikke er en ultimat løsning, men det er hakket bedre å tillate NESTEN alle nordmenn på

serverne enn å tillate alle europeere med ping lavere enn f.eks. 200.

Anngående autobalance, oki, veit sjøl kor eg hylte TEAMS når eg spillte SOF eller FarCry, men å bli kicka fra sin egen squad, spes når du er i siget, det suger.

Burde absolutt mjukest opp litt,

Hmm... litt av poenget med vår teambalancer er at squadmembers ikke skal byttes med mindre det

ikke finnes noen som ikke er squadmembers. Dette må det ses nærmere på. Som sagt: Snekra

sammen i dag, det kan (vil) være bugs.

Anngående det andre, trur noken er litt hårsåre, men det får vere.

Er ikke hårsår, men ser ingen grunn til å gi deg kos når jeg bruker en halv arbeidsdag på serverne

(i dag igjen) og får beskjed om å skjerpe meg.

Jeg kommer til å fortsette å spille på BF.no sine servere, bla anna pga ranking.

Høres bra ut - du er velkommen til det :(

Og jeg håper virkelig at alle problemene vil bli fiksa, både for min egen del, og for BF miljøet sin del.

Der er vi noen hundre som er enige med deg ja.

Hva slags internett har du da? Jeg har ADSL Basis (som er det laveste fra telenor) fra Telenor med 1000/200-linje, og jeg har konstant 17 i ping på bf.no sine servere.....

Hva er for høy ping da? Jeg hadde en stabil ping på ca 40. (Har chello 2048/512)

Artig at jeg ble kicket akkurat ett minutt etter connect hver gang. Er vel neppe tilfeldig.

Bingan: Grensa er satt til 75. Ser du noen melding om Punkbuster og/eller MD5SUM rett før eller etter

at du kickes?

Hva slags internett har du da? Jeg har ADSL Basis (som er det laveste fra telenor) fra Telenor med 1000/200-linje, og jeg har konstant 17 i ping på bf.no sine servere.....

954388[/snapback]

Har en 4000/600 linje fra Mimer, bruker som regel å ligge rundt 40-50 i ping med den, nesten uansett ka eg spiller på servere i Norge, Far-Cry er unnataket, der ligger eg på rundt 30.

Men pingen er ikkje problemet, har bra ping sjøl når det lagger.

Og får ikkje opp noen melding om for høg ping heller på noen server.

BeerBringer

QUOTE(BeerBringer @ 1 Jul 2005, 02:00)

En boks der grunnen for kicket oppgis å være enten Excessive teamkillng eller noe annet (husker ikke

i farta) kommer opp uansett hva du kickes for. Tipper kanskje du ble kicka for ping i dette tilfellet?

Hvis du sier hvilken server det var, samt hvilket nick du spiller med, så kan jeg kanskje få sjekka det.

Hvis det ikke var pingkick, så aner jeg ikke hva det kan ha vært.

Server 3 var det vel, like etter midnatt, nicket var BeerBringer

Og det med quoting får eg fremdeles ikke til, hmmmm :(:(

jaja, seint på natta

Edited by BeerBringer

[2005-07-01 02:31:41] PINGKICK: Player BeerBringer has exceeded the ping limit 1 time(s)
[2005-07-01 02:32:11] PINGKICK: Player BeerBringer has exceeded the ping limit 2 time(s)
[2005-07-01 02:32:41] PINGKICK: Player BeerBringer has exceeded the ping limit 3 time(s)
[2005-07-01 02:32:46] PINGKICK: Kicking player BeerBringer for high ping

Klokka er omlag 2 timer foran faktisk tid, så dette er en stund etter midnatt. Kan ikke stille på klokka

for da kræsjer serverne (nok en bug).

Ser også at du har blitt kicka for ping minst en gang til siden da.

Har en 4000/600 linje fra Mimer, bruker som regel å ligge rundt 40-50 i ping med den, nesten uansett ka eg spiller på servere i Norge, Far-Cry er unnataket, der ligger eg på rundt 30.

Men pingen er ikkje problemet, har bra ping sjøl når det lagger.

Og får ikkje opp noen melding om for høg ping heller på noen server.

Hmm... merkelig.

Jeg er faktisk litt overaska over hvor lav ping jeg har, med tanke på hvordan internett jeg. På GIS sin server i sta hadde jeg 10....

Spennendes og se om jeg får spilt da, iom linja mi er ok nok men har noen stygge laggspikes som ingame browseren pinger til 300+ i 1ms :(

Enig i at det ikke er en ultimat løsning, men det er hakket bedre å tillate NESTEN alle nordmenn på

serverne enn å tillate alle europeere med ping lavere enn f.eks. 200.

Bare et spørsmål: Er det mulig å ha noe server-filter (på server, altså) som kun slipper inn *.no-domener? Evt en liste over domener (ISP'er) som kan connect'e.

Noe av min grunn for å velge bf.no-servere er selvsagt at det er nordmenn/norske servere :(

Angående teamkill greia, spilte med Bingham i går(natt), Alle som ble kicka ble kicket PGA ping limit sto det, men det sto ingenting om det når bingan ble kicket, bare at han ble disconnected.

så ikke spill der da...det finnes 10000 vis av servere som du kan spille på....

Og det er ikke BF.NO sin feil, men EA/DICE som ikke kan å gjennomføre det de har begynnt på...

BF.NO har alt som trengs for gode server...men de prøver å fikse laggen ved å sette ned ping limiten, noe som funket etter min mening...

Så slutt å whine tongue.png

Edit...glemte ordet IKKE i setningen "så ikke spill der da"

954329[/snapback]

De aller fleste ranka serverene er stort sett ganske fulle,og man må jo for det meste slåss for å få 1 jævla plass...

De aller fleste ranka serverene er stort sett ganske fulle,og man må jo for det meste slåss for å få 1 jævla plass...

954886[/snapback]

Mulig det ikke er en enkel sak, men hva med å lage noen members-only for BF.no-brukere?

Catch-gamer kjører det på noen av sine CS-servere. Er det noe vi kanskje også burde få til?

Sign in to follow this  

• Create New...