Sign in to follow this  
Raffen

NVIDIA GeForce 7800 GTX

Recommended Posts

Hmm, hvorfor skal du kjøpe den musa? Den står liksom ikke i stil med resten av utstyret. Er det ikke bedre å kjøpe Logitech 518 eller en Razor mus? Når du først skal bruke så mye penger så er det for dumt å ikke bruke 200 til på ei mus!!

947593[/snapback]

Ja jeg er litt dum også da =)

Nei seriøst så har jeg fått nok pepper for musvalg, og mulig jeg kunne valgt en bedre mus- men jeg valgte den .. akkurat den, var absolutt ikke på jakt etter den raskeste eller feteste. Bare en enkel billig en. =) Men forstår at det finnes langt fetere møss.

Det finnes også fetere møssmatte, tastatur og kabinett enn det jeg pr dags dato har. Men jeg gidder ikke bruke spenn på det nå. Bytter mus pga defekt den jeg har, vel teipet ihvertfall.

Men skriver ned dine anbefalinger, så får jeg ta det neste lønning =D :D

Hmm, hvorfor skal du kjøpe den musa? Den står liksom ikke i stil med resten av utstyret. Er det ikke bedre å kjøpe Logitech 518 eller en Razor mus? Når du først skal bruke så mye penger så er det for dumt å ikke bruke 200 til på ei mus!!

947593[/snapback]

Ja jeg er litt dum også da =)

Nei seriøst så har jeg fått nok pepper for musvalg, og mulig jeg kunne valgt en bedre mus- men jeg valgte den .. akkurat den, var absolutt ikke på jakt etter den raskeste eller feteste. Bare en enkel billig en. =) Men forstår at det finnes langt fetere møss.

Det finnes også fetere møssmatte, tastatur og kabinett enn det jeg pr dags dato har. Men jeg gidder ikke bruke spenn på det nå. Bytter mus pga defekt den jeg har, vel teipet ihvertfall.

Men skriver ned dine anbefalinger, så får jeg ta det neste lønning =D :D

947848[/snapback]

Så de som kommer på besøk til deg og ser den lille ungmusa og det gamle kabinettet, kommer bare til å flire av deg og den "utdaterte" maskina di.

Helt til de pisser på seg når du viser dem et spill :wave:

KJøpt ny maskin, hovedsaklig fra netshop, og dagen etter status var "levert",

så kom den reklaesaken med 7 dager igjen til lanseringa av 7800.

Så i dag sendte jeg 2x 6800 tilbake til netshop, og kjøper foreløpig 1, 7800 i stedet..

gleder meg :D

Det ser ut som ati sitt svar lar vente på seg. Det er litt synd ettersom deres kort er ventet å være betydelig raskere enn 7800gtx. Vi får håpe de klarer å raske sammen noen kort før det runder over til 2006. :D

Kilde: http://www.anandtech.com/news/shownews.aspx?i=24461

Nei altså, når jeg først skal oppgradere så oppgraderer jeg til noe av det beste.

Om jeg bruker 3,4,5 eller 6 lapper på et grafikk-kort spiller egentlig ikke så mye rolle.

Men et av disse kortene til 20lapper hadde jeg aldri gått for.

Jeg hadde opprinnelig satt opp et x850xt på lista, men måtte endre til 7800GTX som støtter HD.

Jeg skal sef klokke det som går å klokkes i maskinen min, til den grad det lar seg gjøre - sundt!

iom at jeg nettopp kjøpte meg en stor HD LCD TV med DVI så ville jeg ha max grafikk, derfor ville jeg ha et bra gfx kort.

Dette er ting jeg kan ta meg råd til nå, men minnene om en fattig student er fortsatt i bakhodet.

947464[/snapback]

Så lenge du kan plugge DVI inn i TVn din, så har du jo automagisk HDTV støtte, alle nyere skjermkort klarer fint å levere 1920x1080i oppløsning på DVI :D Bare så synd at man ikke har noe originalt medie (DVD = 720x576 f.eks) som er like bra som disse oppløsningene.

Edit: Skjermkort il 20.lapper er ikke noe å satse på for oss gamers. Faktisk gir de ikke så bra ytelse i spill som 7800/6800/x850 osv.. Men driver du med AutoCad og 3Dstudio er det gull verd :D

Dette kortet frister mye men jeg må skifte hovedkort, cpu og mye annet siden det hovedkortet jeg har lyst på med pci express er på ett helt annet socket. SÅ må bytte CPU i samme slengen...grøss . Det gidder jeg ikke når jeg sitter med en 3.0 ghz.

Hvis noen vil kjøpe en 3.0 ghz PC800 processor så let me know tongue.png Skal gi deg en veldig god pris. Socket 478 btw

Egentlig tullball av meg å hele tatt tenke på dette kortet da jeg sitter med 6800 GT fra før av men... det er lille nvidia djevelen inni meg som kaller !

martyrium want socket 478cpu :D

Med det oppsettet der ser du ganske rik ut allerede :(

947476[/snapback]

bare 1 gig minne?

når du legger i så mye i en pc så kan du hvertfall kjøpe 2!!!

Har bestilt ett slikt kort jeg :(