Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Martyrium

polycount

Recommended Posts

driver og jobber med en rimelig high poly m16 aktig gun nå, tenkte og bruke den i mod om kansje ett år eller noe, regner med modellen kommer på ca 25 000 polys

er det realistisk at vi vil kunne ha spill som drar 25 000 polys om et år, eller vil det ta lengre eller kortere tid?

En annen ting jeg lurer på er om noen kunne tenke seg og skinne denne gunnen når den er ferdig?

Med dagens teknologi så er det Langt i fra realisisk at en modell har så mange polygons.

Pcer har (med dagens kjente teknologi) Lang Langt fra mulighet til å rendre "bilder" med så mange poly's (og effecter)..

du må også tenke på at på et spill så er det jo 80 fps f.eks og prøv å fyr opp 3d proget ditt og ta et flott render med la os si 2000 polygons det tar et par minutter...

og det er bare 1 bilde av de 80 som vises i sekundet..

men på en annen side så er spille motorene optimalisert ENDEL "bedre"..

men kanskje den nye SUPER serveren som består av et helt hus kan klare et par fps (visst man regner med effecter også på spillet som er i klasse med polygon tallet)

visst jeg sku tippe ville det minst gå 5 år før en hjemmepc kan klare det i en spillemotor :tafse:

og spørsmål nr 2.

nei takk..

ps: mine "tanker" ovanfår kan være HELT feil...

men uansett så er 25 tusen for 1! medium modell en GOD del fram i tid :cry:

hey, det er ikke medium modell, det er såpass realistisk at med et pent skin og en god render kan man tro modellen er ekte :tafse:

ialfall vet jeg det er motorer som fint klarer 7500 polygoner i dag, og på spillmodding hørte jeg noe snakk om 25 000 motorer snart

jeg vet iaff at jeg kan lage normal maps for og få fram effekten

har bare lagd bakerste del av stocken

om du vil se kan jeg jo vise deg noe av det siste jeg har laget, to våpenmodeller på rundt 2000 polys hver:

Spoiler

har bare lagd bakerste del av stocken

om du vil se kan jeg jo vise deg noe av det siste jeg har laget, to våpenmodeller på rundt 2000 polys hver:

Spoiler

942097[/snapback]

jeg ser bare rare tegn når jeg trykker på linken...

har du en directe link?