Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Siberian

Sette opp server

Recommended Posts

Jeg og noen andre vurderer å sette opp vår egen spill-server, men er egentlig ganske grønne på emnet som omhandler serverleie o.l. Hvis noen kunne gitt meg en slags teskje-beskrivelse av hva en skal gjøre for å sette opp f.eks. en BF2 eller en CoD server fra idé til serveren er oppe å går hadde det vært konge...husk, teskje!

Er selvsagt også litt spent på hva slikt bruker å koste. Har sett litt på nettet, og tror cirka jeg vet hvor skiktet ligger, men er usikker. Til slutt er det sikkert slik at noen er bedre å leie hos enn andre, hvis noen har gode anbefalinger tas disse imot med takk!

På forhånd takk! :tafse:

ok, la meg forklare da:

dette kjøper du:

*Heftig pc, mye ram, rask prosessor, gjerne dobbelkjerne, eller firedobbel (cuatro, sant?)

*rask linje, 10mbits symetrisk linje er minimum, helst raskere....

dette trenger du:

*serverprogram

*spillet du skal kjøre serv for

dette gjør du:

*åpner portene i routeren din/netttilkoblingen din

*setter i gang serven

*tester at det funker, og sender en pm til kybber om at vi har en server til under bf.no :tafse:

Føler vel egentlig at dette var alt annet enn teskje og bar litt for mye preg av at "jeg kan mye mer enn deg...", men...

La oss snakke om serverleien først, ulike bedrifter å leie hos, yes? Hva skal man se etter her? Hva er bra tilbud, hva er et dårlig?

det er egentlig ikke noe vits og ta det mer med teskje, var ikke ment å være overlegen heller :tafse:

om du skal bygge serv selv har jeg fått intrykk av at rask linje, bra nettverkskort, mye og rask ram, raske og helst flere cpuer og gjerne sata hder...

om du skal leie burde du leie en server i skandinavia fordi det gir mye bedre ping, du skal se etter om hardwaren på serveren er god, og hvor gode muligheter du har for og kontrollere serveren fra din pc ' />

10mbit og oppover er bra hastighet, 100mbits og oppover er vel det beste for spillservere p

vet ikke om spesielle firmaer, men jeg mener og huske at gandhi eller spacebase jobbet med noe av det?

spillservere trenger stort sett ikkje meir enn 1mbit og det held til 10 UT2004 servere minst

du trenger 10mbit helst for og kjøre bra uten lagg....

Skal alltids finne en server med god nok hardware, men det jeg sliter mest med er egentlig å finne gode norske sider på samme nivå som denne tyske "www.4netplayers.de" Enten er det jeg som ikke leter på de riktige stedene, eller så er det noe annet rart...noen som vet om slike norske sider? Jeg har flere svenske alternativ - som gir flott ping - men det skulle da ikke være vanskelig å finne en norsk...eller?

10mb's er litt drøy..

4 mb's holder for servere opp til 32 players(ca) og 8 til 64 players(visst spillet støtter det).

kanskje med bf2 med voice og bf recorder og alt må du har 10mb's for 64....

og nå tenker jeg på upload speeden..av download så trenger du bare halvparten av uploaden ca..

det er egentlig ikke noe vits og ta det mer med teskje, var ikke ment å være overlegen heller :D

om du skal bygge serv selv har jeg fått intrykk av at rask linje, bra nettverkskort, mye og rask ram, raske og helst flere cpuer og gjerne sata hder...

om du skal leie burde du leie en server i skandinavia fordi det gir mye bedre ping, du skal se etter om hardwaren på serveren er god, og hvor gode muligheter du har for og kontrollere serveren fra din pc ' />

10mbit og oppover er bra hastighet, 100mbits og oppover er vel det beste for spillservere p

vet ikke om spesielle firmaer, men jeg mener og huske at gandhi eller spacebase jobbet med noe av det?

941905[/snapback]

100 mb og oppover faktisk!

det er egentlig ikke noe vits og ta det mer med teskje, var ikke ment å være overlegen heller :D

941905[/snapback]

100 mb og oppover faktisk!

945578[/snapback]

Ja? Trodde du 100mbits var det raskeste?

for og si det sånn, kjenner en del som har kjørt cs servere, og det gikk ikke glatt med 10mbits

så hvorfor ikke slå til med 100mbits (og oppover :D ) og sette opp en liten serverpark?

jeg ville iaff kjørt på 20mbits...