Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Kybber

Vi har endelig BF2-servere!

Recommended Posts

Da har vi to stk. 16-spillers servere med lite kart - se oppdatert liste i første post i tråden :)
Hmm... hvem sa at Battlefield.no ikke hørte på sine medlemmer tongue.png

Heldigvis er dette ikke det samme spillet som BFV. Grafikken ligner, men gameplayet er (gudskjelov) helt annerledes.

Du finner vel ut av det, Christian. Jeg har samma problem på Snorres PC, men den har et GeForce3 kort, så det er kanskje ikke så rart.

935313[/snapback]

Bare angrer på at jeg gikk øko-ruten og kjøpte AMD64 med AGP og ikke PCIe... :) Tror det er der problemet ligger, PCen er jo suveren ellers, men etter hva jeg kan se av whine rundtom på nett er det AGP+6600gt som er problet... :tafse:

syns neste baserape skal være lov jeg. de flya spawner jo 30 sek etter på lika vel. og artillery tar jo lengere tid tror jeg. så hvis en commander tar ut flya.. pga av at de foreks har en uber pilot.. så er jo dette et taktisk valg.. mens igjen arty er viktig ellers i spillet for å ta ut baser før man rykker inn.. så det blir liksom et stategisk valg... tror jeg :)

time will show !

I morra er jeg ferdig med eksamen og alt dritet som måtte følge med skole

og da skal jeg game så mye på bf.no at rammen min går til helvete :)

Og en annen liten ting: har dere nattevakter på bf.no? Altså, folk sitter opp til

kl 4 om natten bare for å sette opp servere og poste en nyhet?

Det kunne vel ha ventet 3 timer, ærlig talt tongue.png Take a brake!

Det kunne vel ha ventet 3 timer, ærlig talt ' /> Take a brake!
Pfffft... kan ikke ligge på latsiden om man skal være norges mest tøsete community! p

....sier jeg som sov min søteste søvn mens Kybber konfet servere for harde livet *host*, :) @ Kybber

:tafse::)

Det var så hemningsløst mye aktivitet på Icculus mailinglista og diverse forum i forbindelse med EA

sin avgjørelse om å stenge ned modda servere, at jeg var våken likevel. Hadde liksom planer om å

legge meg da det plutselig kom melding om at fila var tilgjengelig. Og hva gjør vi ikke for medlemmene

av BF.no? wub.png

Small maps er forresten vanvittig gøy for oss som liker "urban combat style" (og som stundom trenger en pause fra storkrigen med sine intense radiomeldinger og luftangrep). Men det kunne kanskje vært noen flere slotter på en av de serverne? Gleder meg uansett til å kunne spille dette på en bf.no-server.

At tidsbegrensningen er tilbake er litt kjipt, men det gjør ingenting at våpen låses igjen, meningen var jo at man skulle få tilgang til de på ærlig måte.

Litt smådramatisk:

The activities of the obviously active hacking community reinforce our decision to not release the Ranked server publicly with the final product.

Som i hva da? 20 slotter? 24 slotter? og på hvor store maps? :)

Kom med forslag folkens, vi er "nybegynnere" på BF2 vi også biggrin.png

Skal dere ikke fjerne timelimit :)?
Da er vel BF.no sine servere med timelimit og uten "unlockable weapons"  ' />

Men det er vel kanskje greit å følge reglene, slik at man ikke får EA på nakken divJa, det er jo ikke bare at du får dem på nakken, men de banner IP'en til serveren din i en måned... så sånn sett har vi ikke noe annet valg enn å følge EA's offisielle policy på dette :tafse:

Som i hva da?  20 slotter?  24 slotter?  og på hvor store maps?  :)

Kom med forslag folkens, vi er "nybegynnere" på BF2 vi også biggrin.png

935497[/snapback]

Nja, er nybegynner selv, men mener det minste kartet tåler flere enn 16 spillere. Det er fire poster å slåss om og da blir man lett litt spredt, for å få nok folk til en squad eller to trengs litt folk, et par og tjue? Men vi får prøve, kanskje 16 funker bra. Finner forresten bare #1 og#7 i den håpløse ingame-browseren (og sistnevnte var ikke det minste kartet).

Som i hva da?  20 slotter?  24 slotter?  og på hvor store maps?  :)

Kom med forslag folkens, vi er "nybegynnere" på BF2 vi også ' />

935497[/snapback]

Nja, er nybegynner selv, men mener det minste kartet tåler flere enn 16 spillere. Det er fire poster å slåss om og da blir man lett litt spredt, for å få nok folk til en squad eller to trengs litt folk, et par og tjue? Men vi får prøve, kanskje 16 funker bra. Finner forresten bare #1 og#7 i den håpløse ingame-browseren (og sistnevnte var ikke det minste kartet).

935511[/snapback]

20-24 spillere på 16 player maps kan bli gøy :tafse:

Finner forresten bare #1 og#7 i den håpløse ingame-browseren (og sistnevnte var ikke det minste kartet).

935511[/snapback]

Kjipt det der - det skal ikke være noen grunn til at de ikke vises. Men IP og port står både i 1. posten

i denne tråden, samt i venstre kolonne på forsida, så du kan skrive inn direkte.

Var ikke #7 med det minste kartet? Slik ser det ut fra serversida:

Battlefield II Dedicated Server v1.0.2446.12(IA-32)
"Battlefield.no BF2#7 Demo 16"           Average FPS:  34 [d:0, o:9]
IP: 213.167.111.38 Port: 16568           Map: gulf_of_oman
Game mode: gpm_cq/16                     Mod: bf2
Players: 1/16 (0 connecting)             Round: 1/3          Status: [playing]

gpm_cq/16 indikerer at det er 16-spillers versjonen som skal kjøre. Hvis så ikke er tilfelle, så må det

"hackes" på et vis for å få til 16-spillers kart, og da sliter vi med EA igjen...

Noen som kan bekrefte/avkrefte at det er 16-spillers kart på #5 og #7? Jeg har ikke BF2 tilgjengelig

her.

arg dette var kjipt. Greier kun å finne en server ingame og den var full(på demoen er det jo umulig å refreshe flere ganger uten at den klikker). Og på forsiden kan jeg ikke se hvor mange spillere som er på de forskjellige serveren. Det står bare Players: off. Testet først server 1 og der var det jo un 4 stykker og det kommer sikkert ikke så mange flere siden den ikke finnes ingame. Er jævlig kjipt hvis jeg må innom alle serverene for å se hvor det er folk :)

Er det jeg som tar helt feil, trodde de minste mapsene var laget for 16vs16 jeg?

Edit: Blæ, de er vel for 8vs8 når jeg tenker etter. .p

Var ikke #7 med det minste kartet? Slik ser det ut fra serversida:

Ah, selvfølgelig! Vi hadde jo en #7 fra før av. Den får vi ikke stengt av før enn i ettermiddag, så per

akkurat nå kjøres to stk. #7.

Men det er da utrolig plagsomt at serverne ikke blir synlige ingame! Vet at EA har hatt diverse problemer

med browseren - det kan være det som er årsaken.

Skal fikse en mellomløsning slik at det kan ses hvor mange som er online hvor i løpet av de neste ti

minuttene. Poster snart igjen :)

arg dette var kjipt. Greier kun å finne en server ingame og den var full(på demoen er det jo umulig å refreshe flere ganger uten at den klikker). Og på forsiden kan jeg ikke se hvor mange spillere som er på de forskjellige serveren. Det står bare Players: off. Testet først server 1 og der var det jo un 4 stykker og det kommer sikkert ikke så mange flere siden den ikke finnes ingame. Er jævlig kjipt hvis jeg må innom alle serverene for å se hvor det er folk :)

935591[/snapback]

he he he tenk å mange ganger du kunne skrivd inn ip istede for å skrivd denne posten .lol smile.png

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...