Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Nforgiven

Office only

Recommended Posts

Skal prøve å huske på det der til neste gang jeg er i en krangel og det er mat i nærheten

tollvesenet har egen site der du fyller inn hk, vekt, årstall, sylindervolum etc, så får du ut pris.. du vil bli sjokkert btw

87 346,00

sjokert, som i billig regner jeg med?

hvor mye kan jeg plusse på her? alltid litt mer enn man regner med har jeg hørt. også står det:

tilleg:

* Avgift for klimagassen i aircondition/klimaanlegg (252,- pr. kg eks mva)

* Årsavgift for kjøretøyet

* Gebyr til trafikkstasjonene (se www.vegvesen.no)

hvilke verdier bruker du?

får:

Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:

Avgift for egenvekt: 78 217,50 - vekt 1520 kg

Avgift for motoreffekt: 66 162,25 - 170 hester

Avgift for Co2: 106 099,00 - 230 g pr km

Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 250 478,75

Bruksfradrag (70%): -175 335,13

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 76 444,00

MVA: 15 000,00

Engangsavgift + MVA: 91 444,00

Når du da plusser på prisen på 60.000 kr for bilen pluss at du skal frakte den fra tyskland pluss årsavgift og småspikk, så kommer du på rundt 160.000 kroner. Da lurer jeg på hva som er galt med denne:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Så nei, sjokkerende dyrt. Potetlandet norge vil heller at alle under 30 skal kjøre rundt i livsfarlige vrakpantobjekter uten sikkerhetutstyr, det er jo så fint for miljøet.. eller.. nei.

:lol: SV

hehe, tydlig at jeg ikke leste nok på tollvesen siden.. trodde det tallet som kom opp var det tallet som gjaldt for alt inkl bilen..

du er ikke alene om å ha tenkt at biler er billig i utlandet.. inkludert venstresiden i norge som kjapt fikset biffen så vi ikke skal kjøpe biler. Biler er farlig for de forurenser....

når det er sagt så fatter jeg ikke hva du skal med 170hesters bmw, alle burde bli tvunget til å kjøre prius første 2 årene man har lappen, bare så man lærer respekt for trafikk og farer FØR man tuter inn femtegiret og tror man er helt på veien.

vet egentlig ikke.. men har fått for meg at en 520 er treig og kjedelig:P noe den helt sikkert ikke er, hehe.. Ender nok opp med en 520, da den er billigere å kjøpe og ikke minst bensin osv..

Alt for mange får lappen i dette landet. Ironisk at jeg skal være den som sier det, jeg hadde faktisk ikke hatt nubbesjans til å klare en oppkjøring i dag.

Er det nå jeg skal skremme livskitten av alle her og si at for meg, som bor i Sverige, koster det 1600,- og importere en bil innen EU ! :lol:

Alt for mange får lappen i dette landet. Ironisk at jeg skal være den som sier det, jeg hadde faktisk ikke hatt nubbesjans til å klare en oppkjøring i dag.

Haha, fikk beskjed med kjørelæreren min da jeg hadde kjøretimer at vist det kom en taxi i et kryss elns, så var det bare å ta det med ro ^^

du er ikke alene om å ha tenkt at biler er billig i utlandet.. inkludert venstresiden i norge som kjapt fikset biffen så vi ikke skal kjøpe biler. Biler er farlig for de forurenser....

Du høres mer og mer ut som Mastipal for hvert innlegg du skriver.

du KAN ikke ha fulgt med på generellt forum de siste ukene :lol:

men er ikke i tvil om hvor jeg står i miljøsaken, utslippene må ned, men logikken om at nye biler skal være svindyre når gamle biler forurenser mye mer, og man i tillegg må ta inn det faktum at 80% av bilulykker med tap av menneskeliv kunne vært unngått hvis billistene hadde hatt råd til en bil med abs-bremser og airbags. så er jeg fryktelig skeptisk. Et av SV sine gasskraftverk står for mer forurensing enn halve norges bilpark alene, og imens sitter vi her med europas fjerde eldste bilpark og lurer på hvorfor ungdom kjører seg ihjel. Skattelegg biler med høyt co2utslipp, skattelegg forurensende bedrifter og anlegg, men ta nå ikke med alle andre i tillegg.

Jeg blir så mektig irritert på grunn av alt det maset om biler som må være mest mulig miljøvennlig uansett om de blir svindyre og har dårligere ytelse, fordi ellers dør den stakkars isbjørnen vi så på plakaten igår og det eneste som venter oss er verdens undergang. Selvfølgelig er jeg 100% for teknologisk fremgang, men dette begynner å bli absurd.

Jeg ville heller at vi konsentrerte oss mye mer på å forbedre kollektivtransport som tog og buss, fordi det er noe vi virkelig kan tjene godt på både med tanke på miljø og penger. Transportselkapene burde få skattelettelse(eller enda mer om de får det allerede) hvis de innfører f.eks mer miljøvennlige transportkjøretøy.

MEN, det jeg forstår ikke er at vi her i "vesten" får full panikk og begrenser industrien vår såpass mye for å så få ned CO2 kvoten til det som er "inn" akkuratt da og følger blindt det "green peace" folkene sier... Jeg ville heller ha sett de pengene blitt brukt for å så hjelpe/tvinge land som Kina, USA og India mm. som ærlig talt driter i miljøet for å så bli mer miljøvennlige. Norges forurensning er en dråpe i havet i forhold, men Norge er faktisk i en posisjon til å oppnå noe på den fronten...

P.s

Det å ha så astronomisk engangsavgift på bil i tillegg til 25% mva er helt idiotisk. Vi burde ha høyere vraktpant og fjerne engansavgiften...

Noen som vet om man får kjøpt skids enda?

Jeg har søkt litt rundt men finner ingenting, og den gamle trofaste logitech musa mi trenger det, desperat:P

Forresten hyggelig å se at dere holder koken:)