Sign in to follow this  
Kvasimongo

Yeye, post bilde av ditt fremkomstmiddel.

Recommended Posts

:blink:

Etter anskaffelse av hund, måtte jeg bite i det sure eplet og skaffe stasjonsvogn.

Ble dog ikke SÅ ille når jeg endte opp med denne:

721953505844.jpg

Absolutt ALT utstyr og 210 HK / 480 Nm.

Kanonfornøyd :blink:

Chip'et 525 da eller? Får liksom ikke de tallene til å stemme med noen modeller :blink:

Fin bil, har en sort 525d 08 mod, sedan, er meget fornøyd. Eneste jeg mangler er vel night vision, uten at det har vært noe savn :blink:

Har du papirene i orden da? :blink: Jeg lekte med tanken selv, men syns ikke det er verdt risikoen, dessuten funker de 197 jeg har helt fint :blink:

Årsmodellen der har opprinnelig 177, så det var litt mer å tjene på det.

Og SELVSAGT er papirene i orden :blink:

Fint og ha noe flott og se på mens man venter på naf

Bedre med noe som går bra, er morsomt å kjøre og ikke minst er noe annet enn alle disse jævla stygge fargeløse stasjonsvognene som triller rundt her i landet. Og bank i bordet har jeg ikke hatt et eneste problem med å eie Alfa :blink: Vel, rent bortsett fra problemer med fordommer fra ignorante bileiere som kjører diesel stasjonsvogner.

Maks newtonmeter betyr jo ingenting med mindre du oppgir i hvilket o/min område dette gjelder!

Maks newtonmeter betyr jo ingenting med mindre du oppgir i hvilket o/min område dette gjelder!

Det betyr jo ikke ingenting, da, så lenge vi går ut fra at det er på et turtall som det faktisk er mulig å dra bilen opp i :blink:

Lakkforsegling er bare juks og fanteri spør du meg. Er du virkelig tøff går du for sort matt foliering av bilen :blink:

Njah, greia er at det er sinnsykt mye pes å holde den fin, jeg gidder ikke å vokse den annenhver måned for å si det slik.. DITEC er dritbra, og gjør det enklere å vaske bilen.. Masse fordeler

Slik det er nå, må jeg bruke avfetting for å få bilen ren, og avfettinga tærer sinnsykt på voksen.. DITEC overflaten tåler fint avfetting..

Skal til med behandling på bilen selv i dag, etter grundig vask i går.

Blir Duragloss 101 + 111, og så et lag med swisswax shield. Når det gjelder hvor mye avfetting tærer på beskyttelsen gjennom vinteren, så håper jeg fortynnet Surfex HD skal være et bra kompromiss.

navernde.jpg

Gobilen, 96 modell. Kosta meg 3000 kr av en narkis som måtte ha penger raskt. Bytta hjullager, fjærer osv og sjobing så var den EU godkjent i 2 år også. Er dog noe rust og slikt, men faen, 3000kr da gitt!

navernde.jpg

Gobilen, 96 modell. Kosta meg 3000 kr av en narkis som måtte ha penger raskt. Bytta hjullager, fjærer osv og sjobing så var den EU godkjent i 2 år også. Er dog noe rust og slikt, men faen, 3000kr da gitt!

Han har sikkert tatt vare på reservenøkkelen og kommer og henter den om natten. Sjette gangen han selger bilen :blink:

Det betyr jo ikke ingenting, da, så lenge vi går ut fra at det er på et turtall som det faktisk er mulig å dra bilen opp i :blink:

Momentkurven har veldig mye å si faktisk, for hvor sprek bilen føles.

Men det spiller selvsagt ikke så stor rolle når man bare ligger og cruiser på motorveien.

Hvor mye koster en slik behandling da?

I forhold til Ditec som vel koster 6000 pluss oppfrisking en gang i blandt så koster det ikke all verden:

http://www.blankbil.no/ds_product_info.php...;products_id=93

http://www.blankbil.no/ds_product_info.php...;products_id=95

Hver av de flaskene burde rekke sånn ca til to biler.

Voksen koster et flak, men en boks rekker til minst 4-5 lag på en stasjonsvogn vil jeg tro:

http://www.blankbil.no/ds_product_info.php...products_id=644

I anledning første kid på vei i august fant jeg det omsider verd pengene å oppgradere fra den gamle skrotcorollaen, så da ble det en stasjonsvogn på meg og. .p Huff.

Når det gjaldt bilvalg for meg, så var det egentlig ikke noen tvil, måtte bli en avensis (Kunne blitt Lexus om jeg var rik). For meg er bilen ingenting mer enn et tragisk skattebelagt fremkomstmiddel, så da sjekket jeg bare hva som var volummodellen til Jæger, og gikk for den: Avensis Advance Navitech+ 2.0

Her er jeg midt i dagens bilpleie, DG 101 og 111 er kommet på, nå skal den herde et døgn før jeg legger voks. Felgene har fått seg et par lag med Swissvax Autobahn.

5981250187d6f5368956b.jpg

5981746848c3df775245b.jpg

*Bilder av bil og info om bilprodukter

Det var mildt sagt en blank bil! Spørs om jeg ikke må investere i et litt tender love and care for vogna mi, jeg også :blink:

Flapjack: 540i altså? Beveger seg vel helt greit den der tenker jeg!

de gamle 540-ene er herlige hvis motoren får litt kjærlighet, alltid like morro å se blårøyken tute ut av pottene og rumpa nesten deise i bakken når man gis gass i en sånn :blink:

ellers må jeg bare si, masti sin 335 er noe av det morsommere man kan kjøre på vei.