Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Kvasimongo

Yeye, post bilde av ditt fremkomstmiddel.

Recommended Posts

1jgtM9.jpg

Litt mer hester en den gamle ATV'n :tafse:

Den er ikke EU godkjent enda pga litt rust i motor rommet (Fikser det sjæl på en time sikkert, har ikke lappen før om halvannen måned uansett så) så jeg fikk sattan så mye bil for penga :D Ga 5k og den går som ei kule, 116 hest, har ikke kjørt fortere en 140 med den. Men det er ikke mer en 3000 RPM i femte giret :D

Edited by brisi1nor

Hva er det med folk som styler og råner rundt i gamle 240/740 ellervafan? Hadde ikke turt å ferdes rundt i en sånn :D

Vel hvorfor ikke?

Kan quote fra "Mend i gamle bilder"

"Jeg kør ikke volvo"

"Vorfor ikke, det er jo laget av pansret stål"

Jeg mener krasjer du så er det ikke du som kjenner det men den du treffer.

Herjing-med-Ford-048.jpg

RIP Ford Orion

Den trofaste hingsten til Geir Jonny.

Du klarte det meste.

Men en uphill og to.

Nei da ville du ikke mere.

Rest in peace.

Vel hvorfor ikke?

Kan quote fra "Mend i gamle bilder"

"Jeg kør ikke volvo"

"Vorfor ikke, det er jo laget av pansret stål"

Jeg mener krasjer du så er det ikke du som kjenner det men den du treffer.

I call BS!

En Volvo 240/740 eller whatever av den gamle Volvo skooolen er ikke spesiellt trygg og krasje i egentlig. Da bilen er såpass stivt bygget at all kinetisk energi vil forplante seg til deg ved en krasj. Om Volvo 240 hadde "løst" det på tidlig 80-tall hvorfor bygges ikke alle biler slik?

Det er fordi biler skal absorbere eventuelle krasjer, og ikke vidreformidle energien rett inn i din kropp som sitter bak rattet..

Bare fordi det er livsfarlig å bli truffet av en volvo betyr ikke at det er trygt å sitte inni den når kollisjonen inntreffer.

Må si meg enig med disse 2 siste her.

Derimot så er Volvo 240 o.l modeller et vidundervrak. Altså, alt kan fikses med gaffateip.

Hva er det med folk som styler og råner rundt i gamle 240/740 ellervafan? Hadde ikke turt å ferdes rundt i en sånn :D

Harry vettu :tafse: Bakhjulstrekk er jo også en veldig pluss, og siden bmw og mercer går under pakkis tralle er jo volvo 240/740/940 perfekte biler. Elsker min volvo jeg :D

Nakken rykker veldig fort om du krasjer i en volvo. Men du kan jaffal kjøre den videre etterpå. Når jeg kjører på mopeden/firehjuleren min vil heller jeg ta støyten en at 4hjulingen skal ta den, for den koster penger og vis en fot eller to rykker så er det fort fiksa og får jo fri fra jobb og skole ei stund vettu :D

Edited by brisi1nor

Soting av frontlykter?

Et typisk Rånegolf / Audiråner fenomen. Ikke glem soting av andre lykter, samt sort matt lakkering av bilmerket av grillen. De mest 133t-VAG-rånerne fjerner det som regel bare og stapper inn en fæl Kamei-grill eller noe lignende.

Mazda 6 2.0 Exclusive 141hk automat skinn 2004

95_-1680154306.jpg

95_-541989449.jpg

95_906811835.jpg

95_-1697121930.jpg

Den beste bilen i verden for mitt bruk; stasjonsvogn, skinnseter, automat, littegrann hester, relativt billig og meget gode kjøreegenskaper. Anbefales sterkt til alle småbarnsfedre.

Her er bruksbilen min som er en 92 mod BMW E34 520iA dvs 2 liters rekkesekser med automat og 150HK

56132097599955108573455.jpg

"Morrobilen" min som er også en BMW E34. Blir bygget om til 3l v8 med kompressor. Har kjøpt inn alt utenom girkasse og sperrediff (er et skikkelig bygg som skal kjøres med datasprut og E85. Målet er 400-500 HK på bakhjulene)

dsc0076ud.jpg

EDIT:

Før noen kommenterer det så skal ikke "morrobilen" min på veien etter ombyggingen. Den skal være en banebil med bur og hele pakka.

Er ikke no galt å si om gamle volvo'r. :lol:

Men tro meg Brisi1nor. Etter en liten stund med de 116 hestene, så er ikke det så spennende.

Kjørte gamle volvo'n min litt etter jeg fikk auda'n (173hk). Ikke i nærheten av spennede drag i volvo'n lenger. :)

Eneste jeg savner er bunndraget.

Men igjen, gikk ikke lange tiden før jeg syntes de 173 hestene ble litt slappe.

Og enda slappere ble de da den konverterte seg selv til en 1.9l v 4'er. :)

Går ikke på 2 av sylinderene.

Mistenker topppakninga, men om det er sprekk i blokk eller topp, så skaffer jeg kanskje en 30 ventilers 2.8 v6'er fra A8, monterer kompressor, og hiver det nedi.

Var en som benka en sånn en til 290hk. Må vel sparke litt fra?

Eneste er godkjenninga da.

Må høre litt med audi hvor mye de godkjenner UrS4 bremser til først.

Edit:

Og her er hvorfor den var syk. tongue.png

th_19012010104.jpg

Mye artig gitt. Får hive meg på denne.

Siden jeg ikke har fått tatt bilder av min egen enda så får jeg legge ut av en som ligner litt. Men jeg har ikke det stygge

klistremerkene i frontruta, min er med lyst skinn og litt lysere i fargen.

saab93.jpg

Vurderer sterkt å stikke til Sverige over påske for tune den. www.nordicuhr.se driver med tuning av Saab, og er ledende på det.

I Norge er det vel stort sett Hirsch Performance som driver med Saab, men så er de jo også samarbeidspartner med Saab.

Jess da.. Saab lever fortsatt. Er nå eid av Spyker i nederland.

Endelig er det slutt på amerikanere som drar penger ut av ett saab som faktisk TJENTE penger, og inn i GM systemet og merker som

tapte penger. Feks Pontiac, Chevrolet osv osv.