Sign in to follow this  
Unknown Account

Militæret

Recommended Posts

Hei... Satt her å tenkte på hvilken linje jeg skulle ta i militæret når den tid kommer...Feks, Garden, Marinen, Fly....ehh, hva heter det? blir det samma, sniper, Spesialstyrke, fallskjermhopper osv...

Selv hadde jeg litt lyst til å være sniper dude i telemarksbataljonen :boxed:

Hva gjorde dere eller hva skal dere ta?

Jeg var vip-sjåfør for en general i Bodø. Tjenestegjorde i luftforsvaret. Fett som faen, men så veldig "militært" var det ikke :boxed:

Hva du søker på bør vel kanskje samsvare litt med hva du har lyst til å få ut av førstegangstjenesten,,,,

Kanskje du kan få deg tjeneste på den norske båten som driver og patruljerer nede ved gibraltar-stredet... Tror de gutta har en rimelig feit tjeneste, med perm i Barcelona og andre "greie" steder...

Har søkt meg inn i sjøforsvaret, samt lagt inn en søknad om læreplass der som kokk.

militæret er lame. uansett så skal jeg søke det motsatte av deg jeg vil på ,fordi man får aldri valga sine LÆL

Husker jeg så en reportasje fra Go 'Elg for mange herrens år siden der han duden fra autofil var på besøk hos en tanks eskadron i militæret. Han stod bakpå tanksen mens den cruisa på i full guffe.

Da jeg var på sesjon søkte jeg meg selvfølgelig in på som tanks-mannskap. Dro et par vitser mens jeg satt på kontoret til sesjons majoren, og fikk viljen min.

Skarpskyting

Tenk deg en 40 tonns tanks som kjører i 20 km/h, du sitter med skytterspaken i de svette henda og dreier tårnet på jakt etter mål. Plutselig ser du en automatisk blink komme opp i den snødekte fjellveggen. Du skyter laser for å måle avstand, og skriker "PIL STRIDSVOGN 13 HUNDRE!" i intercommen. Laderen har forhåndsladd kanonen, trykker på 'Klar' knappen og sier "LADD!". Sersjanten sier "ILD!"... og så kommer det. :boxed: "ETT TUSEN, PASS PÅ!" Du trykker in avtrekkeren og kjenner rekylet fra 105mm dytte hele tanksen bakover. Vogna blir stappfull av røyk som snart forsvinner, og du rekker akkurat og se granaten penetrere målet. Fra den andre vognen hører du Fenriken melde "TREFF!". "Det e godt jobba, Dragon Xxxxxx" sier sersjanten mens vi tar tøm våpen kontroller i tanksen før vi vender tilbake.

Jeg anbefaler deg å ta tjeneste som skytter på stridsvogn. Det er så ufattelig gøy! biggrin.png

Minuset er selvfølgelig alt det helvetes vedlikeholdet.

Skal på sesjon til mandag. Skal ha utsettelse på 2 år ihvertfall... Må jeg velge eh.. hva jeg skal gjøre der da?

Skal på sesjon til mandag. Skal ha utsettelse på 2 år ihvertfall... Må jeg velge eh.. hva jeg skal gjøre der da?

860898[/snapback]

Ja, du velger hvor du vil bli stasjonert og hva tid du vil innkalles, forvent også pisseprøve, legesjekk og iq-test. :boxed:

Noen som vet noe om ingenør-utdannelsen i forsvaret?

Var på sesjon i går jeg. Tjenestedyktig! Big Surprise.. not.

Hehe, er vel ca 2 år siden jeg var på sessjon :boxed: Men da søkte jeg meg seff inn i kavaleriet og mp... Håper seff og komme inn i kavaleriet, og mp har jeg ikke sjangs til og komme inn i hehe. Tror jeg kanskje blir kalt inn i år også.

De folka som er på Stridsbåter har ofte jævlige problemer med ryggen, men perm i Barcelona høres jo fett ut :boxed:

Hvis du vil ha noe utfordrende kan du jo søke Minedykker tjeneste.

Infanteri(vaneligvis jeger) tror eg er litt jævlig, faren min var det.. ikke noe gøy.

Må jo feks stå med bind for øya i 6 timer, helvetes uken og masse dritt.

Kan da umulig være noe digg å stå i rett foran slottet til stadighet..

Mekanisert Inf kompani på skjold i 1.gangs tjeneste, 2 stk kontigent i kosovo, nok army for meg på en god stund.

Men angrer ikke =)

Kan da umulig være noe digg å stå i rett foran slottet til stadighet..

860930[/snapback]

digg er det IKKE, men bedre enn alternativene. Ufattelig hva noen damer gjør for motet :boxed:

-mikehunt-

Først å femst. Skal du bli sniper i forsen så mo du satse på å få den ut dannelen mens du tjeneste gjør i enten MJK eller FSK . Å tjeneste gjøre som sniper i den vanlige hæren...... ehmm ja... sniper det er bare en tittel det du. Du er heldig hvis du blir prioritert,,, det vil si at du får feltdøgn som sniper fordi ,,,du inngår egentelig i en enhet som en vanlig fant. Å virkelig sniper opplæring i hæren er latterlig ,spesielt den du får under førstegangs tjenesten. Ikke å anbefale. Men makter du ikke de 22 opptaks ukene det tar for å bli spesialjeger .Hvis du i det hele tatt får prøve det da . Er faktisk det å bli sniper i HV-016 å anbefale .Der får du et brukbart våpen å skyte med(MSG90) Å sniper trening er prioritert.

Dere ikke la dere bli lurt av fanssssy reklame om proff opplæring i forsen uten å tjeneste gjøre som enten marinejeger eller i Forsvarets spesial komando. Første gangs tjeneste er en vaste off time som vanlig menig.. ..Hvis du ønsker å lære noe da..... Men er du av den typen som liker å sitte vakt på karserna sene nattes kvelder ,for så å se frem til morgen vasken . Å gud vet hva du gjør på dagen frem til den nye kaserne vakta beggynner igjen KL 1700. Å må ikke glemme portvakten.

I marinen..... Ja havner du på båt ,så er snippe faktoren høy å befale er late som faen..bare vent å se.hehe Så belag deg på mye møkka jobbing. Nei det eneste posetive med å være på båt er at du får muligheten til å feie over berter fra andre steder i Norge :boxed:

Nei gidder ikke å skrive mer ....Til slutt .....skjer det noe kult så tar befalet seg av det mens dere rydder opp etter de. Hint hint...

Har søkt meg inn i sjøforsvaret, samt lagt inn en søknad om læreplass der som kokk.

860879[/snapback]

Jeg er også kokk:)

--------------------------------------

Men det er digg å være i militæret ett år, digg og ha et lite avbrekk fra jobb/skole/penger/problemer osv...

Kjenner en kar som var i garden og han sa at det var driiiit kult.....men jeg synes ikke det er så artig å pusse sko i 1-2timer hver dag, ha på seg vinter klær om sommeren, stå stille i 2-3 timer utenfor slottet og alle de dritt jobbene som medfører å være gardist...

Det blir nok Marinen....Flyforsvaret har jeg ikke sjangs og komme inn på og Marinesoldat blir for stressende.....Men hva heter sånn soladat som driver å sprenger broer og andre ting i lufta??

Men er militæret noe å anbefale?? jeg kan nemelig slippe unna militæret i Norge hvis jeg vil...

Skulle egentlig i panserbataljonen, men så flytta de opptaket fra august 05 til januar 06. Det er uaktuelt å bruke i praksis to år på førstegangstjenesten, så jeg fikk flyttet meg til 2. battaljon på Skjold.

EDIT: Er forøvrig ganske sikker på at de gir blanke faen i hva du søker, mulig at de holder seg innenfor våpengrenen du søker på, men det er vel det...

860898[/snapback]

Ja, du velger hvor du vil bli stasjonert og hva tid du vil innkalles, forvent også pisseprøve, legesjekk og iq-test. :blush:

860910[/snapback]

haha iq-test på funkyen vår :boxed:

Brodern er i Garden, han har det veldig fint. Hvis du bor i nærheten av Oslo, så kan dra hjem nesten hver fredag.