Sign in to follow this  
PuNky

Sapphire Radeon X850XT ! !

Recommended Posts

Gidder ikke tenke 2 år fremover. 128 MB har holdt de siste 2-3 åra, så 256 MB holder minst i 1-2 år fremover ennå. :boxed:

Iiik... Jeg har et 2 år gammelt kabinett med 250W (tror jeg...). Og får idag en AMD64 3500, hightech x800xt, 1024 ram, 250 maxtor hd og et eller annet nytt hovedkort. Så tenkte jeg å trykke alt dette oppi det gamle kabinettet. Bør jeg kjøpe ny "strømting", før jeg i det hele tatt installerer komponentene? Eller kan jeg prøve først sånn som det er nå?

Iiik... Jeg har et 2 år gammelt kabinett med 250W (tror jeg...). Og får idag en AMD64 3500, hightech x800xt, 1024 ram, 250 maxtor hd og et eller annet nytt hovedkort. Så tenkte jeg å trykke alt dette oppi det gamle kabinettet. Bør jeg kjøpe ny "strømting", før jeg i det hele tatt installerer komponentene? Eller kan jeg prøve først sånn som det er nå?

868862[/snapback]

kjøp deg en skikkelig strømforsyning...mange som har problemer med for liten.

Spørs hva du vil ut med.

-> 3000,- ATI Radeon X800 XL

3000,- -> ATI Radeon X800 XT eller høyere

Åssen det står til i nVidia leiren bryr jeg meg ikke om. ;)

Spørs hva du vil ut med.

Åssen det står til i nVidia leiren bryr jeg meg ikke om. ;)

875733[/snapback]

Du er ATI fan skjønner jeg....Men dette så bra ut det, men det er jo til AGP... :sleep:

får man XT kortene i PCI E??

Åssen kort har du ??

Spørs hva du vil ut med.

875733[/snapback]

Du er ATI fan skjønner jeg....Men dette så bra ut det, men det er jo til AGP... ;)

får man XT kortene i PCI E??

875738[/snapback]

Kortene settepåtet beskriver finnes i PCI:E. Har selv x800XL og er meget fornøyd

Skulle kjøpt for 14 dager siden da veit du. Netshop røyka sokkene sine og dumpa prisene med 1300,- ;)

Vel, det gjaldt kun AGP korta dems når jeg tenker meg om. Kjøpte et da jeg, Hightech Excalibur X800 XT til 2995,- :sleep:

Skal du ha noe rimelige så gå for et nVidia 6600 GT, hvis du har SLI HK så kan du eventuelt kjøpe et ekstra senere og kjøre SLI (dual skjermkort).

Punkguy:

Trist med ny HW som ikke funker, kjenner igjen din frustrasjon..

Tipper ( som flere har vært inne på her) at den PSU er litt liten og/eller leverer ujevn spenning til kortet ditt.

Har brukbar erfaring med x800xt kortene, har overvoltet/tweaket og klokket de en god del (ett har jeg tatt livet av også). Mine erfaringer er at kortene er utrolig kresne på 5v railen; litt dropp i denne under load så slår VPU recover inn med en gang.

Foreslår at du måler 5V railen din (DMM) og sjekk hvor mye spenningen faller når du starter et spill; faller den ned mot 4,9V så har du sannsynligvis årsaken.

Det vil ikke hjelpe mye å koble fra HDD'er og CD/DVD; disse trekker strøm hovedsakelig fra 12V railen din.

Har du gummihansker, (og i tilegg litt dødsforakt) er det mulig på de fleste PSU'er å justere railene opp.

Holiday

Skulle kjøpt for 14 dager siden da veit du. Netshop røyka sokkene sine og dumpa prisene med 1300,- ;)

Vel, det gjaldt kun AGP korta dems når jeg tenker meg om. Kjøpte et da jeg, Hightech Excalibur X800 XT til 2995,- :sleep:

Skal du ha noe rimelige så gå for et nVidia 6600 GT, hvis du har SLI HK så kan du eventuelt kjøpe et ekstra senere og kjøre SLI (dual skjermkort).

875797[/snapback]

hvordan funker det kortet a? Er det AGP eller PCI E??

(btw settepotet...Hvis jeg ikke tar feil så Klanen min skal ha en scrim mot dere i dag....*knuse supreme*)

Jeg har AGP. Nå veit jeg ikke åssen HK du har så du får kjøpe den versjonen som passer deg. Og ja, det er kamp i kveld. ;)

Jeg må bare beklage så mye som mulig...Jeg var helt i hundre for en match, men så hadde vi ikke nok folk som kunne stille, så derfor ble det ikke noe av...

Egentlig så hadde vi 8 spillere helt til folk meldte avbud 1 etter 1...

Sorry for det, men håper at vi kan ta en match en annen gang..

Yosh, gode nyheter alle sammen!!

Sapphire Radeon X850XT 256MB GDDR3 AGP8X, DVI-I, ViVo, Full-Retail

Stk 1,00

3096,00(eks mva)

RETUR 0,00

Erstatning for defekt vare 0,00

Nytt kort, uten fraktkostnader! Whopee! :lol:

NÅ kan jeg spille First to Fight, HL2 og EE2 i topp grafikk :lol:

Love you guys :lol: *gledesrus*

Edit: Ingen som er kjempeglad på mine vegne? :lol:

hmm, har også lyst på nytt skjermkort, men må greie å holde meg 1 - 2månder til...

Finnes det egentlig noe svar på hva som er best av ATI og nVidia, eller er det bare smak og behag forskjell? :lol:

ATI har vel alltid vært best på Antialisaing, eller kantutgjevning, for meg har det vært Alfa-Omega når jeg spillet nyere spill. Det hjelper jo lite med god fargegjengivelse og masser med shadows hvis folka ser ut som legoklosser visse plasser.

ATI har dessuten masse tøft som f.eks Trueform, Smoothvision og VPU-Recover..

Vil dessuten si at de tøffeste spilla er laget mht ATI, HL2, Doom3, Farcry

Geforce har sikkert non bra kort de og, men etter det jeg har sett, ligger ATI et stykke forran.

Å kjøpe et kort som Ghad f.eks er nok ikke så veldig dumt. Der får du mye for pengene.

hmm, har også lyst på nytt skjermkort, men må greie å holde meg 1 - 2månder til...

Finnes det egentlig noe svar på hva som er best av ATI og nVidia, eller er det bare smak og behag forskjell? :lol:

880800[/snapback]

det virker for meg som at nvidia = power, mens ATI = billedkvalitet.

men det koker nok ned til hva du selv foretrekker, jeg personlig har nesten alltid endt opp med en kombinasjon av nvidia og gainward, og jeg er veldig fornøyd med det.

det du ikke må gjøre er å høre på bastante fanbois som forteller deg hvor dårlig det ene kortet er i forhold til det andre og heller prøve å finne informasjon for å gjøre deg opp en mening selv.

det du gjør er å sjekke litt på de norske nettbutikkene, lete etter kort i den prisklassen du har råd til, så googler du etter tester på de kortene.

feks. "test nvidia 6800GT" eller "test ATI X850XT" alt etter hvilke kort du har funnet frem til. hvis du har funnet frem til to kort kan du også google etter feks. "6800GT vs X800XL" for å finne sammenligninger mellom kortene, det er selvfølgelig en fordel å finne to tilnærmet like kort for å kunne sammenligne de.

når du da har funnet deg et kort, eller en type kort feks. ATI X850XT så ser du igjennom de forskjellige kortprodusentene hvordan de har bundlet kortet (hva du får med, kabler, programvare, spill), hva de har satt hastigheten på brikken til, minnehastighet osv. osv. sammenligning hele veien i forhold til hva du vil ha ut av kortet, hva du skal bruke det til og hva du har råd til er rådet jeg kan gi deg.

gå systematisk til verks.