Sign in to follow this  
PuNky

Sapphire Radeon X850XT ! !

Recommended Posts

4k fattigere, et turbokort rikere :king:

Features:

256MB of GDDR3 memory

256-bit memory interface

16 parallel pixel pipelines

PCI Express x16 lane native support

Dual display support

Dual integrated 400MHz DAC's

2048x1536 @ 85Hz Maximum Resolution

S-Video TV-out port

Full support for DirectX® 9.0 and the latest OpenGL® 2.0 functionality

SMARTSHADER? HD technology

SMOOTHVISION? HD technology

3Dc? High quality 4:1 Normal Map Compression delivers beautiful scenes without the performance hit.

Unique VIDEOSHADER? HD engine uses programmable pixel shaders to accelerate video processing and provide better-looking visuals

HYPER Z? HD is optimized for performance at high display resolutions, including widescreen HDTV resolutions.

Unsafe
01.jpg

Kan vel legge til at ingen jeg har snakket med til nå har støttet dette kjøpet, jeg vet ikke helt om jeg støtter det selv.. menmen, sjit au :) Det dasker faktisk Geforce Ultra som koster 700kroner mer i både Farcry og HL2!

Sagt om X850XT:

"For the gamer that truly wants everything that is found in ATI?s high-end flagship, only at a lower price, the X850 XT is technically the ideal solution."

Performance: ATI?s RADEON X850 XT VPU is no slouch when it comes to performance. With 16 pixel pipelines, a 520MHz graphics core, and memory running at 540MHz (1,080MHz effective), the X850 XT is second only to the X850 XT PE in raw paper specs when it comes to performance, and as you saw in our benchmark results, the X850 XT is often trails the X850 XT PE by 5% (or less in the case of our testing with flight sims).

$500 MSRP: With a manufacturer?s suggested retail price of $500, the RADEON X850 XT is by no means an inexpensive graphics upgrade. Only the most extreme of the hardcore crowd would likely consider this card. Chances are, if you?re reading this site that may be quite a few of you. But if you are looking for a good value, ATI?s 16-pipeline RADEON X800 XL at $300 would be a much better value.

:lovecrazed:

Noen andre her som er med i V.I.G(gamers) klubben?

lurer på å kjøpe noe i den duren.

Hehe, da kommer nok jeg til å sitte med sjegget i postekassa, men akkurat nå, er kortet mitt kongen!(ell. dronningen da hvis vi skal bli tekniske :lovecrazed:)

Installerte det igår, gleder meg til å hjem å hardkjøre det litt. Doom 3 på Highest, 4xAA, 16xAF here I come! :king:

Hvorfor dronning?

854757[/snapback]

For det at det lukter fitte av alle ATI-produkter :lovecrazed:

Pfft ville heller hatt X850XT enn et 6800Ultra men jeg tror jeg fant det ut selv... det er ikke PE :lovecrazed:

Jo.. men når en først har et 6800 Ultra-kort, er det liten vits i å kjøpe seg et X850. Da venter jeg heller på neste generasjon kort :king: (så får dere andre holde ut med fittelukten :lovecrazed: )

Jeg har ett HiS X800XTPE IceQ som jeg har fått 6200 3D05 mark med etter litt klokking. Har en AMD3500 (uklokket). Er meget fornøyd med mitt kort iallefall.

Var uheldig med ett Gainward6800U først :lovecrazed: .

funky. må sikkert kjøpe nytt kort om ett år..mitt Asus Radeon 9800XT 256MB DDR (som det så fint heter) funker enda som en klokke (enda ikke klokket)

Hittils kan jeg ikke annet enn å forbanna hele jævla drittkortet til HELVETE!!!

Kun problemer, får ikke kjørt et JÆVLA spill. t.o.m. de enkleste 2d spill klikker.

Slik går det:

Starter spill --> Kjører igang grafikk --> Svart Skjerm(VPU som prøver å resette skjermkortet) --> grafikk igjen --> svart/fryst skjerm --> reboot av pc/ut i desktop.

Hver gang!!

Har prøvd alle drivere, alt som finnes, ingenting som fungerer! !

Så sjekka jeg sapphire sitt forum, og jommen har ikke flust av andre PRESIS samme problem med sitt X850XT..

http://www.sapphiretech.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=10382

Helvete eller, nå er jeg ganske frustrert...

Tar en siste test(har romstert litt på rammen), funker det ikke nå, så setter jeg faen inn det gamle geforce 4200Ti til søstera mi.. faen eller...

:lovecrazed:

det er viktig at du har skikkelig med strøm. jeg bruker omega drivere.

Jeg gikk fra å være den kule gutten i gata med den nye sykkelen til å bli den stakkarslige gutten som sliter i alle oppoverbakkene fordi de nye shimanogirene hele tiden hopper av...

Har nå 350W PSU, burde holde i massevis... Kan selvfølgelig koble ut alt annet og la all strømmen gå til 3d kortet, uten at jeg har klokkeren tro på at det løser flokene...

Strøm sier den nå fra om hvis den ikke får nok, rett å slett ved å ikke virke i det hele tatt...

Kjøper ikke ny PSU kun pga kortet ikke funker altså, stod ingenting om det på siden deres, så da krever jeg bare ett ultra kort istedet.. faen.... *irritert*

Loki måtte bytte ut sin fortron 350w psu for å få skjemkortet ATI X850Xt pcie til å fungere skikkelig. Både ATI kortet og nvida 6800u krever mye strøm.

350w høres ut som snaut for lite, det der monster kortet til nvidia anbefales en del mer. Vet ikke hva strøm forskjellene på kortene er men ati ligger jo også ganske høyt oppe.

Hvordan sier pcen fra når den får for lite strøm, vanligvis faller bare spenningen og pcen fryser.

Jeg gikk fra å være den kule gutten i gata med den nye sykkelen til å bli den stakkarslige gutten som sliter i alle oppoverbakkene fordi de nye shimanogirene hele tiden hopper av...

Har nå 350W PSU,  burde holde i massevis... Kan selvfølgelig koble ut alt annet og la all strømmen gå til 3d kortet, uten at jeg har klokkeren tro på at det løser flokene...

Strøm sier den nå fra om hvis den ikke får nok, rett å slett ved å ikke virke i det hele tatt...

Kjøper ikke ny PSU kun pga kortet ikke funker altså, stod ingenting om det på siden deres, så da krever jeg bare ett ultra kort istedet.. faen.... *irritert*

855202[/snapback]

350W holde i massevis? LOOOOOOOOOOOL!

Tenker at en traktor trenger 20hk også...