Sign in to follow this  
SharKy

Hvordan yter Socket 939 mot 754?

Recommended Posts

Nforce 4 gir ingen ytelsesøkning i forhold til Nforce 3 Ultra. Det er i praksis samme chipset, men med PCI-E slotter i stedenfor AGP.

;-S

Kommer ikke PCI-E kortene ut før AGP kortene?

Vel.. De billige PCI-E, kanskje. Men de virkelig rå kortene som GF6800 Ultra og Radeon X850XT PE er så godt som umulige å oppdrive i PCI-E format nå for tiden. Mulig X850 kortet er vanskelig å oppdrive uansett? 6800 Ultra er i hvertfall ikke noe problem å få tak i som AGP kort.

Men Nforce 4 er nok mer fremtidsrettet, pga PCI-E.

;-S

Si det.. Jeg får i hvertfall et par slike ram-brikker i posten om et par dager. Men de er kanskje litt over den prisen du oppgir.

Ellers ville jeg sett etter et par minnebrikker type PC3200 med CL2 latency om det er mulig å oppdrive rundt 1500 kr.

;-S

Det er bra minnet det der, men de når ikke like høye frekvenser på amd i forhold til intel. anandtech De er billigere enn ocz sine, så det er vel verdt det.

Uansett, til trådstarter, ikke hør på all den hypinga om cl2 minnet og dyre moduler.

Det er klart det er ytelse å hente, men ikke merkbart for deg som bruker. Skal du klokke kandu kjøre asynkront osv.

Hvis du har planlagt å gjøre dette billig er disse fine. De yter littegrann over corsair value. Hvis du skal ha merkbart bedre ytelse på minnet må du nok opp i 1600-1700. Hvis jeg skal komme med det jeg kunne ha tenkt meg, hadde det vært ocz vx. Med spenning på 3.4 Volt når du rundt 270Mhz med 2-2-2-5.

Vel.. De billige PCI-E, kanskje. Men de virkelig rå kortene som GF6800 Ultra og Radeon X850XT PE er så godt som umulige å oppdrive i PCI-E format nå for tiden. Mulig X850 kortet er vanskelig å oppdrive uansett? 6800 Ultra er i hvertfall ikke noe problem å få tak i som AGP kort.

;-S

Jeg sikler ivaffal på X850 XT PE og siden det kommer i PCI-E format først blir det nok det jeg må gå for :)

;-S

X850xt PE har jeg bestilt, det som gjør at det er så vanskelig å tak i er dette:

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=12831

Jeg sikler ivaffal på X850 XT PE og siden det kommer i PCI-E format først blir det nok det jeg må gå for :)

Du kan jo ikke kjøre SLI med ATI da :lovecrazed: Dess uten er det bare å kjøpe et X800XT PE AGP og klokke en 20-30Mhz, så har du et "850".

PS: Har ikke du fett nok 6800GT kort da?! :lovecrazed:

;-S

6800 GT drar skinnet av pølsa det jo men jeg vil ha en Socket 939 maskin så jeg kan kjøre minnet i Dual Channel og skal jeg ha Socket 939 skal jeg ha nForce 4 også og såklart det beste skjermkortet så da blir det X850XT PE.

Har ikke planer om å selge 6800 GT kortet med det første eller pc'en det står i.

SLI er å ha 2 skjermkort i samme pc eller?

Isåfall så har jeg ikke råd til to kort av det kalibret :)

VIA kommer snart med ett chipset som kan kjøre 2 ATI kort ,det fine er at det trenger ikke være to like kort.

VIA kommer snart med ett chipset som kan kjøre 2 ATI kort ,det fine er at det trenger ikke være to like kort.

sikle :) håper det kan hevde seg mot SLI

Tror nVida kommer til å tjene bøttevis med gryn på nForce4 boomen i år, samt sikkert en del på SLI (både som 1 og 2 kort).

Spoiler

darkside.jpg

Sponset av VIA technologies :)

;-S

sikle :) håper det kan hevde seg mot SLI

Fra AnandTech:

VIA "SLI"

VIA was also demonstrating a working machine with their version of dual video cards. The VIA solution is a bit different in that there is no bridge chip, slot 2 is x4, and any two video cards can be combined. VIA had combined an ATI X800 XT and an X300 in their dual graphics machine, but we did not have an opportunity to see benchmarks of the video performance.

Snaddersak :lovecrazed:

Kan bare ikke skjønne hvordan de skal få 2 skjermkort som ikke i utgangspunktet er laget for å dele på 3D-rendringen (SLI), til å samarbeide. En eller annen enehet må jo fordele data og sette sammen igjen bildet. Men selvfølgelig, har de fått noe slik til er det jo helt rått.

Eller kanskje det kun er snakk om 2 kort som jobber separat mot hver sin skjerm??

Time vil sjåv.

;-S