Sign in to follow this  
Kong Kord

Høg idle temperatur og kræsj

Recommended Posts

I sysloggen lå det ikke rapport om noen uregelmessigheter.

Det er også slik maskina slår seg av, uten forvarsel. Rett i svart..før den booter opp.

MSIs software meldte om samma temp som BIOS. Rundt 40 grader idle.

Takk strandis smile.png

Jeg sliter fremdeles. Og er kommet til at det må være PSU, men det ser det ut for at jeg er den eneste som tror her?

Har opplevd liknende.

Pensjonerte et abit nf-7 med ukjent amd cpu. ( Kjøpt brukt.)

I ettertid kom jeg på å kikke på psu , som var av tvilsom steinalder type.

Prøv med en psu du vet er ok (?)

Gå inn og slå av slik at maskina ikke rebooter etter systemfeil.

Hvis du kjører XP/2000 så kan du kanskje spore det til driverfeil. men er CPU varme(hjerne)skada så er det kjipt...

Har ikke lest gjennom svarene så nøye, så kan hende jeg gjentar noe. MSI skal ha et eget program i OS som overvåker cpu, der kan du også stille opp varmegrensene slik at pcn ikke rebooter før f.eks 70 grader. Men bør ikke stille den over 70 grader, for mer enn det er farlig for cpu.

Ustabil PSU, eller for liten PSU kan være problemet; Fordeling av effekt: HK-ca. 140-150W (cpu,ram blir regnet med her), 1 HDD-20W, CD-Rom-20W skjermkort-160-170w under spilling.. Det bør holde med en PSU over 360 W tenker jeg, men kan hende at PSU er ustabil- og da må ny anskaffes.

Hvis du får blåskjerm, sa er det sannsynligvis HDD som er skadet. Høres ut som en litt eldre pc, så det kan være problemet. HDD er ikke stabile i mer enn 2-3 år, men det varrierer litt.

EDIT: med intensiv spilling som krever full effekt kan 360W blir for lite og pcn låse seg

Hadde en slik psu på en av de maskinene jeg sliter med til daglig som oppførte seg slik at den slo seg av og på. Det var rett og slett så mye dritt inne i psu at den kortslutta. Som tips over, sjekk med annen psu.